سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:45 - یکشنبه 15 دی 1392

آغاز غریبانه جشنواره عمار در اصفهان

با وجود همه مشکلات و کمبود ها شب گذشته استارت جشنواره مردمی فیلم عمار در اصفهان هم زده شد.

به گزارش واحد رصد اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: استارت جشنواره مردمی فیلم عمار در اصفهان هم زده شد اما مراسم افتتاحیه این جشنواره مثل بسیاری از همایش ها و جشنواره هایی که در اصفهان برگزار می شود با حواشی مختلفی همراه بود که بخشی از آن را در ادامه خواهید خواند.

در این حاشیه نگاری سعی شده نقاط قوت و مثبت همراه نقاط ضعفی جشنواره ای بیان شود که می توانست با کمی برنامه ریزی دقیقتر و بهتر جای بیشتری در جمع مخاطبان خود باز کند.

* جشنواره عمار در حالی افتتاح شد که تنها یک سوم سالن اجتماعات تالار سوره اصفهان هم از جمعیت پر نشده بود.

* این مراسم هم با تاخیری یک ساعته آغاز شد تا از قافله برگزاری چنین همایش ها و جشنواره هایی با تاخیرهمیشگی عقب نماند. و نارضایتی حضار را به همراه داشت.

* این جشنواره در حالی افتتاح شد که حتی یک میهمان از مسولان برگزاری جشنواره کشوری و هنرمندان دعوت گرفته شده پایتخت نشین برای شرکت در این مراسم حاضر نبودند.

* جشنواره عمار که تنها جشنواره مردمی سینمای در کل کشور است چهارمین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد و نخستین سالی است که در اصفهان هم به صورت رسمی برگزار می گردد.

* خبرنگاران و تعدادی از مسولان حاضر در جشنواره یکی از علل استقبال اندک مخاطبان از مراسم افتتاحیه این جشنواره را ضعف در اطلاع رسانی و  تقارن با روزهای تعطیل و ایام عزاداری آخر ماه صفر اعلام کردند

* یکی از نقاط قوت جشنواره نام گذاری جشنواره به نام شهید اصغر لاوی یکی از شهدای شاخص اما ناشناخته اصفهان است.

* در این مراسم از خانواده شهید لاوی و شهید تورجی زاده تجلیل به عمل آمد.

* در مراسم افتتاحیه جشنواره عمار از مرحوم علی اکبر پرورش و استاد حریرچیان تجلیل به عمل آمد.

* مهمترین نقطه مثبت جشنواره به اذعان همه دست اندرکاران و حتی مخاطبان مردمی بودن آن است، اما باید جستجو کرد چرا جشنواره ای که از مردم و برای مردم است با آغازی این گونه غریبانه داشته باشد به امید روز های طلایی جشنواره مردمی عمار در آینده ای نزدیک.

* به گفته مسولان برگزاری مشکلات مالی و کمبود امکانات در اختیار گذاشته شده باعث شد تا این جشنواره مردمی با کمترین بودجه ممکن و حتی هزینه شخصی برخی از دست اندرکاران برگزار شود که امیدواریم با رفع این مشکلات شاهد برگزاری بهتر جشنواره در دوره های بعد باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.