سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 07:10 - جمعه 13 بهمن 1396

هیبتی:

هتلِ شهرک سلامت، تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود

مدیر پروژه شهرک سلامت اصفهان گفت: پروژه شهرک سلامت یکی از ابرپروژ هایی است که با هدف جذب توریست درمانی سلامت به منظور دسترسی آسان شهروندان به امکانات بهداشتی درمانی در ضلع شرقی اتوبان شهید آقابابایی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، رضا هیبتی به تفاوت دو واژه توریست سلامت و توریست درمان اشاره و اظهارکرد: توریست سلامت یعنی فردی دارای سلامت نسبی است، اما برای دریافت برخی خدمات مثل آب درمانی و شرایط مکمل بر حفظ سلامتی به شهرهای دنیا سفر می کند، اما فردی که تحت عنوان توریست درمانی، سفر می کند برای تأمین سلامت خود نیاز به درمان دارد، در واقع باید اقداماتی انجام شود تا فرد سلامت خود را به دست آورد.

وی با بیان اینکه با استفاده از داشته‌ها و دستاوردهای روز دنیا می‌توانیم شرایط را برای ماندگاری توریست در شهر مطلوب کنیم، افزود: لازم است زیرساخت‌های گردشگری به گونه ای باشد که هر مسافر پس از بازگشت به شهر و دیار خود بازاریاب خوبی برای شهر اصفهان باشد.

هیبتی با اشاره به اقداماتی که در راستای تحقق توریست درمانی در شهرک سلامت انجام شده است، تصریح کرد: از زمان آغاز احداث پروژه شهرک سلامت یعنی از جانمایی تا طراحی، ساخت و بهره برداری توجه به این موضوع مد نظر بوده است، زیرا به دنبال دریافت مجوز از سازمان‌های اعتبار بخش جهانی هستیم. اگر این مهم محقق شود، اسناد هزینه‌ای که برای بیمار تهیه می‌شود، مورد وثوق بیمه‌های تمام کشورها خواهد بود.

مدیر پروژه شهرک سلامت اصفهان با بیان اینکه در سند چشم انداز شهر اصفهان، گردشگری و سلامت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در واقع احداث هتل هفت طبقه در این مجموعه با همین هدف اجرا می‌شود، این هتل قرار است در پروسه ای سه ساله به اتمام رسیده و سرویس دهی خوبی به مراجعه کنندگان داشته باشد.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم در شهرک سلامت از پزشکان حاذق دعوت به همکاری کنیم تا رضایت مراجعه کنندگان به این مجموعه حاصل شود.

هیبتی گفت: به تازگی جلسات متعددی در خصوص ارایه خدمات مطلوب به بیماران مطابق با استانداردهای بین‌المللی با وزیر بهداشت و درمان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه برگزار شده است، بی‌شک این همکاری گام بلندی در تحقق دستیابی علمی و سیستماتیک شهر و کشورمان در برقراری گردشگری سلامت و تکمیل زنجیره کامل خدمات برای بیماران خواهد بود.

وی اظهارکرد: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در کشور و همراهی نکردن برخی مسئولان، بخشی از پروژه‌ها متوقف شده بود که با ورود استاندار جدید و آغاز به کار مدیریت جدید شهری، بارقه‌ای از از امید به وجود آمد، به طوری که اکنون در حال اجرای طرح‌های متوقف شده در این پروژه هستیم.

ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.