سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 06:08 - چهارشنبه 09 بهمن 1392

مسئول بسیج سازندگی:

راه اندازی 222 عرصه اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه شرق اصفها ن گفت: با ایجاد تسهیلات و حمایت از خانواده ها در جهت طرح های اقتصاد مقاومتی گامی استوار در فردای بهتر برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: وسعت منطقه ای شرق اصفهان از کویر تا کویر خود گویای توجه به این منطقه می باشد، منطقه ای که موقیعت جوی و در حاشیه ی آن استفاده های نادرست از آب زاینده رود، نام شرق اصفهان را با زردی زمینهای سبز و بی کاری کشاورزان می تواند به دیگران بشناساند.

شاید سالها قبل با کاهش بارش می بایست به فکرمی رفتیم تا امروز طرح های جایگزین به آینده های نه چندان دور منتهی نشود. مسئولین به فکر طرح های جایگزین افتادند و همه با هم بسیج شدند تا با اجرای طرح های زود بازده بتوانند بار افتاده ای را بر دوش شرق اصفهان بگذارند.

طرح های جایگزین اقتصاد مقاومتی در اتاق کوچک خانه ها تا استخر زمین های کشاورزی با همت زنان و مردان شرق اصفهان دلیل مناسبی شد تا گفتگویی را با مسئول بسیج سازندگی ناحیه شرق اصفهان داشته باشیم.

محمد حیدری با توجه به جمیعت 150000هزارنفری شرق اصفهان و وسعت بالای منطقه گفت: 222 عرصه اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان از اویل امسال راه اندازی کردیم ولی به نسبت منطقه ایجاد این عرصه ها چندان زیاد نمی باشد.

وی اولین گام را در زمینه ی راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی اطلاع رسانی در منطقه دانست و افزود: گام ابتدایی در احداث طرح های زود بازده مقاومتی شناسایی منطقه و مردم ساکن در آن مکان می باشد، در مرحله ی بعدی می بایست کار اطلاع رسانی و آموزش صحیح در جهت جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه انجام گیرد.

حیدری در ادامه حضور مسئولین واقف به مشکلات شرق اصفهان را در جلسات و کارگروههای استانی مفید دانسته و خاطر نشان کرد: در جریان جلسات مختلف استانی می بایست نماینده ی حاضر در جلسات، بومی شرق اصفهان دعوت شود تا به معضلات و مشکلات منطقه واقف باشد زیرا شناخت مشکلات گامی به سوی مفید بودن و بر طرف شدن مسائل منطقه خواهد داشت.

سرمایه گزاران در شرق اصفهان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه شرق اصفهان با اشاره به تشویق سرمایه گزاری در منطقه و اشتغال زایی جوانان تصریح نمود: در زمینه ی جذب سرمایه گذاری به منطقه شرق می بایست زمین رایگان با امکانات در جهت راه اندازی در اختیار سر مایه گزاران قرار داد و در این زمینه می بایست مجوز لازم در جهت احداث کارخانه را به صورت آسان تر از سازمان صنعت و معدن و تجارت دریافت کنند تا راهی به سوی اشتغال زایی جوانان و کاهش بیکاری در منطقه شرق اصفهان شود.

طرح های آماده  بهره برداری

وی در راستای طرح ها و پروژه های اجرایی در ایام الله دهه فجر خاطر نشان کرد: تا پایان سال 92 در حدود 70 طرح دیگر در عرصه ی اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان پیش بینی می شود. طرح ها و پروژه های اجرایی و آماده بهره برداری در بن رود در دهه فجر اعم از:

پرورش ماهی 3 طرح
زنبور عسل 3 طرح
پرورش بو قلمون 2 طرح
پرورش کبک 1 طرح

برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های آموزشی در براآن جنوبی:

پرورش دام 12 کلاس
زنبور عسل 37 کلاس
پرورش قارچ 67 کلاس
پرورش ماهی  43کلاس

حیدری با اشاره به همکاری این سازمان با دیگر ارگانها افزود: بسیج آمادگی در جهت بستن قرار داد با شرکت فرش جهت آموزشی زنان خانه دار در رشته های تابلوفرش و دادن تسهیلات  توسط بسیج به زنان خانه دار در جهت و خرید تضمینی توسط شرکت فرش می باشد.
جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای همکاری بسیارخوبی را با بسیج سازندگی دارند.

استقبال بالای مردم

در ادامه با توجه به استقبال خوب مردم برخی مناطق شرق اصفهان و اثر گذاری طرح های اقتصاد مقاومتی بیان نمود: مردم استقبال خوبی را در بحث تسهیلات داشته اند و حمایت و ایجاد انگیزه از طرف مشاوران مربوطه در جذب مردم به این عرصه ها موثر بوده است، در برخی مناطق به دلیل بحث نیروی کارمند استقبال بالایی در ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی نشده است و این دلیلی بر این نمی باشد که بسیج سازندگی قدم در ایجاد عرصه های سازندگی به آن مناطق نداشته است.

حیدری با توجه به پیشرفت کشور از انقلاب 57 تا فجر 92 افزود: قطعا اگر معضلات و مشکلات معیشتی مردم را با راه اندازی طرح های مقاومتی تنظیم کنیم و آنها راحتی را در زندگی بیشتر حس کنند زمینه ی پی بردن به نتایج مهم انقلاب سال 57 در آنها می باشد، می بایست خود را دور از مردم قرار ندهیم و این لازمه ی این است که در تمام زمینه ها و همه زمانها به کمک مردم بشتابیم.

سخن آخر

انتظار داریم با نگرش مثبت بتوانیم دست در دست مردم دهیم تا فردای خوبی را رقم بزنیم.

همچنین بخوانید:

1 نظر در مورد “راه اندازی 222 عرصه اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان”

  1. احمد قربانی گفت:

    سلام آقای حیدری دادا کارت خیلی درسته …………………..

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.