اُمید، مُستقل یا اُصولگرا؛
مردم شهرستان های جنوب اصفهان به کدام گرایش سیاسی اعتماد می کنند؟
هر چند حامیان دولت و جمع عارف و دوستانش تلاش می کنند کرسی های باقی مانده را هم با انتساب به خودشان به هر طریق ممکن تصاحب کنند اما به یقین این سرانگشتان مردم و هوشمندی آنان در هر مرحله ای است که سرنوشتی دیگر را رقم می زند.
به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، مرحله اول انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته در استان اصفهان در حالی نیمه کاره ماند که در بیشتر حوزه های انتخابیه اصولگرایان موفق به کسب صندلی های سبز مجلس دهم شدند و به جز نفر سوم اصفهان که آرای او باطل شد، انتخابات در دو حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان و شهرستان سمیرم به مرحله دوم کشیده شد.
در اولین مرحله انتخابات از میان یک هزار و ۲۵ نفر ثبتنام کننده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۴۹ نفر تائید صلاحیت شده و بیشتر از ۳۹۰ نفر از آنها در میدان انتخابات هفتم اسفندماه با یکدیگر رقابت کردند.
همچنین از جمعیت حدود پنج میلیون نفر، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن و ۲۰۲ هزار نفر نیز برای اولین بار امکان رای دادن و مشارکت در سرنوشتشان را داشتند.
اما در این مرحله مردم شهرستان های سمیرم، دهاقان و شهرضا برای مرحله دوم باید پای صندوق هایی حاضر شوند که قرار است یکهزار و ۴۶۰ روز سرونوشتشان را به نوشته های روی برگه هایش بسپارند.
نوشته هایی که شامل چهار نام و نشان مختلف هستند. اصغر سلیمی و بهروز جعفری در حوزه انتخابیه سمیرم و حجت الاسلام محمدرضا آقایی و سمیه محمودی در حوزه انتخابیه دهاقان و شهرضا.
نکته جالب درباره این چهار نفر را باید در زادگاه هر چهار نفر دانست که همگی اصالتا اهل شهر و شهرستان سمیرم و توابع آن از جمله شهر شهیدپرور ونک و بخش پادنای بزرگ هستند.
درباره سوابق و گرایش سیاسی این چهار تن راه یافته به مرحله دوم انتخابات نیز باید به انتساب اصولگرایی بهروز جعفری در سمیرم و حجت الاسلام آقایی در شهرضا و دهاقان اشاره کرد که از همان ابتدای تبلیغات و فعالیت و حتی تبلیغات در دوره های قبل انتخابات این رویکرد سیاسی آنها مشهود بود.
اما درباره سمیه محمودی و اصغر سلیمی خط و ربط سیاسی خاصی موجود و شناخته شده نبود تا اینکه لیست های حامیان دولت و اصلاح طلبان که در این دوره در تلاش برای تهرانیزه کردن انتخابات و استفاده از هر مُهره سفید و سیاهی برای گنجاندن در لیستشان و فرستادن به خانه ملت بودند منتشر شد و اسامی این دو تن نیز در این لیست ها جای داشت.
هر چند اصغر سلیمی در سمیرم با انتشار بیانیه ای، خود را مستقل از همه طیف ها نامید و این خط و ربط های منتسب به خودش را تکذیب کرد اما شنیده ها و رصد انتخاباتی ما حاکی از حمایت و همراهی بیشتر اصلاح طلبان سمیرم از این نامزد مرحله دومی است.
یکی از مدیران اصلاح طلب سابق یکی از جمعیت ها و نماینده دوم خردادی سابق سمیرم در مجلس پنجم که در این دوره انتخابات از شهرضا و دهاقان ثبت نام و رد صلاحیت شده بود نیز از اصغر سلیمی حمایت کرده اند. همچنین یکی از تازه نمایندگان استان جنوبی همجوار سمیرم نیز در حمایت از اصغر سلیمی چندی قبل قصد رود به سمیرم و قرارگرفتن دوشادوش این نامزد راه یافته به مرحله دوم داشت که گویا با دخالت شورای تامین شهرستان سمیرم و هشدار به او منتفی شد.
تصاویری از یک جلسه خانگی با حضور همین نماینده اصلاح طلب مجلس و فرماندار یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در دو هفته گذشته در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد که تکذیب فرماندار را در پی داشت اما موضع گیری خاصی از سوی اصغر سلیمی در این زمینه مشاهده نشد.
زمینه ای که به نظر می رسد این افراد با قرار گرفتن در کنار حتی یک نامزد راه یافته مستقل به نام دکتر سلیمی مستقل برنامه های از پیش طراحی شده محمدرضا عارف برای رآی آوری ریاستش بر مجلس دهم را دنبال و پیگری می کنند.
اما سمیه محمودی نامزد مستقل راه یافته به مرحله دوم انتخابات شهرضا تا لحظه انتشار این یادداشت، جای گرفتنش در لیست امید که در برخی رسانه ها از جمله روزنامه غربگرای شرق منتشر شده را تکذیب نکرده است.
او که فرزند سردار شهید غلامرضا محمودی و کارشناس فرمانداری شهرضا است در محافل و مجامع مختلف خود را “مستقل” معرفی کرده است.
هر چند حامیان دولت و جمع عارف و دوستانش در مجلس تلاش می کنند کرسی های باقی مانده را هم با انتساب به خودشان به هر طریق ممکن تصاحب کنند اما به یقین این سرانگشتان مردم و هوشمندی آنان در هر مرحله ای است که سرنوشتی دیگر را رقم می زند.
۴۴ هزار نفر در سمیرم و ۱۸۸ هزار نفر در شهرستان های دهاقان و شهرضا واجد شرایط رای دادن و مشخص کردن سرونشت در مرحله ای دیگر از انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی هستند.
سرنوشتی که به امید و پویایی زنده است اما به لیست ها و گروه ها و جریانات و خط و نشان های آنها بویژه با رویکرد تئوریزه کردن تهران و نگاه به دست و زبان برخی خواص دنیا طلب و عافیت گرا ختم نمی شود بلکه به بصیرت انقلابی همین مردم انقلابی ختم بخیر خواهد شد.