سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 20:45 - سه شنبه 17 دی 1392

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد:

کمبود جدی واکسن فلج اطفال و هاری

طی یک سال گذشته تا کنون به صورت جدی با کمبود واکسن فلج اطفال و هاری رو به رو هستیم.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، امروز در نخستین نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اصحاب رسانه از کمبود جدی واکسن فلج اطفال و هاری خبر داد و گفت: این بحران از یک سال گذشته به واسط تحریم ها و به روز نبودن سیستم های شرکت سرم سازی راضی به وجود آمده است، اما با توجه به آماری که در دست داریم این مشکل در ابتدای سال جدید برطرف خواهد شد.

دکتر عقدک ادامه داد: تولیت نظام سلامت و پرچم سلامت در دست ما است، لیکن ما مجری سلامت نیستیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری یکی از اهداف مهم است، در رابطه با ارائه قلیان در قهوه خانه ها، گفت: در جمع آوری قلیان و برخورد با چایخانه داران به صورت ضربتی عمل شد، که بایستی در این رابطه با مدارای بیشتری برخورد می شد و ابتدا جلوی ارائه قلیان گرفته، نه اینکه در بدو امر چایخانه تعطیل می شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، افزود: چایخانه ها در همه شهرستان ها به جز، شهرستان لنجان، شاهین شهر، خمینی شهر و شهر اصفهان، تعطیل شده است.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت استان، در جواب دادستان استان اعلام کرده است، به استناد موارد قانونی، از آنجا که تمامی قهوه خانه ها برخلاف سلامت عمومی جامعه عمل می کنند بایستی تعطیل شوند.

وی با اشاره به تنظیم نقشه جامع سلامت از اصحاب رسانه خواست با مطالعه این نقشه راهبردی، پیگیر مطالبات مردم از حوزه بهداشت و درمان استان باشند و افزود: در این نقشه، به موارد مختلفی چون، علت شیوع سرطان، دلیل مرگ و میر نوزادان و مادران و مسائلی از این دست به صورت واضح بیان شده که مطالعه می تواند برای خبرنگاران در راستای مطالبه حقوق عمومی جامعه در مسیر بهداشت و درمان راهگشا باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.