سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:01 - یکشنبه 15 دی 1392

مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان:

دین خود را نسبت به وقف ادا کنیم/ مردم شرق اصفهان متعهد هستند

مدیر کل اوقاف استان اصفهان گفت: اگر کسی نسبت به وقف بودن زمینهای تملک آگاه است حق وقف را ادا کند تا برای قیامت خود ذخیره ی صالحی قرار دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: به مناسبت هفته ی وقف و با توجه به شناسایی موقوفات بسیار در مناطق شرق اصفهان در گفتگو با حجت السلام صادقی به اهمیت این موضوع پرداختیم.

وی با توجه به وقف به عنوان سنت حسنه در اسلام اظهار داشت: شرق اصفهان مردم بسیار متدین و مومن و معتقد به مبانی دین اسلام هستند و وقف را به عنوان حسنه ی نبی اکرم  در عمل نشان دادند. مدیر کل اوقاف و امور خیریه با توجه به وجود موقوفات بسیار در مناطق محروم گفت: اعتقاد مردم نسبت به وقف این سنت ماندگار تا حدی است که مردم شرق اصفهان در حالی که خود نیازمند هستند قسمتی از اموال خودشان را در راه خدا انفاق می کنند تا صدقه ی جاری و ذخیره ای برای اخرت داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی به هزینه ی موقوفات در جهت ساخت حوزه های علمیه و عتبات عالیات اشاره و تصریح کرد: در هر برهه ای از زمان وقتی نگاه می کنیم دیده می شود که در شرق اصفهان مردم بر حسب اعتقاد خود نیازهای جامعه را سنجیده و در هر زمینه اعم از آب انبار تا موارد دیگر کمک کرده و موقوفات بسیاری داشته اند که نسبت به برخی مناطق موقوفات این منطقه بسیار زیادتر می باشد.

مدیر کل اوقاف در پاسخ به این سوال که آیا برخی از موقوفات که در سالها پیش به ملکیت خانواده ها رسیده از حالت وقف خارج می شود بیان نمود: در دوران رضا شاه ملعون و حکومت و به جهت اعتقاد مردم به وقف و نگاه علما و مراجع دین به استفاده از موقوفات در راه مبنای دین وقران حکومت شاه در این صدد شند تا این اعتقادات را از بین ببرند و موقوفات را در معرض فروش گذاشته و به ملکیت افراد در آورند در این خصوص امام خمینی (ره ) با فتوای بسیار زیبا ی خود در سال 63 فرمودند: موقوفات می بایست به حالت وقف باقی بماند و عمل به وقف شود و با توجه به فتوای حضرت امام دولت اسلامی انچه سند در اراضی صادر شده بود باطل و به حالت وقف برگرداند.
حجت الاسلام صادقی در پایان به توصیه ای در باب وقف اشاره کرد و بیان نمود: توصیه من به مردم مومن و متعهد شرق اصفهان این است که آن قسمتی از زمین ها که حالت موقوفه دارد و در تملک انها قراردارد و می دانند موقوفه است حق وقف آن را ادا کنند تا دین را ادا کرده و فردای قیامت ذخیره ی صالحی برایشان باشد.

 

1 نظر در مورد “دین خود را نسبت به وقف ادا کنیم/ مردم شرق اصفهان متعهد هستند”

  1. بی نام گفت:

    سلام
    اشاره خوبی به این نکته فرمودید. خیلی از اماکن شرق موقوفه داره ولی می توان گفت که ارزیابی دقیقی تا به الان صورت نگرفته. مردم شرق انسانهایی با تعهد بسیاری هستند و ان را از جانبازی ها و رشادت هایشان بیشتر می توان فهمید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.