سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:14 - چهارشنبه 20 آذر 1392

توقیف هفت نوع برنج به علت آلودگی به فلزات غیر قابل مصرف

بر اساس اعلام مسوولان مرکز بهداشت شماره دو هفت نوع برنج ایرانی و خارجی به علت آلودگی به سرب كادمیوم، ارسنیك و … غیر قابل مصرف اعلام شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از مرکز بهداشت شماره دو اصفهان، هفت نوع برنج ایرانی و خارجی به علت آلودگی به سرب كادمیوم، ارسنیك و … غیر قابل مصرف اعلام شد.

دکتر علی پارسا مدیر این مرکز افزود: طبق بخشنامه واصله از اداره كل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراكی و آشامیدنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی این هفت نوع برنج ایرانی و خارجی که شامل مارك‌های بابا نور از كشور هند، ستایش و صدری هاشمی آستانه اشرفیه و زیتون از كشور پاكستان، طارم محلی معطر فریدون كنار، اویلا و سیاه دم هاشمی دودی رشت هستند؛ به علت داشتن فلزاتی چون سرب، كادمیوم، آرسنیك و افلاتوكسین B۱و B۲ و نیز عدم تطابق با استانداردهای لازم غیرقابل مصرف می‌باشند.

مدیر مرکز بهداشت شماره ۲ یا اعلام این خبر، در خطاب به شهروندان تاکید نمود: از خرید و مصرف برنج‌های ذکر شده خودداری کنید.

صلواتی كارشناس كنترل مواد غذایی مركز بهداشت شماره ۲ نیز با اشاره به آنکه در حال حاضر این بخشنامه به بازرسان بهداشت محیط ابلاغ شده است؛ خاطرنشان کرد: براساس تاكیدات مركز بهداشت استان بازرسان در صورت مشاهده این برنج‌ها در سطح عرضه، نسبت به توقیف آنها اقدام خواهند كرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.