سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:26 - یکشنبه 10 آذر 1392

گفتگو با عالیه منصوری

مرخصی تحصیلی گرفتم تا قرآن را حفظ کنم

اولین حافظ قرآن شهر حسن آباد گفت: برای قرآن یک سال از درس فاصله گرفتم و در طول یک سال قرآن را حفظ کردم.

Vater Markhjghjhkgk

گفتگو با عالیه منصوری

خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا با يكي از حافظان كل قرآن شهر حسن آباد گفتگويي انجام داده است.

معرفی:

عاليه منصوري فرزند محمد رضا ساكن شهر حسن آباد جرقويه عليا، حافظ كل قرآن كريم از موسسه ي شبانه روزي بيت الاحزان حضرت زهرا(س) در استان فارس

چه عاملي باعث شد كه شما به حفظ كردن قران بپردازيد ؟

از كودكي علاقه زيادي به شركت در كلاس هاي قرآن و فعاليت در جلسات قرآني داشتم و چون در زمينه صوت و لحن استعداد داشتم ترغيب شدم كه در كلاس هاي حفظ قرآن شركت كنم، البته پدر و مادرم در اين زمينه مشوق من بودند و من اين كار را ادامه دادم تا اينكه در سن 20 سالگي به ياري خدا توانستم حافظ كل قرآن شوم .

چگونه و از كي شروع به حفظ كردن قران كرديد ؟

بنده در سال 1387 در دانشگاه مشغول تحصيل در رشته روانشناسي بودم و وقتي پيشنهاد حفظ كردن قرآن به من شد با تشويق پدر و مادر به مدت يك سال مرخصي تحصيلي از دانشگاه گرفتم و به كار حفظ قرآن پرداختم و حفظ قرآن يك سال به طول انجاميد و پس از حفظ قرآن تكميل تحصيلاتم در دانشگاه را ادامه دادم .

Vater Markhjghjhkgk

در كجا اين كار را انجام داديد و چه مدت طول كشيد ؟

در سال 1387 از طريق كانون فرهنگي رشد و انديشه حسن آباد به من پيشنهاد شد كه در موسسه ي حفظ بيت الاحزان واقع در استهبان يكي از شهرستان هاي استان فارس در يكي از روستا هاي آن به نام مبارك آباد شركت كنم و من در سال 1388 به آنجا رفتم و حفظ من از تاريخ 10/4/1388 شروع شد و در تاريخ 10/5/1389 به اتمام رسيد .

هدف شما از حفظ قران چه بوده است ؟

پس از پايان دوره حفظ قرآن تصميم گرفتم اين كار را ادامه دهم و هدف اصلي من اين بود كه بتوانم فرهنگ قرآني را در بين هم سالانم ترويج دهم .

هم اكنون در اين مورد كلاسهايي را تشكيل داده ايد ؟

به لطف خدا اولين حافظ خانم در سن جواني در شهر حسن آباد جرقويه هستم و به من پيشنهاد شد كه مربي حفظ خواهران 15 سال به بالا شوم و كلاسم به مدت 2 سال و اندي به طول انجاميد و به لطف خدا موفق شدم حدود 10 نفر از هم سالان خودم را حافظ قرآن كنم .

چه آرزويي داريد ؟

از خدا مي خواهم كه به من كمك كند تا اين مسير قرآني را كه باعث تقويت حافظه و روحيه ي جوانان مي شود ادامه دهم و حافظان بيشتري را تحويل جامعه دهم .

چه توصيه اي به جوانان می کنید؟

به جوانان و نوجوانان توصيه مي كنم كه با قرآن اشنا شوند و اين كتاب آسماني باعث پيروزي و موفقيت شما مي شود و طبق فرموده پيامبر اسلام (‌ص) دو چيز گران بها را بين شما باقي مي گذارم يكي قرآن و ديگري اهل بيت كه اگراز انها پيروي كنيد هميشه پيروز خواهيد بود .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.