سرویس: اجتماعی 14:35 - سه شنبه 05 خرداد 1394

ابتکار در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور :

مجلس در اولویت دادن به پنج لایحه زیست محیطی وارد عمل شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشورمان که در اصفهان به سر می برد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اولویت دادن به پنج لایحه مهم زیست محیطی اقدام کنند و وارد عمل شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ معصومه ابتکار در جمع مدیران کل محیط زیست سراسر کشور در هتل پیروزی اصفهان با اشاره به وجود مناطق مهمی همچون، قمیشلو، موته، زاینده رود، گاوخونی، کلاه قاضی، دنا و مناطق ارزشمند دیگری از این قبیل افزود: تالاب گاوخونی اصفهان ارزشمندترین تالاب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ما در زمان حاضر در مقطع بسیار مهمی چه از حیث داخلی و چه از نظر جهانی هستیم اظهار کرد: در زاویه داخلی و از ابتدای دولت جدید به مسائل زیست محیطی توجه جدی شده است.

ابتکار تصریح کرد: با توجه به بحران ها و چالش ها و ابعادی که در محیط زیست مظالعه شده شاخص های مختلفی پیاده شد که در حیطه محیط زیست قابل دورزدن و بی توجهی نیست.

وی گفت: ۱۷ اسفندماه سال گذشته رهبر انقلاب خط مشی دقیق و روشنی را در رابطه با محیط زیست بیان کردند و نگاه ایشان به طور فرقوه ای همه مسوولان را در برگرفت که باید گفت ا ین رویداد اتفاق بسیار مهمی در این بخش بود.

مسئول ارشد محیط زیست کشورمان ادامه داد: بر اساس این خط مشی برنامه ریزی دقیقی را باید ارائه کنیم و طبق درخواست از استانداری دیگر استان ها داشتیم این بود که نسبت به اجرایی کردن این خط مشی ها و محورهای مختلف گام های اساسی بردارند و بواقع این از راهبردی ترین اتفاقات در محیط زیست است که بر اساس آن می توان به نتایج خوبی رسید.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه هیات دولت یازدهم شاهد توجه جدی دولت به محیط زیست بودیم اضافه کرد: علاوه بر نگاه ویژه رییس جمهور در این حوزه در بخش های مختلف از جمله احیای دریاچه ارومیه روند بهبودی خوبی را شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکیدهای رییس جمهور برای احیای تالاب ها در جای جای کشور و پیگیری بین المللی ایشان از اهم اقدامات محیط زیستی کشور است.
معاون رییس جمهور با اشاره به دیدارهای روحانی با روسای جمهر کشورهای مهمسایه از جمله عرقا و افغانستان افزود: صدور بیانیه مشترک با رییس جمهور عراق و تاکید بر همکاری زیست محیطی دو کشور و همچنین مذاکره رییس جمهور و بنده با اشرف غنی برای احیای هامون از مهمترین فعالیت ها در این بخش بود.

ابتکار تصریح کرد: کشور ما در شاخص های اجتماعی و اقتصادی و …هنوز به تعادل نرسیده بلکه با چندگانگی در مواضع مختلف مواجه هستیم و خیلی از جاها فشارهای کاری، اجتماعی و … را نمی توان نادیده گرفت.

این مقام مسوول ادامه داد: در دوره های قبلی محیط زیست از اولویت کاری خارج شده و مورد بی مهری واقع شد.
وی به مکاتبات و گزارشات قوه قضاییه در حیطه زیست محیطی پرداخت و گفت: توجه به مسائل محیط زیست و جرم انگاری در دستور کار این قوه است و ما شاهد برخورد قاطعی در برابر مسائل این بخش در قوه قضائیه هستیم.

وی تاکید کرد: این سازمان برنامه ها و طرح های خوبی در دست ا جرا دارد و در صصد است با ارائه چند لایحه ارزیابی هوای پاک، خاک و تالاب و … را در دستور کار نهاد قانونگذار کشور قرارداده و به تصویب برساند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران افزود: در پروتکل بین الملل ناگویا که از اهمیت زیادی برخوردار است باید این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد که خواسته ما نیز تصویب پنج لایحه در مجلس شورای اسلامی است.
وی بیان داشت: در شرایط بین الملل اهداف توسعه پایدار در سازمان ملل جایگزین اهداف جزیی خواهد شد و در حقیقت در این بخش ما به دنبال هدف گذاری در سطح ملی هستیم.

وی افزود: برنامه ریزی ما در حوزه حیات وحش نیز در بخش حیات وحش آسیب پذیر دنبال می شود که در واقع با همت و همکاری همه مدیران زیست محیطی این مسائل محقق شده و بهبود خواهند یافت.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح سه شنبه برای حضور در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست به اصفهان سفر کرده است.

وی فروردین امسال نیز از تالاب گاوخونی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات اداره کل حفاظت و یگان حفاظت، دفتر زیستگاه ها و امور مناطق، دفترتنوع زیستی و حیات وحش، دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایز ژنتیکی و طرح مباحث مرتبط با روابط عمومی، مرکز امور زنان و صندوق ملی محیط زیست، دیدار گروهی از پایاب رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی از جمله برنامه های گردهمایی مدیران محیط زیست در اصفهان است.

در سفر رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان از چند پروژه زیست محیطی در این استان بهره برداری می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.