با آزاد سازی ۴۶۰ هکتار، چهارمین حلقه ترافیکی اصفهان شکل می گیرد
امسال ۴ تقاطع غیر همسطح حلقه چهارم ترافیکی احداث می شود
امسال چهار تقاطع غیر همسطح از۲۰ تقاطع غيرهمسطح حلقه چهارم ترافیکی اصفهان احداث می شود.يکی از ضروری ترين نيازهای شهر اصفهان بهبود سيستم حمل و نقل و کاستن از حجم حرکت های ترافيکی درون شهری است. بر اين اساس در سطح شهر اصفهان سه حلقه ترافيکی به عنوان مسيرهای عبوری اصلی و یک حلقه حفاظتی ترافيکی برون شهری طراحی شده است.
به گزارش اصفهان شرق؛ حلقه اول در محدوده مرکزی شهربه طول 12.5 كيلومترشامل خيابان هاي مرکزی شهر، حلقه دوم در محدوده ميانی شهر به طول به خصوص 24 كيلومتر شامل تقاطع های غیر همسطح شهدای غزه، تونل سردار آقاخانی، عسگریه، بزرگراه سردار شهید اصغر لاوی و تقاطع غیر همسطح حضرت امام سجاد (ع) و حلقه سوم به طول نزدیک ۴۰ کیلومتر و مساحتي نزديك به ۸۰ كيلومتر مربع از مساحت ۲۰۰ كيلومتر مربعي شهر اصفهان را در برگرفته به عنوان بيرونی ترين مسير حرکت نسبت به مرکز شهر و به صورت بزرگراه طراحی شده است و اکنون با اشباع شدن حلقه سوم ترافیکی شهر احداث حلقه حفاظتی یا حلقه چهارم مورد توجه قرار گرفته است.
رينگ چهارم ترافيكي اصفهان۸۰ كيلومتر طول دارد
پروژه حلقه چهارم ترافیکی اصفهان يكي از مهم ترين پروژه های شهر است كه براي چند سال شهر اصفهان و شهرهاي مجاور را درگير خود خواهد كرد. رينگ چهارم ترافيكي اصفهان۸۰ كيلومتر طول دارد و ۲۰ تقاطع غيرهمسطح در آن احداث می شود و هزینه اجرایی این حلقه ترافیکی، 2 هزار و 200 ميليارد تومان پیش بینی می شود.
دكترسقائيان نژاد در اين باره گفت: يكي از مهم ترين پروژه های شهر كه براي چند سال شهر اصفهان و شهرهاي مجاور را درگير خود خواهد كرد، حلقه چهارم ترافيكي است که يكي از بزرگ ترين تقاطع های اين رينگ؛ میدان استقلال در ورودي شمال شهر است که كلنگ آن بر زمین خورده شد.
دكترسقائيان نژاد به سه حلقه ترافیکی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: حلقه اول ترافیکی12.5 کیلومتر طول دارد و طول حلقه های دوم و سوم ترافیکی شهر اصفهان 26.5 و۴۶کیلومتر است که اکنون حلقه سوم ترافیکی شهر به اشباع رسیده است و در لحظاتی حلقه سوم ترافیکی مانند پارکینگ خودرو هاست.
وی با بیان اینکه رينگ چهارم ترافيكی۲۰ سال آينده پاسخگوی اصفهان خواهد بود، گفت: رينگ چهارم ترافيكي اصفهان ۸۰ كيلومتر طول دارد و ۲۰ تقاطع غيرهمسطح در آن احداث می شود و هزینه اجرایی این حلقه ترافیکی،2 هزار و 200 ميليارد تومان پیش بینی می شود.
شهردار اصفهان افزود:۴۶۰ هكتار زمين بايد آزادسازي شود تا حلقه چهارم ترافیکی تکمیل شود.
شهردار اصفهان تاكيد كرد: بايد ازحمايت هاي استاندار اصفهان بر خوردار شویم تا از زمين هاي منابع طبيعي برای احداث حلقه چهارم ترافیکی کمک بگیریم.
كاهش بار ترافيكي در مبادي ورودي شهر، توزيع ترافيك در ورودي شهر قبلا از رسيدن به هسته شهر، حذف ترافيك بين شهري از شهر، سهولت عبور از اصفهان، كاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، كاهش بار ترافيكي رينگ سوم، جلوگيري از گسترش بي رويه ساخت و ساز، گسترش كمربند سبز اصفهان و جلوگيري از ورود وسايل نقليه سنگين به شهر كه هم اكنون مشکلاتی را برای ساكنان مناطق ۷، ۱۲ و ۱۴ ایجاد کرده به گفته دکتر سقائیان نژاد از اهداف اجراي اين طرح هستند.وي گفت که اگر رينگ چهارم ترافيكي تکمیل شود، شاهد كاهش ۷ درصدي زمان سفر، افزايش ۵ درصدي سرعت حرکت، صرفه جويي 4.2درصدي مصرف سوخت و كاهش 6.1 درصدی آلايندگي ها خواهيم بود.
به گفته شهردار احداث رينگ چهارم ترافيكي ۲۷۸۰ ميليارد تومان ارزش افزوده برای شهر به همراه دارد.
دكترسقائيان نژاد تصريح كرد: مناطق ۲، ۵، ۶، ۷ ، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴ درگير احداث رينگ چهارم ترافيكي هستند، اما اولويت احداث رينگ چهارم ترافيكي در خيابان عاشق اصفهاني و محدوده اتوبان شهيد اردستاني تا ميدان استقلال است.
وي تاکید کرد: اگر پروژه احداث حلقه چهارم ترافیکی دراین محدوده پيش رود و مناطق ۷، ۱۴، ۱۲ و شهرداري هاي دولت آباد و حبيب آباد درگير شوند، در اين محور زمینه آرامش خاطرشهروندان فراهم مي شود.تقاطع غیر همسطح استقلال،تقاطع بلوار امام رضا(ع) در نزديك كارخانه قند، تقاطع غیر همسطح شهيد اردستاني و تقاطع غیر همسطح اشكاوند به گفته شهردار اصفهان چهار تقاطع غیر همسطح حلقه چهارم ترافیکی اصفهان هستند که طرح های آنها آماده شده است و مناقصه هاي آنها یکی پس از دیگری برگزار می شود تا عمليات احداث حلقه چهارم ترافیکی ادامه یابد.دكترسقائيان نژاد با بيان اينكه7.6 كيلومتر از رينگ چهارم در منطقه ۱۲ قرار دارد، گفت که۵۰ ميليارد تومان براي آزادسازي این بخش از رينگ چهارم پيش بيني شده است.
۱-تقاطع غیر همسطح استقلال
وی گفت که در پروژه رو گذر تقاطع غیر همسطح استقلال رو گذر شمال جنوب از جاده تهران به خیابان امام خمینی(ره) پیش بینی شده است و عرض پل روگذر ۱۲ متر و طول آن ۱۸۰۰ متر است وعرض زیر گذر ۴۵ متر و طول آن ۷۰۰ متر است و محدوده میدان.2.6 هکتار است و یکی از زیباترین ورودی های شهر در شمال اصفهان تحقق پیدا می کند.شهردار اصفهان با اشاره به اينكه نزديك به ۶۰ ميليارد تومان اعتبار براي احداث پروژه تقاطع غيرهمسطح استقلال پیش بینی شده است، عنوان کرد: در فاز اول اين طرح كه به صورت روگذر شمالي- جنوبي طراحی شده، ۲۷ ميليارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. دكترسقائيان نژاد با بيان اينكه مسير عبور قطار شهري مسير اصفهان-شاهين شهر در اين محور پيش بيني شده است، گفت: قطار شهري شاهين شهر به اصفهان وصل می شود و تلاش می کنیم در زمان اجراي پروژه تقاطع غیر همسطح استقلال زيرساخت هاي عبور مترو فراهم شود.همزمان با اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح استقلال دو خط مترو پيش بيني شود تا شهروندان كمتر دچار مشكل شود.معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تشریح مختصات و ویژگی های پروژه تقاطع غیر همسطح استقلال که در سه طبقه احداث می شود،یادآور شد: این پروژه میدان همسطحی دارد که دسترسی ها را تامین می کند و از محور امام خمینی(ره) به خارج از شهر پل روگذری طراحی شده است و در طبقه سوم از سمت خمینی شهر به خارج از شهر دسترسی وجود دارد که این پروژه شبیه پل دفاع مقدس طراحی شده است.معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اجرای این پروژه را به دلیل وجود تاسیسات مختلف مانند آب و فاضلاب در زیر میدان بسیار دشوار دانست و گفت: اگر اطلاعاتی از سازمان قطار شهری به ما داده شود پل ویژه عبور مترو را هم در این پروژه خواهیم ساخت، اگر چه هم اکنون نیز پیش بینی ها برای عبور مترو از میان این پروژه را انجام می دهیم و این پروژه در مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه تکمیل می شود و در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.
۲- تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان احداث تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی را در راستای تکمیل رینگ چهارم ترافیکی دانست و افزود: بر اجرای محدوده شمال شرقی رینگ چهارم تاکید داریم و با ساخت این پل جاده فرودگاه به تقاطع غیر همسطح استقلال متصل می شود و بخش دیگری از رینگ چهارم از محدوده میدان استقلال تا بزرگراه معلم است که آن هم اجرایی می شود.
دکتر قاری قرآن پروژه تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی را از دیگر طرح های شاخص امسال برشمرد و تصریح کرد: نقشه های این طرح آماده شده است و بررسی های فنی بر روی نقشه آن ادامه دارد تا به محله مناقصه برسد.
وی اضافه كرد: یک پل رو گذر بر روی اتوبان شهید اردستانی است و طرح آن به دلیل قرار گرفتن در ورودی شهر اصفهان از سمت فرودگاه قرار دارد به صورت ویژه انجام می شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نمای این تقاطع غیر همسطح به صورت ویژه طراحی می شودو نمای سفید این تقاطع مشابه پوسته بیرونی سالن اجلاس است.
۳-تقاطع غیر همسطح اشکاوند
دکتر قاری قرآن عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح اشکاوند یکی دیگر از تقاطع های غیر همسطح حلقه چهارم ترافیکی شهر است و این تقاطع غیر همسطح به صورت زیر گذر اجرا می شود و دسترسی به مرکز همایش های بین المللی را فراهم می کند.
۴-تقاطع غیر همسطح بلوار امام رضا(ع) در نزديك كارخانه قند
شهردار اصفهان نيز گفت: تقاطع غیر همسطح بلوار امام رضا(ع) در نزديك كارخانه قند یکی دیگر از تقاطع های بیست گانه حلقه چهارم ترافیکی اصفهان است که عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
منبع: ایمنا
سلام
شهرداری اصفهان بدون توجه به خواسته مردم و خانواده شهدا و ایثارگران اشکاوند مبنی بر نامگذاری تقاطع غیر همسطح به نام شهدای اشکاوند قصد دارند نام آن را تقاطع شهید بالایی قرار دهند و به نامه ها و درخواست های شورای اسلامی اشکاوند متکبرانه پاسخ نمیدهند لطفا جهت زنده ماندن یاد 27 شهید مظلوم اشکاوند پیگیری فرمائید.باتشکر