سرویس: اجتماعی 10:09 - پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394

مشخصات ۵ شهید مفقود الجسد اصفهانی + تصاویر شهدا

این روزها اصفهان به استقبال شهدایی رفته است که بیش از ۳۰ سال از زمان شهادت شان گذشته و امروز که مادران و پدران شان نایی در نفس نداشته و شاید هم در قید حیات نمی‌باشند، راهی شهر و دیار خود شده اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ از ۱۳ شهید دوران دفاع مقدس که اخیرا تفحص و تشخیص هویت شده‌اند، ۶ شهید متعلق به استان اصفهان است که از این تعداد نیز ۵ شهید متعلق به شهر اصفهان و یک شهید دیگر متعلق به شهرستان خوانسار می‌باشد. آنچه در ذیل آمده است معرفی اجمالی این ۵ شهید اصفهانی به همراه تصاویرشان است که خبرگزاری ایمنا اقدام به انتشار آن نموده است.

شهید بسیجی «نادر جاویدنیا» فرزند کاظم که در سال ۶۱ و در شانزده سالگی در عملیات محرم و در منطقه عین خوش به درجه رفیع شهادت نائل می‌گردد و مفقود الجسد می شود. پدر وی در سال ۸۶ فوت می کند و در حال حاضر مادرش؛ طاهره مجدی نسب در قید حیات است. مسعود جاویدنیا نیز دیگر فرزند شهید و مفقودالجسد این خانواده است. پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از ۳۳ سال به آغوش خانواده بازگشته است.

شهید بسیجی «حسینعلی ریاحی» فرزند علیرضا در سال ۶۱ در عملیات محرم و در منطقه عین خوش به درجه رفیع شهادت می‌رسد. حال که پیکر مطهر او بعد از ۳۳ سال بازگشته است، پدر و مادرش در قید حیات نبوده و در حال حاضر همسر و دیگر اعضای خانواده او به استقبال پیکرش خواهند رفت.

شهید «حسن حجاریان» فرزند جواد، ۱۸ سال بیشتر نداشت که اسفندماه سال ۶۰ در منطقه چزابه به شهادت رسیده و مفقود الجسد می شود. پدر این شهید والا مقام، سال ۷۰ و براثر بیماری قلبی فوت می‌کند و حال مادر در نبود او، بعد از ۳۴ سال خود را پذیرای استقبال از پسر شهیدش کرده است. شهید حسن حجاریان تنها یک سال در جبهه‌ها حضور داشته است.

شهید بسیجی «عباس حاج رحیمی» فرزند خداکرم سال ۶۱ و در عملیات محرم به درجه رفیع شهادت نائل و مفقود الجسد می شود. پدر و مادر این شهید والامقام هر دو دارفانی را وداع گفته و تنها خواهر و برادران او، بازگشت عباس را بعد از ۳۳ سال به نظاره نشسته اند.

شهید «نعمت الله عطافر» فرزند محمد در سن ۱۸ سالگی و در سال ۶۱ در عملیات محرم، شهید شیرین شهادت را می‌نوشد. پدر او یازده سال پیش و در اثر بیماری فوت می‌کند. مادر هم این روزها که مسافرش بعد از سال ها بازگشته است، حال خوبی ندارد و در بستر بیماری است. شهید حسینعلی عطافر دیگر فرزند مفقود الجسد این خانواده و برادر شهید نعمت الله عطافر است که مادر بعد از ۳۳ سال هنوز در فراق او می سوزد.

گفتنی است پیکر مطهر این شهدا طی مراسمی از ساعت ۱۶ پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع و تدفین خواهند شد.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.