سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 00:22 - شنبه 29 فروردین 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

اقدام عربستان در یمن مشابه با جنگی است که صهیونیسم در غزه کرد

امام جمعه شهر محمد آباد با اشاره به حمله عربستان به مردم مظلوم یمن گفت: اقدام عربستان در یمن مشابه با جنگی است که صهیونیسم در غزه کرد.

به گزارش اصفهان شرق: حجه الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: آنچه می تواند مصداق تقوا محسوب شود انجام اوامر الهی وترک نواهی الهی است اگر بخواهیم به درجات بالای تقوا برسیم باید سعی در مبارزه با نفس داشته باشیم که به تعبیر پیامبر (ص) جهاد اککبر می باشد.امام صادق(ع) از قول پیامبر اکرم می فرمایند پس از اینکه در یکی از غزوات لشکریان اسلام با مشقات وسختیهای بسیار وتقدیم شهداوزخمیها برگشتند فرمود مرحبا به شما که از جهاد اصغر با پیروزی برگشتید بر شما باد به جهاد اکبر اصحاب عرض کردند یا رسول ا… منظور از جهاد اکبر چیست ؟ فرمودند مبارزه با نفس .
امام خمینی (ره) نیز در کتاب چهل حدیث خود به این مطلب مفصل پرداخته که انسان دارای دونشئه مادی ونسئه معنوی ، نشئه (جنبه ) مادی او همین بدن وجسم ظاهر وزندگی مادی ودنیوی اوست ونشئه (جنبه ) معنوی او روح ، جان (نفس) اوست که با تهذیب وتزکیه نفس انسان می تواند به مراتب معنوی بالا دست پیدا کند .
امام جمعه شهر محمد آباد در ادامه اظهار داشت: نفس دارای مقامات ومراتب معنوی است ، ودرهر مرتبه نفس هم جنود رحمانی وجود دارد وهم جنود شیطانی جنود رحمانی نفس عبارتند از ، صبر ، شکر ، توکل ، صدق و….
وجنود شیطانی نفس عبارتند از حسد ، کینه ، بغض ، کبر وغرور و…
اگر جنود رحمانی بر نفس انسان حاکم شد واز عقل استمداد کردیم ، رستگاری وقرب الهی حاصل می شود واگر جنود شیطانی ووهم بر نفس حاکم شد شقاوت وبدبختی حاصل میشود .
وی در خطبه های دوم، خود ونمازگزاران را به تقوا سفارش کردند ودر ادامه با توجه به مسائل روز بخشهایی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان تشریح نمودند از جمله اینکه ما به امریکا اعتماد نداریم واین عدم اعتماد نه از روی لجبازی وتعصب است بلکه رفتار آمریکا وغرب در طول سالیان گذشته وظلم وستم چپاول ملتها مخصوصاً ایران به ما ثابت کرده تجربه ومرور تاریخ این موضوع را ثابت می کند همچنین با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری که ما با توافق هسته ای موافقیم که عزت ملت شریف ایران نیست وتیم مذاکره کننده هسته ای ایران باید مراقب باشد که دستاوردهای علمی وفنی ایران که حاصل زحمات دانشمندان ومتخصصان داخلی وثمره خون شهیدان عزیز است حفظ شود وبه دشمن اجازه ندهند به حریم امنیتی ونظامی ما وارد شوند دشمنان حق بازرسی از مراکز امنیتی ونظامی ما را ندارند . دولت وتیم مذاکره کننده هسته ای باید به فرموده امام خامنه ای جزئیات مذاکرات را برای مردم منتشر کنند که این خود مصداق همدلی وهمزبانی دولت وملت می باشد .
بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب نتیجه مذاکرات باید لغو کامل تحریمهای ایران باشد در غیر اینصورت از طرف ما امتیازاتی داده شده وهیچ نتیجه ای حاصل نشده که چنین موضوعی نه مورد تایید رهبر معظم انقلاب ونه مورد تایید ملت بزرگ ایران است .
همچنین با بازرسی های غیر متعارف مخالفیم وهیچ کشوری وسازمانی اجازه ندارد به حریم امنیتی ما وارد شده وبازرسی انجام دهد .
ایشان در بخش پایانی خطبه دوم به حمله عربستان به یمن اشاره کردند واظهار داشتند وظیفه همه مسلمانان وجوامع بشری است که از مردم مظلوم یمن حمایت کنند وعربستان بدعت بدی را پایه گذاری کرده واین کار عربستان شبیه کار صهیونستها در غزه است قطعاً محکوم به شکست می باشد .
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.