سرویس: سیاسی » بین الملل 15:05 - پنجشنبه 06 فروردین 1394

ولی الله عرب مختاری

پیام تبریک روی دیگر سکه ترفند دشمن غربی

مواظب ترفند دشمن باشیم، به لبخند و تبریک و تسلیت او دل خوش نکنیم.

اصفهان شرق/ ولی الله عرب مختاری
مقام معظم رهبری در سخنرانی مورخ 21 اسفند 93 خود در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، ضمن تایید تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، فرمودند: « در عین حال من نگرانم.» و درباره علت نگرانی خود افزودند: « چون طرف مقابل، طرف حیله‌گری است ……. اتّفاقاً احتیاجشان هم زیاد است و عمل هم می کنند و واقعاً خدعه‌گری می کنند؛ این ما را نگران می کند. باید مراقب شگردهای دشمن باشیم. هر وقتی‌که یک زمان معیّن شده است، برای پایان مذاکرات و ما به این زمان نزدیک می شویم، لحن طرف مقابل – بخصوص لحن آمریکایی‌ها – تندتر، سخت‌تر، خشن‌تر می شود؛ این برای این است که جزو شگردهای اینها است، جزو حیله‌ها و خدعه‌های اینها است….»

* مکر دشمن تا کجا…..
برای همه ما ثابت شده که سیاست مداران امریکایی در خدعه و نیرنگ دست معاویه و عمر و عاص را از پشت بسته اند و به هیچ چیزی پای بند نیستند، لذا تیم مذاکره کننده ما باید بسیار آگاه و هوشیار بوده و مواظب حیله ها و ترفندهای فریبکارانه امریکایی ها باشد؛ زمانی رئیس جمهورشان ما را محور شرارت می نامد؛ از طرفی چند سالی است، رئیس جمهورشان برای مان پیام نوروزی می دهد و در این پیام تبریک، برای ملت و دولت ایران خط و نشان می کشد؛ همین خانمی که این روزها در مذاکرات رو در روی تیم ما می نشیند؛ مدتی پیش گفت: دروغ در ذات و ژنتیک ایرانی هاست و اخیرا هم نمایندگان کنگره در نامه خود به اوباما همین تعبیر را به کار بردند.
یکی از ترفندهای دشمن در این راستا حذف نام ایران و لبنان از فهرست تهدید علیه امریکا است، که سازمان های اطلاعاتی امریکا در گزارش اخیر خود ارائه کرده اند و در نظر دارند در ازای آن، در پای میز مذاکرات هسته ای امتیازاتی بگیرند و به طور حتم یکی از این امتیازات امنیت اسرئیل خواهد بود و به خیال خام خود بابت این کار غلط ، که سال ها به ناحق و بی دلیل کشور ما را متهم می کردند، دستاوردی درو کنند؛

2998890-854
دشمن کور خوانده است و این آرزو را به گور خواهد برد؛ و همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند: « اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.» و مقام معظم رهبری هم 6 آذرماه 93 در دیداراعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین فرمودند:« … بعد می گوید امنیّت اسرائیل باید حفظ شود. اوّلاً اسرائیل روز بهروز ناامنتر خواهد شد؛ چه توافق هستهاى بشود، چه نشود؛ این را بدانید امنیّت اسرائیل تأمین نخواهد شد چه توافق هستهاى بشود و چه نشود. »

* نتانیاهو رسوای عالم و ادم
از طرفی می بینیم وقتی مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافق در جریان است؛ هنگامی که نتانیاهو این آدم کش رسوای عالم و آدم، پا به کنگره امریکا می گذارد، چگونه این مدعیان دروغین حقوق بشر، جشن استقبال از این جانی کودک کش برپا می کنند و به جای یک مراسم رسمی شوی سیاسی همراه با خرابکاری و گزافه گویی برگزار و چه مطالبی سخیفی به زبان می آورند و به زعم خود می خواهند ایران را با چالش جدیدی مواجه کنند؛ اما « عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.» ، و این گونه رئیس رژیم جعلی صهیونیستی برای تحریک نمایندگان کنگره امریکا و افکار عمومی جهان و شعله ور کردن آتش ایران هراسی اعلام می کند که نبض 4 کشور منطقه یعنی عراق، لبنان، سوریه و یمن در دست ایران است، اما بحمدالله کودنی دشمن تا جایی است که حساب آن طرف کار را نمی کند، که پس از این حرفها یهودی های غاصب ساکن در فلسطین اشغالی و مردم امریکا و دیگر کشورها این سوال برایشان پیش می آید؛ که پس این همه هزینه و تبلیغات و تحریم و فشار و ایران هراسی و اسلام هراسی و شیعه هراسی برای چه بوده و چه نتیجه ای داشته است.

216867_633
در حالی که انتظار می رفت با این همه اقدامات و تهدیدات ایران منزوی، نا امن و حکومت آن تغییر کند، چه شده که ایران امن ترین کشور جهان شده و از طرفی نبض چهار کشور مهم منطقه نیز در دست ایران است؛ و این گونه تیری که به سمت ایران اسلامی نشانه رفته بودند کمانه کرد و خودشان را خانه خراب کرد و مردم دنیا فهمیدند که ایران در پرتو اسلام و قرآن به چه عزتی دست یافته ، که این همه فشار و تحریم نه تنها آن را با چالش جدی مواجه نکرده ؛ بلکه فراتر از مرزهای جغرافیایی، دردل ملت ها نفوذ پیدا کرده است.
وقتی که مذاکرات در لوزان سوئیس به مرحله ای می رسد که برخی طرفین را در آستانه توافق می پندارند ، می بینیم تحرکاتی صورت می گیرد که جز ابزار فشار چیزی نیست؛ نمونه آن اقداماتی است که در یمن اتفاق می افتد و القاعده و داعش و دیگر گروه های تروریستی ساخته و پرداخته آمریکا، که برای چنین مواقعی تربیت شده اند، دست به کار می شوند و دست به جنایات و اقدامات هولناکی می زنند، تا روند رو به جلوی دست یابی به توافق در این کشور و به نتیجه رسیدن تلاش های اکثریت معترض این کشور با مشکل مواجه شود و شورای امنیتی که در زمان حمله همه جانبه اسرائیل به غزه مظلوم و بی دفاع از تشکیل جلسه طفره می رفت، در کمتر از 24 ساعت از درخواست رئیس جمهور منفور و فراری یمن، در روز تعطیل جلسه فوق العاده تشکیل می دهد و بیانیه صادر می کند.
از سوی دیگر 47 نماینده مخالف حزب حاکم در نامه سرگشاده خطاب به دولت و مردم ایران عدم پای بندی خود را به توافق هسته ای احتمالی اعلام و با دست خود تیشه به ریشه خود می زنند و درخت لرزان غیرقابل اعتماد بودن خود را ریشه کن نموده و شعله به بوته اخلاق سیاسی مدعیان کدخدایی دهکده جهانی خود ساخته می زنند. البته این اعلان مخالفت علتی دارد که نه به منزله عدم نیاز به این توافق است، بلکه می خواهند نیازی که امریکا به این توافق داد و امتیازی که این توافق برای طرف امریکایی به عنوان یک برگ برنده دارد ؛ به دست اوباما و حزبش نیفتد و این امتیاز نصیب خودشان شود؛

همان گونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در حرم مطهر رضوی فرمودند:« آنها به این مذاکرات احتیاج دارند، آمریکا به مذاکرات هسته‌ای بسیار احتیاج دارد. این اختلافاتی هم که می‌بینید در بین آمریکایی‌ها هست، سناتورهای آمریکا یک‌جور، دولت آمریکا یک‌جور، این معنایش این نیست که اینها به این مذاکرات نیازمند نیستند؛ نه، آن جناح مقابل دولت، مایل است امتیازی را که در این مذاکرات وجود دارد، به نام حریفش که حزب دموکرات است ثبت نشود؛ دنبال این هستند. به این مذاکرات احتیاج دارند و این مذاکرات را برای خودشان لازم می دانند امّا ابراز استغنا می کنند. »

یکی از امتیازات این است که در صورت به توافق رسیدن امریکا با ایران؛ اوباما دست برتر را دارد و در انتخابات آتی روال عادی که سال ها در این کشور جاری بوده و پس از هر دو دوره ریاست جمهوری حزب مخالف روی کار آمده این بار بر عکس خواهد شد و حزب حاکم فعلی با داشتن این برگ برنده پیروز انتخابات بعدی ریاست جمهوری امریکا خواهد شد و حزب مخالف وی باید 8 سال دیگر پشت در منتظر بماند تا شاید بختش باز و پایش به کاخ سفید برسد. برای همین است که آنها می خواهند این توافق حاصل نشود تا خودشان روی کار بیایند و محصول مذاکرات را خود درو نموده و ضمن نکوهش حزب دموکرات سال ها بتوانند با این موفقیت بر مردم امریکا حکومت کنند.
پس باید هوشیار بود و فریب دشمن دیرینه و سرسخت و پر رو را نخورد و به لبخندهای دیپلماتیک و پیام های تبریک آنها و پیام های تسلیت شان و وعده های سرخرمن آنها نباید دل خوش کرد و بایستی گوش به فرمان رهبر مهربان و قهرمان مان در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مظلومان جهان حرکت جهادی و مدبرانه داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

4 نظر در مورد “پیام تبریک روی دیگر سکه ترفند دشمن غربی”

  1. میراحمدی گفت:

    یعنی اگر من با دلیل و مدرک گفته های اقای عرب مختاری را رد کنم شما در این سایت درج میکنید یا نه جناب عرب مختاری مطالب شما اصلا منطقی نیست ای کاش کمی خوشبینانه تر قلم میزدید

  2. کاتب گفت:

    سلام خدمت جناب آقای میر احمدی بزرگوار . ممنون از این که نظر خود را صریح اعلام نمودید.این که گزارش رد خود را با دلیل و مدرک ارائه کنید ، درج می شود یا نه با مدیریت سایت است.اما نمی دانم منظورتان از منطقی و خوشبینانه چیست؟ آیا درباره مکر و حیله امریکاست؟ در خصوص رسوای عالم و آدم بودن نتانیاهو شک دارید یا تحرکات اخیر یمن را خیال بافی می پندارید؟ یا رقابت دو حزب رقیب در امریکا را قبول ندارید؟ یاسابقه دشمنی دیرینه امریکا با دولت و ملت ایران را نادیده می انگارید؟ کودتای 28 مرداد را تخیل فرض می کنید؟ سرنگونی هواپیمای مسافر بری را از یاد برده اید؟ نقش امریکا در راه اندازی جنگ تحمیلی و حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی از صدام در 8 سال دفاع مقدس را فراموش کرده اید؟ از فهرست بلند دشمنی ها و خیانت های امریکا که بگذریم این همه فشار و تحریم علیه کشور ما برای چیست؟ مگر ما چه کرده ایم جز این که می خواهیم روی پای خود بایستیم ؟ چرا اوباما در پیام نوروزی خود می گوید اگر بهمان بشود اقتصاد و اشتغال شما بهتر می شود؟ آیا تاکنون فکر کرده اید برای چه ما باید این همه تحریم را تحمل کنیم و برای چه این همه باید پای میز مذاکره بنشینیم و همه منتظر نتیجه مذاکرات باشیم؟ راستی مگر چه کرده ایم؟ شما هر چه مدرک و دلیل و منطق دارید برای پاسخ به همین یکی دو سوال آخر بگذارید. ممنون می شوم که جواب شما میراحمدی بزرگوار را دریافت کنم. راستی پیرامون سیاست خارجی و نحوه ارتباط با بیگانگان نگاهی هم به آیات قرآن کریم بیندازید از جمله تعدادی از آیات سوره ممتحنه بیندازید.

  3. میراحمدی گفت:

    با سلام مجدد خدمت اقا عرب مختاری بزرگوار
    در رابطه با مطالبی که در راستای امریکا درج نمودید قسمتی از ان مربوط میشود به سالهای قبل (28مرداد)که در دوره رژیم پهلوی میباشد ایا به نظر شما اگر هم اکنون کشور مدعی ان باشد که ایران کشوری است دیکتاتور خیز زیرا در زمان شاه ایران بسیاری از مردم را در زندانها به طرز فجیحی شکنجه میکردن ایا این درست است یا نه ؟ امام راحل فرمودن میزان حال افراد است پس نباید سیاست های دولت های سابق را با فعلی مقایسه نمود البته در این که اسراییل خبیث کارشکنی هایی در منطقه بر علیه ایران انجام داده است شکی نیست منتها سوال مطرح شده این است چرا اسراییل مواضع خصمانه خود را بر علیه ایران تمدید میکند خوب همان طور که ما اسراییل را دشمن خود میدانیم انها نیز ایران را دشمن خود میپندارند و همان طور که ما در قبال تمهیدات خصمانه انها کوتاه نیامده ایم انها نیز در مقابل عملکرد ما در منطقه کوتاه نخواهند امد امریکا تا زمانی که دولت ما ان را دشمن اصلی میخواند بر علیه ملت ما نیز تصمیمات ناجوانمردانه ای اتخاذ میکرد و لی بعد از روی کار امدن دولت تدبیر و امید دکتر ظریف بیان نمود ملت ایران ملتی شجاع، دلیرو صادق میباشند و توانست در عمل این را اثبات نمایید که نتیجه ان براشته شدن کدورت ها بعد از 35 سال میباشد و مطمین باشید من بعد امریکا نه تنها دشمن ما نیست بلکه یکی از حامیان قدرتمند ایران میباشد و این را میتوانید در مصاحبه های اخیر سران این دولت مشاهده نمایید (سخنرانی اخیر مسئول کاخ سفید)
    .در رابطه با تحریم ها نیز ایا امریکا به تنهایی قدرت تصمیم گیری نهایی را دارد پس اساس نامه سازمان ملل را برای چه نوشته اند.پس مذاکرات ما با شش کشور ابرقدرت چه معنایی دارد حتما ایران از برخی تعهد های خود فراتر رفته است که اکنون تحریم شده ایم .چرا امروزه به لطف دولت تدبیر و امید تحریم ها برداشته میشود؟مگر امریکا همان امریکا نیست ؟ پس اگر با کمی نگاه تامل انگیز در رابطه با علل وپیدایش برخی مشکلات اندیشه نماییم پاسخ سوالات خود را خواهیم یافت
    “دولت تدبیر و امید توانست معامله برد برد را عملی نمایید و این ابتدای راه است”
    دررابطه با برخی از تحریکاتی که در منطقه رخ داده است بحث دراین مورد فراتر از این رسانه میباشد که بخواهیم در کامنتی در این رابطه مباحثه نماییم ولی به یاد داشته باشیم یمن از نظر سوق الجیشی منطقه ای حساس میباشد خصوصا برای عربستان و یا بهتر بیان کنم همان قدر که سوریه برای ما اهمیت دارد یمن نیز برای عربستان اهمیت دارد ولی اینها را نمیتوان به امریکاو اسراییل ربط داد البته کمک این کشور ها نیز با توجه به سیاست هایی است که از قبل برنامه ریزی شده است حال چه حمله به یمن و چه به کشور دیگر.
    نمونه کوچک ان عمان جزو هم پیمانان ایران است و با توجه به عرب بودن حاظر به همکاری با عربستان نشد ولی فلسطین الان جزو هم پیمانان عربستان است فلسطینی که خود زخم تجاوز را چشیده است امروزه در صفوف حمله به یمن جزو هم پیمانان عربستان است و اگر باز کمی واکاوی در برخی جریانات من جمله پیدایش داعش داشته باشیم متوجه خواهیم شد همگی این ها سیاست های غلط نظامی بر خی از دولت ها بوده که منجر به پیدایش داعش در منطقه شده است
    در پایان تشکر از این که حقیر را قابل دانسته ای و معذرت خواهی از بابت اساعه ادب انشالله بتوانیم حضوری در این رابطه صحبت کنیم
    ومن الله توفیق

  4. کاتب گفت:

    سلام
    سرور فرهیخته جناب میراحمدی شریف و گرانقدر
    امریکای گذشته و حال علیه ما اقدامات خصمانه عملی انجام داده و می دهد ، در حالی که ما علیه امریکا چه اقدام عملی انجام داده ایم؟ یک مورد تصرف سفارت هم به علت تبدیل شدن آن به لانه جاسوسی و مرکز طراحی برای سرنگونی نظام و ناکام گذاشتن انقلاب اسلامی مردمی بود که ده ها هزار شهید برای به نتیجه رساندن آن داده بودند.
    اسرائیل که یک غاصب متجاوز است و ما باید به فرموده موالای متقیان یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم و نظام ما چنین بوده.
    در برابر امریکا و 5 کشور دیگر که ما طبق توافق ژنو خیلی کوتاه آمدیم و خیلی دستاوردهای بومی هسته ای را کنار گذاشتیم ولی رجزخوانی های آنها همچنان ادامه دارد و هنوز بحث هسته ای به نتیجه نرسیده موضوع حقوق بشر و موشک ها و… را مطرح می کنند.
    دولت تدبیر و امید هم دولت جمهوری اسلامی ایران است نه دولت عده ای خاص ؛ رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی با مذاکرت و تمدید آن مخالفتی نکردند و تیم مذاکره کننده را هم تایید نمودند، ملت و دولت هم گوش به فرمان. بحثی که مطرح و هدف اصلی مقاله بود بحث اهل خدعه و نیرنگ بودن طرف مقابل بود و ضرورت هشیاری در این زمینه. رهبر معظم ، دولت بزرگوار و همه ملت هم امیدوارند که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد و همان نتیجه برد – برد که رئیس جمهور محترم بارها اشاره کرده اند اتفاق بیفتد و هر چه مشکلات در سطح کشور و دنیا کمتر شود همه خوشحال خواهیم شد. همدلی و هم زبانی نه تنها در ایران اسلامی که هر چه افق آن گسترده تر شود ان شاء الله زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم خواهد شد و انشاء الله دعای اللهم ارنا الطلعیه الرشیده …. به ذکر نقول الحمدلله رب العالمین بدل خواهد شد.با سپاس فراوان از شما به پاس ارائه نظرات و تقدیر از اصفهان شرق بابت درج مطالب و فراهم کردن زمینه تبادل نظرات.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.