سرویس: دسته‌بندی نشده 00:46 - جمعه 15 اسفند 1393

روز جمعه:

مسابقات جهت یابی در کویر ورزنه برگزار می شود

کمیته گردشگری ورزشی هیات ورزش های همگانی استان اصفهان با همکاری کمیته جهت یابی انجمن های ورزشی، جمعه 15 اسفند امسال مسابقات جهت یابی در کویر ورزنه را برگزار می کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان اصفهان، رییس کمیته گردشگری ورزشی هیات ورزش های همگانی استان اصفهان گفت: جهت یابی رشته مهیجی است و کمیته گردشگری ورزشی با تعاملی که با کمیته جهت یابی دارد تصمیم گرفت که چنین مسابقاتی را برگزار کند.

مهران سلطان الکتاب افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به دفتر هیات ورزش های همگانی در ورزشگاه انقلاب میدان آزادی و یا دفتر کمیته گردشگری ورزشی در آژانس گردشگری طلوع سفریاد برای ثبت نام و حضور در مسابقات اقدام کنند.

وی ادامه داد: از سوی برگزار کنندگان این مسابقه نیز به نفرات اول تا سوم جوایز نفیس به همراه حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.

وی ساعت حرکت به کویر ورزنه و نیز برگشت از کویر را به ترتیب 6 و 30 دقیقه صبح و 17 بعد از ظهر عنوان و تصریح کرد: در طول مسابقات نیز مراسم آتش بازی، سافاری (سفری که با هدف تماشا و تهیه فیلم و عکس از جانوران حیات وحش انجام می شود) و شترسواری نیز در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه شخصی از این خدمات بهره ببرند.

رشته ورزشی جهت یابی، پیدا کردن راه معین با بهره گیری از نقشه و قطب نما و دارای مقررات و اصولی است که آموزش آن پیش از این برای افراد نظامی بود اما امروزه با بنیان گذاری فدراسیون بین المللی جهت یابی و گسترش آن به همه اشخاص، این ورزش به یک رشته پایه تبدیل شده است.

ورزش جهت یابی به خاطر توانایی های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می آورد، در خلال چند سال گذشته مورد توجه کشورهای گوناگون قرار گرفته است.

در مسابقات جهت یابی جدیدترین مقررات مسابقات جهانی (WOC) متعلق به فدراسیون بین الملی جهت یابی (IOF) به کار برده می شود و مسابقات در چهار رشته ورزشی متفاوت از جمله جهت یابی پیاده، جهت یابی اسکی، جهت یابی دوچرخه کوهستان، جهت یابی با ویلچر در جهان برگزار می شود.

جهت یابی با نقشه، جهت یابی با خودرو و جهت یابی با قایق نیز از دیگر زیر مجموعه های این ورزش است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.