سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:11 - پنجشنبه 14 اسفند 1393

استاندار اصفهان:

برخورداری و محرومیت، دو روی سکه ی استان

زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر پنج روزنامه و حدود ۱۲۰ نشریه در استان اصفهان منتشر می شود، تصریح کرد: با این وجود شأن استان ایجاب می کند در عرصه ملی تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار محمد خدادی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با وی به نقش رسانه ها در توسعه ملی و محلی اشاره کرد و بر تلاش بیشتر در راستای اطلاع رسانی هدفمند رسانه ها با رویکرد رشد و توسعه این استان در بخش های مختلف تاکید کرد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان دارای دو روی برخورداری و محرومیت است، افزود: رسانه ها باید در تبیین مشکلات و محرومیتهای این استان از یکسو و بستر سازی برای بهره برداری از ظرفیتها و قابلیتهای آن از سوی دیگر تلاش کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پنج روزنامه و حدود ۱۲۰ نشریه در این استان منتشر می شود، تصریح کرد: با این وجود شأن اصفهان ایجاب می کند که در عرصه ملی تلاش بیشتری صورت گیرد.

زرگرپور به درج اخبار غیرکارشناسی و بی پایه و اساس در برخی نشریه ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از رسانه ها به دلایل مختلف تا حدی از رسالت خود دور شده اند و به جای خبر، نظرات غیرکارشناسی منتشر می کنند و به جای خبر منتشر کننده نظر هستند.

وی در ادامه به بیان ظرفیت ها و مزیت های استان در بخش های مختلف پرداخت و افزود: ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی، ۷۰ درصد فولاد کشور، ۵۰ درصد سنگ و مصالح ساختمانی و ۶۰ درصد مصنوعات طلا ، ۳۲ درصد فرآورده های نفتی و ۱۲ درصد انرژی برق مصرفی کشور در اصفهان تولید می شود.

استاندار اصفهان اعلام نمود: اصفهان با دارا بودن ۲۰ هزار اثر تاریخی، که از این تعداد ۱۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۵ اثر ثبت بین المللی شده است از جایگاه بالایی در صنعت گردشگری برخوردار است.

رسول زرگر پور با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان اصفهان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید مبنی بر ارتباط عزتمند با کشورهای جهان و احترام متقابل ، شمار گردشگران خارجی در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سه برابر افزایش یافته و استانداری اصفهان طی یکسال و نیم گذشته میزبان بیش از ۸۵ هیات خارجی سیاسی بوده است.

مدیر ارشد استان همچنین به جایگاه استان اصفهان در علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: اصفهان دارای ۱۶۰ مرکز علمی و آموزش عالی است که از این تعداد پنج مرکز دانشگاهی اصفهان دارای رتبه بین المللی است و در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل می باشند.

استاندار اصفهان افزود: با وجود ظرفیت ها و قابلیت های بسیار این استان در برخی موارد از جمله کمبود آب و مسائل زیست محیطی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که امیدواریم با کمک مردم و همت مسوولین این مشکلات نیز مرتفع گردد.

در این نشست مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز بر تقویت ارتباط دو سویه دستگاههای اجرایی با مراکز خبرگزاری ایرنا در استان ها تاکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی در استانها باید با تقویت ارتباط خود با خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام از ظرفیت ها و توانمندی این رسانه برای حل مشکلات محلی و منطقه ای استفاده و از احتمال بروز مشکلات آتی برای نظام و مردم جلوگیری کنند.

وی به رویکرد دولت تدبیر و امید در برقراری ارتباط عزتمند با کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و تصریح نمود: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز در این راستا گامهای اساسی برداشته است و قصد دارد از ظرفیت بی بدیل خبر در راستای تقویت دیپلماسی کشور استفاده کند.

وی با اشاره به سوابق دکتر زرگرپور در سمت های حاکمیتی در سطوح ملی اظهار داشت: وجود ایشان به عنوان مدیر ارشد استان فرصت مغتنمی در جهت توسعه و پیشرفت روزافزون استان اصفهان در ابعاد مختلف فراهم نموده است.

شایان ذکر است در این دیدار مدیران کل امور استانها و محصولات خبری ایرنا و همچنین رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان اصفهان نیز حضور داشتند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.