سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 23:23 - یکشنبه 19 آبان 1392

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

در احیای امر به معروف فکر خود را اصلاح کنیم

امام جمعه شهر نصرآباد گفت: سه محور اساسی در رابطه با فرضیه امر به معروف اصلاح خود، خانواده و جامعه است.

Copy-of-DSC04078

به گزارش اصفهان شرق: امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود و نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آن‌چه به از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود.

آنچه مهم است نقش این فرضیه در ساختن جامعه ایست که نهادینه شدن این فرض را در خود به شکل کامل انجام داده است تا در این رابطه برخی برخوردهای غیر اخلاقی از سوی برخی افراد مورد امر به معروف موجب توهین به فردی می شود که در خود این احساس مهم را می بیند که تذکر ندادن مصداق همراه شدن با نکات منفی افراد است.

در این زمینه و با توجه به مهم دانستن این امر حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر شعار امام حسین(ع) در کربلا می باشد و می بایست در این زمینه پرداختن به این امر شعار گونه نباشد بلکه از لحاظ عقیدتی و فرهنگی بر روی افراد که قدم در راه تداوم فرضیه امر به معروف گذاشته اند به طور کامل کار شود.

وی افزود: در لشگر شمر افرادی بودند که دین آنها اسلام بود و برخی از حافظان قرآن بودند که مقابل امام حسین ایستادند و شهادت امام و یارانش را رقم زدند، اعمال پلید آنها نشان از نداشتن معرفت در وجودشان را داشت.

امام جمعه با استناد به اصل معرفت گفت: افرادی که پا به کارگروههای امر به معروف می گذارند می بایست دارای معرفت و شناخت لازم باشند تا بتوانند تاثیر گذاری مطلوبی را در افراد داشته باشند.

حجت الاسلام فرهنگ تصریح کرد: هماهنگی بین دستگاهها از عوامل پیشرفت در احیای فرضیه است تا بتوان رو به جلو حرکت کرد و میطلبد تا تمام دستگاههای منطقه و در محیطی بزرگتر، کشور به انجام این فرایند از خود و سپس در سطحی وسیع بپردازند و با مواجه شدن حرکت های کند در این زمینه نا امید نشوند.

وی با تاکید بر این امر بیان نمود: فکر خودمان را اصلاح کنیم و برخی روش های ناکار آمد را تغییر دهیم.

امام جمعه در پایان متذکر شد: سه محور اساسی در رابطه با فرضیه امر به معروف اصلاح خود، خانواده و جامعه است. شعار اساسی امام حسین(ع) در این زمینه و مهم بودن این فرضیه تا جایی است که امام خود و خانواده را در میدان آورد تا جامعه اصلاح شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.