سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

موسوی:

ارزیابی فلزات سنگین درمحصولات کشاورزی اصفهان همزمان با ۹ استان آغاز شد

مدیرنظارت بر موادغذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ارزیابی سموم و فلزات سنگین در برخی محصولات کشاورزی در اصفهان همزمان با ۹ استان کشور آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید عیسی موسوی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در این برنامه از محصولاتی مانند کاهو، سیب زمینی، سیب درختی و گوجه در میادین میوه و تره بار نمونه گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار از مهرماه امسال آغاز شده است، تصریح کرد: نمونه برداری تا پایان تابستان سال آینده ادامه دارد و نتایج آزمایش‌ها پس از آن اعلام می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس دستور العمل سازمان نظارت بر مواد غذایی و دارویی کشور، ارزیابی سموم، نیترات و فلزات سنگین در برخی محصولات کشاورزی در اصفهان همزمان با ۹ استان دیگر آغاز شد.

وی اضافه کرد: بازرسی از کارخانه ها و واحدهای کارگاهی تولید کننده مواد غذایی و بهداشتی بر اساس امتیاز بندی صورت گرفته از آنها انجام می‌گیرد.

موسوی با بیان اینکه حدود ۵۱۰ واحد و کارخانه صنعتی پروانه دار و ۲۵۰ کارگاه شناسه دار در این زمینه در استان اصفهان فعال است، افزود: در یک سال گذشته ۲۷ هزار مورد نمونه گیری و آزمایش از این واحدها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: از مردم درخواست داریم تا از خرید مواد غذایی و بهداشتی به صورت فله ای که فاقد مشخصاتی مانند شماره پروانه ساخت و نام تجاری هستند خودداری کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه گفت: حدود ۹۰۰ واحد پروانه‌دار و شناسه‌دار در اصفهان وجود دارد.

وی گفت: دو گونه بازدید توسط کارشناسان واحد نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی شامل بازدیدهای روزانه بر اساس چک لیست موجود و بازدیدهای موردی بر اساس اطلاع و گزارشات مردمی صورت می‌گیرد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.