سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - دوشنبه 29 دی 1393

اصفهان در میناب هرمزگان بیمارستان صحرایی برپا می کند

رییس بیمارستان شهید آیت الله صدوقی سپاه اصفهان گفت: این بیمارستان در قالب ماموریت مردم یاری، اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان میناب استان هرمزگان می کند.

به گزارش اصفهان شرق؛، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید رضا مرتضویان در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: این بیمارستان صحرایی در قالب طرح « شهید شوشتری » و با همکاری معاونت نیروی زمینی و بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از چهارم بهمن امسال در میناب برپا می شود.

وی هدف از برپایی این بیمارستان صحرایی را خدمت رسانی درمانی و بهداشتی به مردم مناطق محروم اعلام و اظهار کرد: سپاه پاسداران مناطق محروم و کمتر برخوردار از نظر بهداشتی و درمانی را شناسایی و با ارائه خدمات به مردم کمک می کند.

وی با بیان اینکه طرح شهید شوشتری از پنج سال قبل در کشور با همکاری 12 بیمارستان وابسته به سپاه اجرا شده، گفت: تا کنون 68 ماموریت در قالب این طرح در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان و بوشهر اجرا شده است.

رییس بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان با بیان اینکه این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی تاکنون چهار ماموریت در این زمینه به عهده گرفته است، افزود: هر سال یک ماموریت را انجام داده ایم و بیمارستان صحرایی میناب پنجمین ماموریت است.

مرتضویان تعداد افراد همکار و پشتیبان در این ماموریت را حدود 250 نفر اعلام و اضافه کرد: حدود 40 پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروساز، اورتوپد، دندانپزشک و جراح در این بیمارستان مستقر می شوند.

وی مدت زمان فعالیت این بیمارستان صحرایی را یک هفته عنوان و بیان کرد: همه مراجعه کنندگان به بیمارستان صحرایی سپاه به طور رایگان درمان خواهند شد.

وی تصریح کرد: خدمات پزشکی مانند جراحی عمومی، تخصص های داخلی، اطفال، مغز و اعصاب، روان پزشکی، چشم پزشکی، ریه، گوارش، غدد، گوش و حلق و بینی، عفونی، پوست، قلب و عروق ، زنان و زایمان، کلیه، رادیوگرافی و سونوگرافی در این بیمارستان به مردم ارائه می شود.

رییس بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان، این بیمارستان صحرایی را بزرگترین و مجهز ترین بیمارستان در نوع خود در کشور خواند و گفت: این ماموریت های مردم یاری علاوه بر خدمت رسانی به مردم، تمرینی برای آمادگی در مواقع بحرانی است.

مرتضویان افزود: در کنار این خدمات، برنامه های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی نیز برای مردم اجرا می شود.

وی با اشاره به آمار عملکرد بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان در چهار ماموریت مردم یاری در مناطق محروم گفت: این ماموریت ها در استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر و آذربایجان غربی انجام و در آن به حدود 120 هزار نفر خدمت رسانی شده است.

وی ادامه داد: در این چهار ماموریت، حدود یکهزار عمل جراحی و 50 هزار مورد تجویز نسخه دارویی صورت گرفته است.

وی هزینه آخرین ماموریت را در سال گذشته حدود 12 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این هزینه ها توسط مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران تقبل می شود.

مرتضویان همچنین بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان را یکی از تخصصی ترین و کیفی ترین بیمارستان های کشور بر اساس بررسی کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: این بیمارستان دارای 12 پزشک فوق متخصص، 80 متخصص و 55 دندانپزشک است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان فعالیت خود را از سال 1361 با 50 تخت بستری آغاز کرد، افزود: این بیمارستان اکنون دارای 256 تخت بستری و همه رشته های تخصصی و فوق تخصصی درمانی است.
انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.