سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - دوشنبه 29 دی 1393

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان مطرح کرد

اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل اصفهان و افزایش جایگاه‌های سی‌ان‌جی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرارداد خرید ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید با شرکت‌های داخلی ایران خودرو و زرین خودرو منعقد شده و تا خرداد سال آینده تمام اینها وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا صلواتی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه دغدغه نخست شهروندان حمل‌ و نقل بوده، اظهار داشت: 250 روز از آغاز مسئولیت من در حمل‌ و نقل می‌گذرد و آلودگی هوا دغدغه نخست ما بوده و بهبود حمل و نقل عمومی، ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش ترافیکی، حمل و نقل هوشمند و حمل و نقل غیر موتوری بنای اصلی ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک است.

وی با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد آلودگی هوا به دلیل وسایل نقلیه موتوری بوده، تصریح کرد: هدف ما کاهش سفر با خودروی شخصی بوده و از ابتدای بهمن با موضوع بررسی معاینه فنی جدی‌تر برخورد می‌شود. همچنین افزایش تعداد جایگاه‌های CNG را در دستور کار داریم و تا آخر سال 3 جایگاه و در سال 94، 5 جایگاه عرضه گاز طبیعی به اصفهان اضافه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیرامون موتورسیکلت‌های سطح شهر گفت: موتورسیکلت‌ها 6 تا 10 برابر بیش از سایر وسایل نقلیه آلودگی ایجاد می‌کنند.

170  دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود

وی بیان کرد: قرار شده در انتهای برنامه 5 ساله توسعه، سهم حمل و نقل عمومی به 75 درصد افزایش یابد که اکنون سهم استفاده از حمل و نقل عمومی 35 درصد بوده و در سال 92، 30 دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل اضافه شده است. با پیگیری‌های انجام شده قرارداد خرید 170 دستگاه اتوبوس جدید با شرکت‌های داخلی ایران خودرو و زرین خودرو منعقد شده و تا خرداد سال آینده تمام اینها وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند.

اتوبوس دولتی در این 5 سال وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان نشده است

صلواتی ادامه داد: امسال 50 میلیارد تومان صرف خرید و بازسازی اتوبوس‌رانی شده که سال آینده 100 میلیارد تومان برای خرید و 10 میلیارد تومان برای بازسازی پیش‌بینی شده و برای سال آینده 100 دستگاه اتوبوس 2

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال بازسازی و نوسازی حدود 40 درصد از مجموعه اتوبوس‌های سطح شهر هستیم زیرا در این 5 سال اتوبوس دولتی وارد این ناوگان نشده است.

رضایت 85 درصدی شهروندان از سامانه BRT اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خطوط BRT اتوبوسرانی اصفهان خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های BRT روزانه بین 110 تا 140 هزار مسافر را با جابه‌جا می‌کنند که بر اساس آمارگرفته شده توسط دانشگاه اصفهان بالای 85 درصد مردم در این خطوط جابه‌جا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی 3 خط جدید در این سامانه هستیم که خط 2 از میدان جمهوری تا میدان آزادی، خط 3 از ارغوانیه تا صمدیه و خط 6 از میدان قدس تا میدان جمهوری اضافه می‌شود.

صلواتی افزود: با اضافه‌شدن این خطوط در زمان 45 دقیقه می‌توان تمام شهر اصفهان را طی کرد و بازسازی و افزایش بهر‌وری از خطوط و افزایش تابلوهای نمایش‌گر زمان در ایستگاه‌های BRT نیز از جمله برنامه‌های سازمان اتوبوس‌رانی است.

بیش از 5 هزار تاکسی در سامانه هوشمند تاکسیرانی ثبت‌نام کردند

وی پیرامون سامانه هوشمند تاکسیرانی اظهار داشت: از 10 هزار و 320 تاکسی پلاک قرمز، 5 هزار و 880 تاکسی در سامانه هوشمند تاکسی‌رانی ثبت‌نام کرده‌اند که در 5 هزار و 294 تا از آنها این سامانه نصب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: اعمال قانون با نیروهای راهور و مهندسی حمل و نقل با ما بوده اما بحث آموزش حمل و نقل متولی خاصی نداشته است بنابراین برنامه گسترده امسال ما آموزش بوده و تفاهم‌نامه همکاری را با آموزش و پرورش امضا کردیم تا زنگ ترافیک را در مدارس داشته و در کتاب درسی پیش‌ دبستانی و سال اول و دوم دبستان درس آموزش ترافیک را داریم.

نشست‌های ماهیانه ترافیک برگزار می‌شود

وی با اشاره به نشست‌های ماهیانه ترافیک تصریح کرد: این نشست‌ها از هفته گذشته با حضور اساتید و دانشجویان پیرامون موضوعات مختلف شروع شده تا بحث‌های تخصصی را پیرامون موضوعات مختلف پیگیر باشیم و ما به دنبال این هستیم که تا 6 سال آینده اصفهان را از نظر ترافیکی شهر هوشمند کنیم.

افزایش دوربین‌های ثبت تخلف تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 128 دوربین نظارت تصویری در تقاطع‌های مختلف و 26 دوربین ثبت تخلفات در بزرگراه‌ها نصب شده و تاپایان سال دوربین ثبت تخلفات به 50 دوربین می‌رسد که در کاهش تلفات و تصادفات تاثیر دارد و ما به دنبال راه‌اندازی سامانه هوشمندی برای ارسال فوری ثبت تخلفات به شهروندان هستیم.

وی پیرامون محدوده زوج و فرد بیان کرد: از شمال خیابان نشاط، هاتف و میدان امام علی(ع)، از شرق خیابان عبدالرزاق و مسجد سید، از غرب کاشانی و شهید بهشتی و از جنوب محور حاشیه رودخانه و خیابان‌های مطهری، کمال اسماعیل تا پل خواجو را شامل می‌شود که 34 دوربین ثبت تخلفات در این خیابان‌ها نصب شده و قرار است که به زودی زمانی که راننده‌ای به اشتباه وارد حریم محدوده زوج وفرد می‌شود، پیامکی ارشادی به منظور اطلاع‌رسانی به وی ارسال شود.

نیمی از تلفات شهری مربوط به عابران پیاده است

صلواتی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از تلفات شهری مربوط به عابران پیاده بوده، ادامه داد: بین 30 تا 40 درصد از تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده و در دو سوم حوادث، پای یک موتورسیکلت در میان است. آنها به لحاظ ایمنی وضعیت نگران کننده‌ای دارند و یک روز در میان یک تلفاتی در محدوده شهری از موتورسیکلت‌ها داریم که باید بحث دوربین‌ها و فرهنگ‌سازی را در این زمینه پیگیر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 42 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر وجود دارد و در حالی که در گذشته 12 درصد سفرهای درون شهری با دوچرخه انجام می‌شده اما اکنون کمتر از 3 درصد از این سفرها با دوچرخه انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: اکنون بیش از 50 درصد از دانش‌آموزان دچار اضافه وزن هستند که استفاده از دوچرخه در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد و مسیرهای ناایمن، عدم توجه به حق دوچرخه سوار و عابرپیاده هم در مورد استفاده از دوچرخه مطرح بوده که با توجه به 60 کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر به دنبال ایمن‌سازی این مسیر هستیم.

نگهداری از ایستگاه‌های دوچرخه سالیانه 100 میلیارد تومان هزینه دارد

وی با بیان اینکه در 50 مدرسه ایجاد محل استقرار دوچرخه را دنبال می‌کنیم، افزود: خرج نگهداری ایستگاه‌های دوچرخه شهر اصفهان یک میلیارد تومان بوده که برای سال آینده 10 ایستگاه جدید را نیز در نظر گرفتیم.

صلواتی اظهار داشت: 70 درصد از سهم جرایم راهنمایی و رانندگی برای شهرداری‌ها و 30 درصد سهم پلیس راهور بوده که از 35 میلیارد جریمه اخذ شده در سال گذشته تا کنون 2 میلیارد و 300 میلیون تومان یعنی کمتر از 10 درصد به اصفهان تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: از 200 میلیارد بودجه شهرداری در بخش اتوبوسرانی 100 میلیارد صرف خرید اتوبوس می‌شود و در قیمت بلیط اتوبوس یک سوم را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را مردم می‌پردازند که از یک سوم سهم دولت تا کنون 20 درصد از آن پرداخت شده و از ابتدای سال تا کنون دولت 8 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده که احتمالا تا انتهای سال رقم آن به 10 میلیارد برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در بحث افزایش نرخ اتوبوسرانی تا انتهای سال افزایشی نخواهیم داشت و در سال آینده نیز با توجه به اینکه احتمال افزایش هزینه‌ها وجود داشته بنابراین احتمالا افزایشی هم در نرخ بلیط اتوبوس‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.