مدیر پروژه متروی سی و سه پل اصفهان:
آبگرفتگی ایستگاه مترو سی و سه پل اصفهان صحت ندارد
مدیر پروژه ایستگاه قطارشهری سی و سه پل اصفهان گفت: آبگرفتگی کارگاه ایستگاه مترو سیوسه پل به هیچ عنوان صحت ندارد و ورود آب از بستر ایستگاه در حین حفاری هم کاملا طبیعی است.
به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی غدیریان در جریان بازدید خبرنگاران رسانههای گروهی از ایستگاه سی و سه پل قطارشهری اصفهان پیرامون شایعاتی که از طریق برخی رسانهها درباره ورود آب رودخانه زایندهرود به متروی اصفهان از طریق تونلها مطرح شده بود، اظهار داشت: ایستگاه مترو زایندهرود با فاصله 300 متری از رودخانه زایندهرود قرار داشته و در ابعاد 125 متر طول، 21 متر ارتفاع و 20 متر عرض ساخته شده است.
وی افزود: با بازگشایی آب به رودخانه زایندهرود و بالا آمدن سطح آبهای زیر زمینی، حدود 16 متر از کف فنداسیون زیر آبهای زیر زمینی قرار گرفته و با توجه به اینکه ایستگاه در حالت کارگاهی است، تا تکمیل این بخش، امکان بالا آمدن آبهای زیر زمینی وجود دارد.
شایعه آبگرفتگی شدید متروی اصفهان صحت ندارد
مدیر پروژه متروی سی و سه پل اصفهان تصریح کرد: ما فعالیتهای خودمان را بدون حتی یک ساعت توقف انجام دادهایم و اینکه مطرح شده تونلهای ما آب گرفتگی پیدا کرده و ما نمیتوانیم کار کنیم، به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال اینکه آب از طریق تونلها وارد ایستگاه شود، وجود دارد، گفت: مکانیزم عایق بندی و اجرای تونل در این طرح کاملا پیشرفته بوده و هرگز چنین احتمالی وجود ندارد ضمن اینکه وقتی ایستگاه ها در حال خاکبرداری باشد طبیعی است مقادیری آب از عمق بالا بیاید که در حال حاضر حفاظهای ایجاد شده از ورود هر گونه آب به تونل جلوگیری کرده و حتی اگر آبی هم وارد تونل شود، توانایی آن را داریم که آب وارد شده به تونل را پمپاژ کرده و آن را از این منطقه خارج میکنیم.
غدیریان خاطرنشان کرد: ورود آب از سطوح زیرزمینی امری طبیعی بوده زیرا در کارگاهی که زیر سطح آبهای زیر زمینی قرار دارد، این اتفاقات رخ میدهد این در حالی است که حتی برای احداث یک منزل مسکونی در نزدیکی رودخانه هم شرایط مشابهی به وجود میآید که ما برای این موضوع در پروژه پیش بینی لازم را داریم تا بتوانیم با پمپاژ، آب را از این منطقه خارج کنیم.
هنگام بازگشایی زایندهرود، احتمال سرایت آب به تونلها را میدادیم
وی خاطرنشان کرد: ما پیش از بازگشایی رودخانه زایندهرود این انتظار را داشتیم که آبهای زیر زمینی به محل گودبرداری ایستگاه سرایت کند و به همین دلیل امکان قابلیت پمپاژ را در آن قرار دادیم.
مدیر پروژه متروی سی و سه پل اصفهان با انتقاد از فرد منتشر کننده خبر زیر آب رفتن ایستگاه مترو این فرد را مغرض و فاقد دغدغه برای مترو دانست و افزود: تا وقتی کارگاه تمام نشود، کار آب بندی به اتمام نرسیده و ما هنوز مشکلاتی را در این سطح داریم اما وقتی کارگاه تمام شود دیگر با چنین مشکلی روبه رو نیستیم بنابراین بزرگ کردن یک موضوع ساده در حد وسیع نشان از هدف نامعلوم فردی دارد که در پی متوقف کردن طرح بوده و این موضوع قابل پیگیری است.
وی بیان کرد: شب گذشته برای نخستین بار تراوش آبهای زیر زمینی به سطح بالایی رسیده اما این مسئله یک چیز عادی بوده و دفعات گذشته نیز چنین مواردی مشابهی را داشتیم. روزانه 5 پمپ در این مکان کار انتقال آبهای زیر زمینی جمع شده به محل دیگر را انجام میدهند و باید بگویم در این کارگاه، مشکل خاصی رخ نداده است.
در صورت خرابی پمپهای تخلیه آب، به سرعت جایگزین میشوند
غدیریان گفت: البته در حین کار کردن بعضی پمپها، امکان خرابی آنها وجود دارد و اگر یکی از این پمپها خراب شود، پمپ دیگری جایگزین آن میشود.
وی تصریح کرد: اگر شب گذشته یکی از پمپها خراب شده و مشکلی برای انتقال آب صورت گرفته باشد، به سرعت جایگزین میشود و در حال حاضر مشکلی پدید نیامده است.
مدیر پروژه متروی سی و سه پل اصفهان افزود: تراوش آبهای زیرزمینی تا اتمام پروژه ادامه دارد و امکان این وجود دارد که در آینده نیز رخ دهد و امری طبیعی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 95 درصد خاک برداری ایستگاه متروی سی و سه پل اصفهان صورت گرفته و در کل حدود 60 درصد پروژه به پایان رسیده است و به احتمال زیاد تشکیل فنداسیون تا پایان امسال به پایان میرسد.
انتهای پیام
منبع:تسنیم