سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 17 مهر 1393

دانشگاه علمی کاربردی می تواند تحولی بزرگ ایجاد کند

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: علمی کاربردی می تواند تحولی بزرگ در نظام آموزش و اشتغال ایجاد کند و ملاک بررسی دانشگاه علمی کاربردی اثرگذاری است.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر منصور شریعتی ش در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 49 مرکز علمی کاربردی در سطح استان اصفهان داریم که مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب و مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک بیشترین تعداد دانشجو را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: 27 مرکز دولتی، 22 مرکز خصوصی و 11 مرکز عمومی در حال حاضر در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند و مهمترین هدف و رسالت خود را پرورش نیروهای متخصص در زمینه های مختلف است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 35 هزار دانشجو در سطح استان اصفهان در مراکز علمی کاربردی تحصیل می کنند، گفت: این دانشجوها شامل 22 هزار نفر پسر و بیش از 12 هزار نفر دختر می باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها پنج درصد از دانشجویان استان متعلق به مراکز علمی کاربردی هستند و این در حالی است که بنا بر سند آمایش استان این سهم باید 11 درصد باشد و همچنین تعداد 3 هزار نفر استاد در این مراکز مشغول به کار هستند که همه ی این افراد بصورت قراردادی حق التدریس هستند.

دکتر منصور شریعتی با بیان اینکه دانشجویان علمی کاربردی می توانند در زمینه های مختلف در سطح جامعه تاثیرگذار باشند ادامه داد: معیارهای بازرسی و نظارت در مراکز علمی کاربردی اصفهان به خوبی مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: نگرش فرهنگی در زمینه ی مدرک گرایی در جامعه باید اصلاح شود و زمانی این امر محقق خواهد شد که ملاک بازار کار آموزش های کاربردی باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: آیین گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی 19 مهر در هتل آسمان اصفهان برگزار می شود.

 منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.