سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:00 - سه شنبه 25 شهریور 1393

کارگران فولاد مبارکه و ذوب آهن در معرض قارچ پوستی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کارگران فولاد مبارکه و ذوب آهن و سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی استان به دلیل اینکه بخش زیادی از روز پای آنها در پوتین به سر می برد بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری پوستی قارچ کاندیدا قرار دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ با بیان اینکه بیماری قارچ بین انگشتان پا بیماری شایعی است که عموم مردم جامعه و به ویژه پسران جوان به آن مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: این بیماری بر روی پوست انگشتان پا ایجاد می‌شود و به مرور زمان تکثر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری قارچ انگشتان پا به دو نوع “کاندیدا” و “کچلی” بروز می‌کند، افزود: قارچ کاندیدا بیشتر در کسانی که در اکثر ساعات روز پای خود را در پوتین‌های گرم و مرطوب نگهداری می‌کنند بوز می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کارگران فولاد مبارکه و ذوب آهن و سربازان یگان‌های نظامی و انتظامی استان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند، ادامه داد: علایم این بیماری بروز دانه‌های قرمز روی پوست و سفیدک زدن اطراف این دانه‌هاست که با خارش همراه است.

وی ادامه داد: در صورتیکه به این بیماری توجه نشود فرد دچار عفونت ثانویه می‌شود و این بیماری در تمام سطح پا رشد می‌کند.

انشائیه با بیان اینکه بروز قارچ کاندیدا نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های مبتلا شدن فرد به بیماری دیابت باشد، افزود: بیماری قارچ پا بیماری‌ای مسری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نوع کچلی قارچ نیز علایمی شبیه کاندیدا دارد، اظهار داشت: در این نوع قارچ نیز دانه‌های قرمز در بین انگشتان و کف پا نمایان می‌شود و با خارش همراه است.

این متخصص پوست در اصفهان رعایت بهداشت پا و کفش را از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری قارچ پا دانست و افزود: چنانچه افراد به این بیماری مبتلا شوند می‌توانند از روش‌های درمان خوراکی و دارویی استفاده کنند.

وی استفاده از گیاه دارویی حنا را یکی از بهترین روش‌های درمان این بیماری دانست و ادامه داد: شستشوی دائم پوست و خشک کردن سریع پا و استفاده از شوینده‌های ضد قارچ می‌تواند روش‌های موثر درمان این بیماری باشد.

انشائیه افزود: تشخیص نوع بیماری قارچ پا تنها به واسطه انجام آزمایش‌های مورد نیاز قابل انجام است.
منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.