سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:50 - شنبه 08 شهریور 1393

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

طرح‌های انتقال آب به استان اصفهان اجرایی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام طرح‌های انتقال آب به استان اصفهان باید از سوی دولت اجرائی شود تا مشکلات آب در این استان کاهش پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا فلاح ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش رودخانه زاینده‌رود در شکل گیری تمدن شهر اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه خشکی زاینده‌رود در سال‌های اخیر عوارض و پیامدهای نامناسبی برای فلات مرکزی ایران و به خصوص استان اصفهان داشته است.

وی رفع مشکل زاینده‌رود را در گرو نگاه بلند به دور از حب و بغض‌های سیاسی مسئولان خواند و خاطرنشان کرد: جای تعجب دارد که با وجود این حجم از کارهای انجام گرفته، مسئولان که می‌خواهند زاینده‌رود دوباره زاینده و زیبنده اصفهان باشد، اما سئوال اینجاست که چرا این اتفاق نمی‌افتد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جریان پایدار رودخانه به 2 دسته اقدامات مدیریتی، تامین و مصرف دسته‌بندی می‌شود، تصریح کرد: در تأمین آب برای حوضه‌هایی که به دلیل افزایش جمیعت و کاهش منابع دچار تنش می‌شوند، گزینه انتقال، راه‌کار مدیریتی بوده بنابراین انتقال آب از حوضه‌های دز و کارون به زاینده‌رود ضرروی به نظر می‌رسد.

وی افزود: مجوز صدور پمپاژ با ارتفاع دینامیکی حتی در حد 500 متر و به میزان 50 میلیون متر مکعب آب زاینده‌رود به خارج از حوضه رودخانه و عدم برگشت آن که با مخالفت همه صاحب نظران مواجه بوده، هنوز متوقف نشده که نیازمند توقف فوری است.

فلاح با انتقاد از وضعیت کشاورزان شرق استان که با کم آبی مواجه هستند، بیان کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که بحران آب واقعی بوده و باید از منابع آب موجود استفاده بهینه شود و این نکته که اگر تمام طرح‌های انتقال آب اجرا شود، باز هم کارون با 11.9 میلیارد متر مکعب مازاد آب روبرو بوده که این مازاد به خلیج فارس ریخته می‌شود، نیز حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه در هرکاری نیازمند آگاهی بخشی و بستر سازی رسانه‌ای هستیم، اظهار کرد: دولت و نمایندگان مردم شریف چهارمحال و خوزستان باید این اطمینان را به مردم استان متبوع خود بدهند که این انتقال آب خللی در تامین نیازهای شما نداشته اما متاسفانه از سوی برخی افراد عکس این کار انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آب وسیله مناسبی برای جلب نظر و جذب مردم حوزه انتخابیه شده و اگر زاینده‌رود آب ندارد، برای بسیاری نان دارد.

وی با بیان اینکه ایران به دلیل خرده فرهنگ‌ها و حضور تعداد قابل توجهی از اقوام مختلف در این کشور در جای خود زیبا بوده مستعد هرگونه آشوب و تفرقه است، تصریح کرد: سیاستی که دولت خبیث انگلیس بارها از آن سود برده اکنون به دست افراد نادان در حال پیگیری است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.