سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 13 مرداد 1393

امینی: شورای شهر برای نرخ بلیت شهر رویا‌ها دچار سر‌درگمی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه اگر لایحه شهرداری مصوب نشود، در شهر متهم می‌شویم به اینکه با تفریح سالم مخالفت شد و شورا موافق این موضوع نبود و اگر شورا با این لایحه موافت کند هزینه بالایی به مردم تحمیل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا امینی با اشاره به اینکه هنوز نرخ بلیت شهر رویا‌ها مشخص و تصویب نشده است، اظهار کرد: البته در حال حاضر شورا باید کارشناسی‌های لازم را در راستای لایحه شهرداری انجام بدهد تا سردرگمی‌ها و ابهامات موجود در این لایحه برای شورا برطرف شود.

وی با بیان اینکه حدود 9 سال پیش نخستین سفر جمعی از مدیران شهرداری اصفهان در راستای پروژه شهر‌بازی شهر رویا‌ها انجام شد، اضافه کرد: هفته گذشته لایحه دو‌فوریتی مربوط به نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها در جلسه علنی شورای شهر مطرح شده و اعضای شورا با این لایحه مخالفت کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین در روز گذشته نیز لایحه مربوط به بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها در جلسه علنی شورا مطرح شد، اضافه کرد: پس از 9 سال کار کردن در راستای طرحی باید زمینه‌ها و مطالعات لازم برای انجام عملیات طرح از لحاظ بهره‌برداری باید پیش‌بینی شده باشد.

وی با اشاره به اینکه به نظر ما این پیش‌بینی‌ها ناقص بوده و در طول این سال‌ها باید مذاکراتی با شریک چینی انجام می‌شد و نحوه بهره‌برداری از مجموعه‌ای بزرگ مشخص شود، ادامه داد: نحوه بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ چگونه است و آیا با شریط فرهنگی، اجتماعی و شرایط بومی مردم اصفهان هم‌خوانی دارد یا ندارد.

امینی با بیان اینکه اگر این هماهنگی وجود ندارد نسبت به بومی‌سازی شرایط اقدام کنیم، تاکید کرد: شرایط باید به شریک چینی گفته شود و شرایط فرهنگی، اجتماعی در شرایط تهیه دستگاه‌های بازی این مجموعه لحاظ شود تا با مشکلات مغایرتی با فرهنگ و بوم خود مواجه نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه نحوه فروش بلیت نیز شهرداری در گذشته لایحه‌ای را به شورای شهر ارائه کرده بود و برداشت شورای شهر این بود که براساس یک سری اقدامات کارشناسی این لایحه به شورای شهر ارائه شده است، افزود: این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیش‌بینی و ظن ما این بود که این مصوبه اجرا می‌شود، گفت: اما در اثر عدم پیش‌بینی لازم با یک فرایند و رویکرد جدید مواجه شدیم و شریک چینی اظهار کرده بود که ما نحوه بهره‌برداری را به سبک دریافت هزینه در ورودی شهر‌بازی شهر رویا‌ها قبول داریم.

وی افزود: براساس این نظر باید پیش از ورود به شهر‌بازی شهر رویا‌ها بلیت خریداری شود و مجموعه این بلیت‌ها به صورتی تنظیم شود که خانواده با هر تعدادی که وارد می‌شوند باید براساس قد و تعداد افراد ورودی پرداخت کنند و سپس از دستگاه‌ها استفاده کنند.

امینی با بیان اینکه برداشت ما این است که این لایحه برای مردم شهر اصفهان، خانواده‌ها و به ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد از لحاظ اقتصادی و بار روانی و اجتماعی زحمت ایجاد می‌کند و به نظر می‌رسد مردم تحمل این هزینه را نداشته باشند، گفت: با توجه به این موضوع این وضعیت به سوی افراد مرفه سوق داده می‌شود و افراد متوسط به پایین جامعه از وجود این مجموعه محروم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد اخیر شهرداری که به صورت دو‌فوریتی به شورای شهر ارائه شده بود حاکی از این بود که قد و گروه به آن اضافه شده و موارد دیگر نیز در این لایحه دیده شده بود، اظهار کرد: این لایحه ابهاماتی داشت و مقرر شد که در روز دو‌شنبه هفته جاری جلسه تلفیق را در راستای موضوع شهر رویا‌ها برگزار کند و امیدواریم که بتوانیم در این جلسه بحث‌های کارشناسی را انجام بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پس از این جلسه نیز جلسه فوق‌العاده علنی در راستای تعیین تکلیف بلیت شهر رویا‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: امیدواریم که در این جلسه بتوانیم تصمیم‌گیری نهایی را در راستای بلیت شهر رویا‌ها انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه از سویی اعضای شورای شهر به تسریع در راه‌اندازی شهر رویا‌ها تأکید داشتند، تصریح کرد: از سوی دیگر قیمت بلیت‌های این شهر‌بازی باید هر چه سریع‌تر مشخص شود تا خانواده‌های متقاضی استفاده از این شهر‌بازی بتوانند تا تمام نشدن فصل تابستان از این فضا استفاده کنند.

امینی با تاکید بر اینکه می‌طلبد که کار کارشناسی بیشتری روی این موضوع صورت بگیرد و اگر شهرداری باید اقدامات زمینه‌ای و موثر دیگری را نیز انجام بدهد باید به این کار اضافه کند، اضافه کرد: برای دو روزی که لایحه شهرداری تصویب شد، ظاهرا رزرو بلیت شهر‌بازی برای این دو روز به صورت اینترنتی صورت گرفته بود و شورا موافقت کرد که این دو روز را با قیمت‌های مشخص شده به متقاضیان سرویس‌دهی کنند.

وی با اشاره به اینکه تا روز دو‌شنبه لایحه دو‌فوریتی شهرداری قابل اجرا است و پس از تصویب مصوبه‌ای در روز دو‌شنبه توسط شورای شهر باید دریافت بلیت‌ها براساس مصوبه شورا صورت بگیرد، تاکید کرد: البته هماهنگی‌های لازم نیز باید با فرمانداری صورت بگیرد تا بتوانیم قیمت بلیت شهر رویا‌ها را تصویب و اجرا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با وجود اینکه مسئولان شهرداری عنوان می‌کنند که قصد تحت فشار گذاشتن شورا را در زمینه تعیین نرخ بلیت شهر‌بازی رویا‌ها تحت فشار نگذاشته است، اما  شورا در راستای این موضوع تحت فشار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر لایحه شهرداری مصوب نشود، در شهر متهم می‌شویم به اینکه با تفریح سالم مخالفت شد و شورا موافق این موضوع نبود، گفت: اگر شورا با این لایحه موافقت کند هزینه بالایی به مردم تحمیل می‌شود و مردم محروم و اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه که امکان استفاده از این امکانات را ندارند نا‌راضی می‌شوند.

امینی با تاکید بر اینکه همچنین افراد مرفه به راحتی می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند و از خدمات این شهر‌بازی راضی هستند، اظهار کرد: این ایراد را داشتیم که اعلام زمان افتتاحیه این پروژه بدون در نظر گرفتن مقدمات یک موضوع اقدامی نا‌مناسب است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بدون هماهنگی این اقدام را انجام داده بود و این گله را داریم که چرا اعلام زمان کرده‌اند و تبلیغاتی را در این زمینه انجام داده‌اند و با وجود این مباحث این پروژه افتتاح نشد، ادامه داد: انجام نشدن این افتتاحیه نیز هیچ ارتباطی به قیمت بلیت و لایحه دو‌فوریتی شهرداری ندارد و موضوع آمدن معاون اول رئیس جمهور به اصفهان بوده که شهرداری تشخیص داده که از حضور وی برای افتتاحیه این پروژه استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر این افتتاحیه براساس قولی که به مردم داده بودند، انجام می‌شد و سپس جلسه‌ بازدیدی را برای معاون اول رئیس جمهور از این پروژه برگزار می‌کردند، بهتر بود و تمام هم و غم ما این است که منافع روحی و اقتصادی مردم در نظر گرفته شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.