بخشی از سوابق علمی، فرهنگی، سیاسی حجت الاسلام حسین میرزایی (کاندیدای دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی اصفهان)
در ادامه بخشی از سوابق علمی، فرهنگی، سیاسی، اجرایی و موضعگیریهای حجت الاسلام حسین میرزایی (منتخب مردم اصفهان در یازدهین دوره مجلس شورای اسلامی) را مطالعه می فرمایید
به گزارش اصفهان شرق، در ادامه بخشی از سوابق علمی، فرهنگی، سیاسی، اجرایی حجت الاسلام حسین میرزایی (منتخب مردم اصفهان در یازدهین دوره مجلس شورای اسلامی) را مطالعه می فرمایید.
جهت مشاهده سایر اخبار مرتبط با حجت الاسلام میرزایی اینجا را نگاه کنید.
حسین میرزایی، فرزند عبدالمحمّد
تولد: 1353.4.1
الف) تحصیلات
دیپلم ریاضی فیزیک، 1371.
شرکت در 4 المپیاد ریاضی، فیزیک و کامپیوتر در دوران دبیرستان.
کارشناسی مهندسی عمران عمران، دانشگاه دولتی یزد، 1371-1375.
ورود به حوزه علمیه اصفهان در سال 1377.
اخذ مدرک علمی سطح 1 و سطح 2 حوزه علمیه اصفهان.
مدرک علمی سطح 3 حوزه علمیه قم.
تحصیل در دروس خارج فقه و اصول به مدت 4.5 سال
ب) تألیفات و تحقیقات (به ترتیب زمان)
– کتاب «درسنامه تربیتی جوانان و نوجوانان، در پرتو منشور تربیتی نسل جوان» (4 جلد)، با همکاری مهرداد آقاشریفیان، انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، 1386
– کتاب تعلیمی «المنطق، مع تمارین علی الآیات و الروایات» (2 جلد)، با همکاری معاونت پژوهش مدرسه علمیه میرزاحسین، ناشر مؤلف، 1387
– کتاب «شکوفایی در فراغت»، نشر سازمان ملی جوانان، 1387.
– پژوهش نیازسنجی مردم شهر اصفهان، به سفارش شهرداری اصفهان، 1389.
– کتاب «کلیدهای شخصیت از دیدگاه اسلام»، انتشارات آیندهنگران، 1392.
– مقاله پژوهشی حوزوی، «حرمت یا حلیّت رحم اجارهای»، 1394.
– کتاب «او نزدیک است (شرحی بر دعاهای روزهای ماه مبارک رمضان)»، جزوه چاپی، 1395.
– مقاله پژوهشی حوزه علمیه قم، «اثبات برهان اسدّ و اخصر فارابی از طریق استقراء ریاضی»، 1396.
– مقاله پژوهشی «وضعیت جواز به کار بردن پول اعتباری از جهت شرعی»، ارائه شده به دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی، 1402.
– کتاب «انسانشناسی: نقشه نفس آدمی» (3 جلد)، جهاد دانشگاهی قزوین، در دست چاپ.
ج) سوابق علمی، پژوهشی و تدریس
– تدریس دروس سطح 2 (کارشناسی) رشته فلسفه اسلامی، مرکز آموزشهای تخصصی حوزه علمیه اصفهان، 1385-1386؛
- دروس: فلسفه اسلامی 1، فلسفه اسلامی 2، فلسفه اسلامی 3، کلام اسلامی 1، منطق قدیم.
– حکم استادی سطح 3 و مدرس تمام وقت دروس سطح حوزه علمیه اصفهان، از سال 1378 الی 1390.
- تدریس دروس مختلف حوزه با قریب 1000 طلبه و دانش پژوه: منطق، فلسفه، عقاید، تفسیر، نهجالبلاغه، علمالنفس، فقه و اصول.
– تدریس در جامعه المصطفی العالمیه به مدت 2 سال و استاد راهنمای تعدادی از تحقیقات پایانی جامعه المصطفی واحد اصفهان، 1387 و 1388؛
- امر به معروف و نهی از منکر
- مفهوم زهد در اسلام و مسیحیت
- حقیقت توحید و شرک و نقد آراء وهابیان
- تبیین رابطه علم و دین
- پوشش زن در خانه، نماز و اجتماع
- زینت از دیدگاه قرآن
– تدریس در مدارس علمیه خواهران، به مدت 3 سال و استاد راهنمای تعدادی از تحقیقات پایانی حوزه خواهران اصفهان.
– تدریس در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اصفهان با قریب 400 دانشپژوه، 1383 الی 1391.
- دروس: اخلاق اسلامی 1و2، منطق، هستی شناسی، انسان شناسی، آشنایی با فلسفه اسلامی و عرفان اسلامی.
– برخی تحقیقات:
- مهندسی عفت و ارائه راهکار برای معضل حجاب- مهندسی نشاط- مدیریت خشم- اصلاح نظام پولی- مالیات و بیمه در اقتصاد اسلامی- مسأله تورم و راه حلهای رونق تولید- کسب و کار و شیوههای افزایش و بهبود آن.
– نظریهها:
- نظریه شهرسازی اسلامی (1382)، نظریه روانشناسی اسلامی (1388)، نظریه مشاوره اسلامی، نظریه شخصیتشناسی و استعدادیابی اسلامی (طراحی 40 تست شخصیتشناسی استفاده شده در مؤسسه فرهنگی انشاء)، نظریه تعلیم و تربیت اسلامی، نظریه اقتصاد اسلامی.
د) سوابق فرهنگی، اجرایی، مدیریتی (به ترتیب زمان)
– از بنیانگذاران و مجری طرح ازدواج دانشجویی در دانشگاه یزد و سپس کشوری شدن طرح، 1372-1375.
– طراحی و اجرای سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) در دانشگاههای یزد و صنعتی اصفهان، 1374-1377.
– معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، 1375 الی 1377.
– مدیرمسئول و عضو هیئت امناء کانون فرهنگی شهید مطهری(ره)، 1376-1392.
– طراح و مجری طرح ویژه مخصوص استعدادهای درخشان حوزه علمیه، در همکاری با ریاست وقت مدرسه علمیه دارالحکمه، 1378-1381.
– معاون تحقیقات مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان، 1382-1384.
– مدیرعامل مؤسسه اقتصادی آل یس، 1383.
– معاونت طرح و برنامه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، سال 1384.
– مدیر گروه فلسفه اسلامی مرکز آموزشهای تخصصی حوزه علمیه اصفهان در مقطع سطح 2 (کارشناسی)، 1385-1386.
– طراحی مدرسه علمیه میرزاحسین اصفهان (مخصوص طلاب ورودی از آموزش عالی) و به عهده گرفتن مدیریت آن به مدت پنج سال تحصیلی، 1385 الی 1390.
– متصدی فرهنگسرای آفتاب، شهرداری اصفهان، 1389-1392.
– همکاری با مجمع جهانی بیداری اسلامی؛ شامل مجموعههای داخلی و خارجی جبهه مقاومت و کادرهای نهضتی در حوزه مدیریت مطالعات و پژوهشهای نهضتی در سطح نظریهپردازی و طرحهای تخصصی، از سال 1392 الی 1398.
– پایهگذار مؤسسه فرهنگی انشاء (اندیشههای ناب شیعی ایرانی اسلامی) به شماره ثبت 3216، در سال 1390؛
(ذیل طراحی و نظارت مؤسسه انشاء، هم اکنون چندین مرکز مشاوره اسلامی، مهد بازی (مهدکودک)، ادبستان (دبستان)، هنرستان و اندیشکده در شهرهای اصفهان، قزوین و تهران در حال فعالیت میباشند)
– رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی انشاء، از شهریور سال 1390 الی اسفند 1398.
– احیای مسجد آیت الله جزایری خیابان ابن سینا و اقامه نماز جماعت و سالها فعالیت تبلیغی مذهبی، از سال 1395.
ه) سوابق سیاسی
– از بنیانگذاران و معاون انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد (که بعدها منجر به اشتقاق دفتر تحکیم وحدت و تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شد)، 1372.
– رئیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه یزد، 1372-1374.
– فعال انتخاباتی مجلس پنجم در یزد، 1374.
– حضور مؤثر در مهندسی لیست شورای اسلامی شهر دوم اصفهان (1381).
– مهندسی لیست مجلس شورای اسلامی (اصفهان) با تأیید مرحوم استاد پرورش (ره)، 1382.
– فعال انتخاباتی ریاست جمهوری، 1380، 1384، 1388، 1392.
– منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سال 1399 تاکنون.
و) سوابق نمایندگی مجلس شورای اسلامی
– عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از ابتدا تا کنون.
– نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در کمیسون اصل 90 قانون اساسی.
– نایب رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، از ابتدا تا کنون.
– عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، از ابتدا تا کنون.
– ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای تخصصی فرهنگ قرآنی، ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس رأی مجلس، 1399 و 1400.
– نماینده مجمع نمایندگان استان اصفهان در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم، ذیل آموزش و پرورش استان اصفهان، به موجب شیوهنامه اجرایی و سند راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی، 1399.
– نماینده مجمع نمایندگان استان اصفهان در کمیته استانی هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان، 1399.
– رئیس کمیته «عملیاتی سازی بند یک سیاستهای کلی نظام قانون گذاری»، از جانب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، 1400.
– رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و توابع، 1399 و 1400.
– نائب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد «شرکت سیاحتی علیصدر همدان»، 1401.
– مسئول رسیدگی به پرونده «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا»، از جانب کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، 1401.
– مسئول رسیدگی به پرونده «خصوصی سازی»، از جانب کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، 1401.
– عضو کمیته ویژه فضای مجازی، در طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربری در فضای مجازی.
– رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، 1402.
ز) مختصری از شرح حال
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی در سال 1353 در خانوادهای مذهبی، به عنوان کوچکترین فرزند یک خانواده پرجمعیت در محله سیچان شهر اصفهان متولد شد. شغل اصلی پدر کشاورزی و دامپروری بود و برادران بزرگتر نیز صنعتگر و یا پاسدار بودند.
دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی زندگی ایشان مصادف با سالهای دفاع مقدس بود. روحیه و خلوص رزمندگان هممحلی و حال و هوای آن زمان خانواده و دوستان نوجوان شهید ایشان در شکلگیری شخصیت وی نقش زیادی داشت.
همواره در طول تحصیل از نفرات ممتاز بود، با اینکه علاقه زیادی به دروس ریاضی داشت اما شوق حوزه و علوم دینی باعث شد تصمیم بگیرد به حوزه علمیه برود. به اصرار مادر حوزه نمیرود و برای گذراندن دوره کارشناسی مهندسی عمران عمران راهی یزد میشود.
در یزد علاوه بر اینکه از نفرات ممتاز علمی دانشگاه بود، محوریت فعالیتهای دانشجویی دانشگاه را بر عهده داشت؛ از جمله از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد بود که در سالهای بعد منجر به تشکیل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور شد.
بعد از دانشگاه به خدمت سربازی میرود و 24 ماه از 1375 الی 1377در ارتش جمهوری اسلامی خدمت میکند.
به موجب امریه صادره، در زمان سربازی معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان را بر عهده داشت و همزمان به فعالیت فرهنگی در پایگاه بسیج و کانون شهید مطهری شهر اصفهان مشغول میشود.
سال 77 به آرزوی تحصیل در حوزه رسید و در حوزه علمیه اصفهان مشغول به تحصیل شد. وی در دوران دانشجویی مباحث حوزوی را نیز مطالعه میکرد، لذا دروس سطح حوزه علمیه را در 6 سال به اتمام رساند.
تلبس در سال 1382 به دست مرحوم استاد آیت الله علی عبودیت.
در سالهای اولیه تحصیل در حوزه، طرح ویژه مخصوص استعدادهای درخشان حوزه علمیه را با مأموریت ازجانب ریاست وقت مدرسه دارالحکمه طراحی و اجرا میکند.
با علاقهای که به دروس عقلی مثل منطق و فلسفه و اصول دارند به تدریس و تحقیق در این علوم مشغول شدند. همچنین در کنار تدریس دروس رسمی، به تدریس دورههای کارگاهی علم النفس، معرفه النفس، روانشناسی، طب، نگرش سیستمی به دین و… به معرفت جویان پرداختند.
یک سال به عنوان معاونت طرح و برنامه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان فعالیت داشت. روحیه طراح او باعث شد که در همین مدت، طرحهای متعدد ازجمله طراحی و اجرای اولیه طرح ادیب (ساماندهی تلبس و عمامهگذاری طلاب) را به ثمر نشاند.
در حوزه از محضر اساتید اخلاق همچون مرحوم آیت الله محمدعلی ناصری، مرحوم آیت الله علی عبودیت و آیت الله حاج حبیب الله رهبر بهره بردند. همچنین 5 سال در دروس خارج فقه و اصول اساتید آیت الله العظمی حسین مظاهری و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد (حفظهم الله تعالی) حضور یافتند.
ازدواج در سال 1379 با خانوادهای مؤمن و انقلابی؛ حاصل این ازدواج 2 فرزند دختر است که یکی از آنها ازدواج کرده است.
تجربه دانشجو بودن و دو سال معاون نهاد دانشگاه صنعتی اصفهان بودن و نیازِ برنامهریزی متفاوت برای طلاب دانشجو، باعث شد طرحی به مدیریت حوزه علمیه اصفهان برای طلابی که از دانشگاه به حوزه آمدهاند ارائه دهند.
سال 85 آن طرح به صورت عملیاتی در مدرسه علمیه میرزاحسین اجرایی شد و ایشان پنج سال به مدیریت مدرسه میرزاحسین و تربیت نیرو پرداختند؛ به طوری که در آن سالها مدرسه میرزاحسین به کسب رتبه اول درسی در حوزه اصفهان و سایر فعالیتهای شاخص فرهنگی و تبلیغی شناخته شده بود.
دغدغههای اجتماعی و درک نیازهای واقعی جامعه باعث شد که بعد از دوره مدیریت با عنایت به تجربه و تحقیقات انسانشناسانه خود و نظریه روانشناسی اسلامی بدست آمده در این سالها، مؤسسهای برای خدمترسانی تاسیس کنند. مؤسسه فرهنگی انشاء (اندیشههای ناب شیعی ایرانی) را در سال 90 بنیان نهادند. در این مؤسسه که به خدمات فرهنگی، مشاورهای و طب سنتی شهرت دارد تاکنون دهها هزار نفر از خدمات گروه مشاوران (مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی و استعدادیابی) استفاده کردهاند.
مؤسسه انشاء همچنین به ارائه مشاوره و استعدادسنجی به نهادهای عمومی و دولتی در سالهای مختلف اقدام کرده است.
در سال 1399 در امتداد همان دغدغهها و وظیفهای که به عنوان حجت شرعی بر او تکلیف شده بود، به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرد و با عنایت به سوابق سیاسی و طی یک فرایند رقابتی، در لیست مجمع نیروهای انقلاب اصفهان (مورد تأیید حضرات علما) قرار گرفت و نهایتا به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت. وی هم اکنون عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس است.
وی به عنوان یکی از منظمترین نمایندگان مجلس در جلسات صحن علنی و کمیسیون متبوع، در اجلاسیه اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی معرفی و تقدیر شد.
پیگیری میدانی و مستمر حل مشکل آب و احیای زاینده رود در کنار سایر همکاران از دغدغههای او بود؛ به طوری که دستور رئیس جمهور برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود در پاسخ به نامه حجت الاسلام میرزایی صادر شد.
در کنار دو وظیفه تقنینی و نظارتی در مجلس، حضور مستمر در میان مردم و استماع مشکلات و پیگیری مطالبات مردمی در حوزههای مختلف، در دیدار با مسئولان و مدیران کشوری و استانی همواره از برنامههای کاری وی است.
از اقدامات تقنینی به ثمر نشسته ایشان در مجلس میتوان به طرح اخذ مالیات از سلبریتیها و مالیات بر باغ ویلاهای لاکچری، همچنین اضافه کردن طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری (شیفت) در برنامه هفتم توسعه و پیگیری ایجاد استانهای ساحلی جهت احیای سواحل مکران در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد.
همچنین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح ساماندهی فضای مجازی، و بررسی کمکاری دستگاههای اجرایی در اجرای قانون عفاف و حجاب، از نمونه برنامههای مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس بود.
از مأموریتهای ایشان در کمیسیون اصل 90 میتوان به نظارت میدانی بر خط لوله گوره به جاسک، ساماندهی قاچاق سوخت و کولهبری و ته لنجیها در طرح رزاق، و حل برخی اختلافات اشاره کرد.
ریاست هیئت تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه و توابع آن، یکی از اقدامات مؤثر نظارتی حجت الاسلام میرزایی میباشد. پرونده تخلفات مالی فولاد مبارکه در 3 سال پایانی دولت آقای روحانی، یکی از بزرگترین پروندههای فساد اقتصادی در جمهوری اسلامی بود که پس از تأیید مجلس به قوه قضاییه جهت رسیدگی ارسال شد.
ریاست هیئت تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز به انتخاب و اعتماد مجلس شورای اسلامی برعهده ایشان گذاشته شد که هم اکنون در حال اجرا است.
ح) برخی دیدگاهها، مواضع، نامهنگاریها
دیدگاهها و مواضع تفصیلی ایشان در مصاحبههای متعدد با رسانهها یا اعلام در صفحات شبکههای اجتماعی موجود است. (@huseinmirzaie_ir)
– لزوم نگرش سیستمی و تمدنی به دین. دین برای همه ابعاد زندگی و برای اداره جامعه برنامه دارد.
– علوم انسانی غربی باعث بدبختی است.
– ترس دشمنان بیش از همه به خاطر حضور و فعالیتهای «روحانیت انقلابی» است.
– تعلیم و تربیت نیازمند یک برنامه جامع در انسانشناسی است. مبانی مدارس تحولخواه انشاء براساس توجه به ۴ ساحت «بدن، نفس، محیط و ماورا» است.
– مساجد باید محور هر محله باشند/ حمایت از امام جماعات مساجد جهت استقرار تمام وقت و رسیدگی به امور محله.
– در مبانی حکمرانی، انسانسازی اهمیت بیشتری نسبت به ساختارسازی دارد. ساختار غلط میتواند انسانهای خوب را هم خراب کند و بهترین طراحی ساختار هم توسط انسانهای خراب به نتیجه نخواهد رسید.
– ریل اقتصاد کشور توسط دولت سازندگی کج نهاده شده/ کسی که دست از خدا کشید نمیتواند مشکل اقتصاد را حل کند!
– این ریل باید تغییر کند!
- آقای هاشمی رفسنجانی، با آن هوش سیاسی که داشت نتوانست مشکل اقتصاد کشور را حل کند.
- آقای خاتمی با آن محبوبیتی که در آن سال ها پیدا کرد نتوانست مشکل اقتصاد کشور را حل کند.
- آقای احمدی نژاد با آن هوش، جرأت و پرکاری که داشت، نتوانست مشکل اقتصادی کشور را حل کند.
- آقای روحانی هم که دست از خدا کشید و دست نیاز به سوی کدخدا دراز کرد هم نتوانست مشکل اقتصاد را حل کند.
- معلوم میشود ریل اقتصاد کشور توسط دولت سازندگی کج نهاده شده و کاری به لوکوموتیوران ندارد.
– پیگیری طرح استیضاح رئیس جمهور آقای حسن روحانی در شروع مجلس یازدهم که به خاطر مصالح کشور مسکوت گذاشته شد.
– پیگیری شکایت علیه دولت آقای حسن روحانی در کمیسیون اصل 90 مجلس، به دلیل اجرای سند 2030 و سایر تخلفات.
– حمایت از ایده «پولطلا»/ طلایی کردن پول، تزریق دوباره خون سالم به شریانهای اقتصاد ایران است. پیشنهاد پولطلا به عنوان الگوی تحریم گریز و تورم ناپذیر.
– مخالفت با بانکهای خصوصی و توسعه بانکها/ بانکداری کنونی، بردهداری نوین است.
– ردّ خلق پول از نظر فقه شیعه/ مخالفت با خلق پول از هیچ در رمزارزها/ مسیر اشتباه اقتصاد سرمایهداری.
– پیشنهاد طرح شکایت مجلس از بانک مرکزی (اعمال ماده 234) و رؤسای چند دهه اخیر، درباره تخلف از تکلیف قانون پولی و بانکی مبنی بر حفظ ارزش پول ملی.
– تمرکز بر طب سنتی داخلی انحصار اقتصادی دارو و درمان به شیوه غربی را میشکند.
– طرح «استانهای ساحلی» در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سرمایهگذاری، محرومیتزدایی و احیای سواحل مکران؛ همچنین حل مشکل همزمان آلودگیهای صنعتی در هوای اصفهان و معضل مهاجرت.
– عملکرد مجلس و دولت در مهار تورم قابل دفاع نیست! قارون و هامان زمان به زیر کشیده نشده است.
– حمایت از ایده توسعه شرکتهای خلاق و دانشبنیان در حوزه علوم انسانی اسلامی.
– پیگیریهای ستاد احیای زاینده رود؛ بحرانی بدتر از بمب اتم/ با مرگ آبخوان زایندهرود نصفجهان به تاریخ میپیوندد.
– مسئول در نظام جمهوری اسلامی یک دستش باید به زمین و یک دستش به آسمان باشد./ با توکل زانوی اشتر ببند.
– هیچ آبی به حوزه زاینده رود ازطریق عملیات فنی مهندسی وزارت نیرو وارد نشده است/ خداوند پاسخ نماز باران مردم متدین اصفهان را داد.
– فسادستیزی: برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ فساد باید ریشهکن شود/ مخالفت با شرکتهای خصولتی (شبه دولتی).
– در فتنه پاییز 1401: باید با معترضی که «شبهه علمی» دارد گفتوگو کرد/ گفتوگو با کسی که اسلحه به دست میگیرد، بیمعناست.
– حجاب قانون دارد/ کم کاری بعضی دستگاهها در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف.
– به ایران زیاد پرداخته شده است، ما باید به ایرانی و کیفیت زندگی او بپردازیم بیشتر از اینکه به ایران بپردازیم.
– در بُعد کلان ملی، دغدغه من پیگیری دغدغه مقام معظم رهبری در الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی است. همچنین برای استان اصفهان دغدغه اصلی همان دغدغه اصلی موکلین من یعنی مسئله زاینده رود است.
و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين
(و پايان گفتار ما اينست كه: حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهانيان است.)
انتهای پیام/