سرویس: اجتماعی 14:53 - پنجشنبه 10 بهمن 1398

سوءاستفاده از شهرواندان به‌ عنوان حساب واسط

 رئيس پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگيري فردي که با سرقت اطلاعات کارت بانکي يکي از شهروندان اقدام به سوء استفاده از حساب وي به عنوان حساب واسط کرده بود خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت:در پی شکایت يكي از شهروندان مبني بر واريز وجه توسط فردي ناشناس به حساب وي و سپس برداشت غیر مجاز از آن و مسدودي حساب با شکايت مال باخته، رسيدگي به موضوع در دستور کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شاکي در اظهارات خود عنوان کرد مدتي قبل اقدام به خريد کارت شارژ با تخفيف ويژه از فروشگاهي تلگرامي کرده که با هدايت وي به درگاه جعلي پرداخت، کليه اطلاعات کارت بانکي سرقت و حساب وي به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار مي گيرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با توجه به اينکه در چنين مواقعي فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکي ديگران در فضاي مجازي فعاليت مي‌کند تا ردي از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پليس فتا استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندين حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است که سرانجام با یک کار علمی ویژه  متهم اصلي  شناسايي و طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوي در پايان توصيه کرد: مهم‌ترين عامل گرفتاري افراد در دام کلاهبرداران اينترنتي و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط به علت بي‌توجهي به توصيه‌هاي پليس فتا است ، بنابراين شهروندان در خريدها و پرداخت‌هاي اينترنتي خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌هاي جعلي و سوءاستفاده از اطلاعات مالي آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اگر به هر عنوان كارت، شماره حساب خود را دراختيار ديگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشكل و جلوگيري از سوء استفاده رمز اول و دوم كارت خود را تغيير دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.