سرویس: غیر تولیدی 07:34 - سه شنبه 06 شهریور 1397

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق اصفهان خبر داد

اجرای طرح ذخیره‌سازی سرما برای نخستین بار در اصفهان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان طرح تحقیقاتی ذخیره‌سازی سرما را خواهیم داشت که انجام و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدمهدی عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات فرهنگی و فنی خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق، اظهار داشت: خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق که از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده با توسعه فعالیت خود در حال تبدیل شدن به فرهنگسرای انرژی است.

وی با اشاره به این‌که در سال تحصیلی گذشته 40 هزار دانش‌آموز از 120 مدرسه ابتدایی آموزش‌های لازم و مرتبط با مدیریت مصرف برق را فرا گرفتند، افزود: از ابتدای تیر ماه تاکنون نیز در 50 فرهنگسرای شهرداری کلاس آموزش مدیریت مصرف برق برگزار شده است، در اطلاع‌رسانی شهری هم برای نخستین بار در حدود هزار و 300 تابلو و ایستگاه اتوبوس تابلوهای مدیریت مصرف از تیرماه نصب شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: برنامه تلوزیونی «ب مثل برق» هر روز 10 دقیقه در زمان پیک بار و در رادیو 3 روز در هفته برنامه‌های آموزشی مصرف برق ارائه می‌شود.

وی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی در سال آینده گفت: در تلاش هستیم با دستگاه‌های مرتبط با انرژی‌های برق، گاز، نفت و محیط زیست به صورت هماهنگ و همگام پیش برویم و همچنین با تفاهم‌نامه با صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها بتوانیم آموزش و اطلاع‌رسانی بهتری برای مدارس و مشترکان داشته باشیم.

عسگری در رابطه با بحث‌های فنی مطرح کرد: 12 هزار مشترک بزرگ(دیماندی) در سطح شهر اصفهان داریم که مشترکانی هستند که اگر در تابستان برای مصرف همکاری کنند، پاداش ریالی دریافت می‌کنند و طی دعوت و فراخوان به آن‌ها گفته شد در طرح‌های مصرف شرکت کنند؛ در این راستا 3 هزار مشترک تفاهم‌نامه امضا کردند و بین 80 تا 100 مگاوات مدیریت بار یعنی کاهش بار در تابستان داشتیم که اگر نبود قطعاً خاموشی‌ها دو برابر بود و چنانچه این همکاری‌ها افزایش یابد در سال 98 خاموشی نخواهیم داشت.

وی در ادامه اذعان کرد: برای نخستین بار در کشور در شرکت توزیع برق طرح تحقیقاتی ذخیره‌سازی سرما را داشتیم که انجام و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود، این یکی از سیستم‌های روز دنیا است که در نیمه شب آب را تا صفر درجه سرد می‌کند و نگه می‌دارد تا برای خنک کردن نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

حذف 412 هزار تردد شهری با خدمات غیرحضوری

مهرداد جنتیان معاونت خدمات مشترکان اداره شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: در یک سال گذشته 243  هزار تماس تلفنی داشتیم که 156 هزار تماس مشاوره و 78 هزار تماس ثبت شده بود که در این راستا 99 درصد درخواست‌ها به صورت غیرحضوری انجام شد، با فعال شدن خدمات غیرحضوری 412 هزار تردد شهری را حذف کرده و 8 میلیارد تومان ذخیره ریالی داشتیم.

وی با بیان این‌که سامانه سمیع حدود 6 سال است که فعالیت می‌کند و سامانه سمیع و بصیر شرکت برق تا ساعت 9 شب پاسخگوی مشترکان هستند، اضافه کرد: اصفهان یکی از شهرهای الگو در این زمینه است و ما اعتقاد داریم که مردم نباید در سیستم معطل باشند؛ سامانه سمیع درخواست را می‌گیرد و بعد سامانه بصیر که نظارتی است تمام مسائل و پیگیری‌های مردم را انجام می‌دهد و با پیامک مردم را در جریان روند کار قرار می‌دهیم، در واقع در این مرحله مردم را ناظر کارهای خود قرار داده‌ایم.

معاونت خدمات مشترکان اداره شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ابراز کرد: مکان بایگانی پرونده‌ها کامل شده و یک میلیون و 150 هزار پرونده الکترونیکی مشترکان بایگانی شده است، در این راستا یک میلیون و 80 هزار برگ کاغذ را حذف کردیم.

وی با بیان این‌که برای نخستین بار در کشور سیستم پرداخت آنی را راه‌اندازی کردیم، گفت: در این سیستم بلافاصله پول خدمات واریز و سیستم ما از آن مطلع می‌شود در حالی‌که در کشور 24 ساعت بعد متوجه می‌شوند، انجام کارها به طور غیرحضوری باعث کاهش نیاز به کارمندان زیاد شده است، همچنین میز خدمت را راه‌اندازی کرده‌ایم.

جنتیان در پایان بیان کرد: اصفهان 97 درصد وصول فروش جاری را داشته است، معیار 550 میلیارد تومان بوده که با وصول 547 میلیارد تومان دارای رتبه 4 است، در بخش وصول مطالبات نیز اصفهان رتبه نخست کشور را دارد.

تجهیز 350 نقطه به کلید فرمان از راه دور

مهرداد فرجی مدیر دفتر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: باید پایان هر سال رقم دیسپاچینگ مشخص شود، در سال 93 پایان هر سال شاخص زمان خاموشی هر مشترک 850 دقیقه بوده که سال گذشته به 220 دقیقه رسیده است و در افق 1404 به 30 دقیقه خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که با ارتقای سیستم مرکز کنتاکت سنتر در زمان بی‌برقی یا حوادث مشترکان مشکلات را به ما اطلاع می‌دهند و رسیدگی می‌شود، توضیح داد: همکاران ما با استفاده از گروه‌های خط گرم بدون این‌که در شبکه خاموشی اعمال شود به صورت 24 ساعته در صورت نیاز روی موارد تعمیری کار می‌کنند تا از خاموشی بیهوده جلوگیری شود.

مدیر دفتر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره استفاده از نرم‌افزار اتوماسیون شرکت برق عنوان کرد: نزدیک 350 نقطه از شبکه توزیع برق در شبکه فشار متوسط به کلیدهای فرمان از راه دور مجهز شده و فرمان قطع و وصل از طریق آن‌ها داد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای استفاده از دیزل ژنراتور در خاموشی‌های خواسته در مواردی که ناچار هستیم برق را قطع کنیم 9 دستگاه خریداری شده تا محل‌هایی که لازم است برق قطع شود امکان استفاده مشترکان از طریق دیزل فراهم شود.

فرجی در ادامه بیان کرد: عیب‌یابی شبکه توزیع هوایی و زمینی تجهیزات انجام شده است تا کلیدزنی‌ها را کاهش دهند و استفاده از خط گرم برون‌سپاری شده تا پیمانکاران از خارج از شرکت با فراگیری آموزش به جای قطع شبکه با نصب تجهیزات امور لازم را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از 5 تیر تا 18 مرداد مدیریت اضطراری بار را داشتیم و یک روز از این مدت ناچار شدیم از برنامه اعلامی قطعی برق خارج شویم که در کل 35 روز خاموشی اعمال شد؛ 18 تیر بالاترین و 20 تیر کمترین بار مصرف را داشتیم؛ مشترکان می‌توانند با اعلام رمز رایانه روی قبض‌های خود به شماره 300035150 برنامه خاموشی‌ها را در سطح شهر به صورت پیامکی دریافت کنند.

راه‌اندازی 5 نیروگاه تولید پراکنده در مناطق صنعتی

در ادامه سارا صالحی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: بعد از ماه رمضان ساعت پیک بار از 13 به 16 و 17 رسید و رشد قابل انتظار با اجرای طرح‌های مختلف محدود شد و 35 درصد بین متوسط اوج بار در ایام مختلف سال با همین شاخص در تابستان فاصله داریم.

وی در ادامه ابراز کرد: با هر 5 درصد رشد دما 15 درصد رشد بار داریم و اگر الگوی مصرف در مصارف سرمایشی را تغییر دهیم و از ابزارهای جدید استفاده کنیم یا الگوی بهتری اجرا کنیم می‌توانیم این عدد را کاهش دهیم.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اذعان کرد: باید بتوان بهترین انتفاع را به سرمایه‌گذار رساند، سال گذشته در حوزه منابع توزیع گازی یک نیروگاه داشتیم که امسال 5 نیروگاه تولید پراکنده در مناطق صنعتی با 8 مولد مستقل و مجموع 10 مگاوات تولید برق راه‌اندازی شده است.

وی در پایان مطرح کرد: نیروگاه خورشیدی در جرقویه با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق افتتاح شده است، سامانه‌های خورشیدی کوچک نیز فعالیت دارند و 650 کیلووات مربوط به 34 سامانه به شبکه متصل‌اند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.