سرویس: اجتماعی » علمی 08:03 - جمعه 22 فروردین 1393

۷ محبوب ترین عدد جهان/ واژه سیزده هراسی از سال ۱۹۱۱ ابداع شد

تازه ترین آمار نظرسنجی که از ۴۴ هزار فرد در سراسر جهان گرفته شده است، نشان می دهد که عدد 7 محبوب ترین عدد جهان است.

به گزارش اصفهان شرق: شاید عدد ۷ در تاریخ تولد فرد، آدرس منزل، سن و یا هر مورد دیگری وجود داشته باشد،اما نکته جالب اینجا است که این عدد برای افراد مختلف جهان از اهمیت خاصی برخوردار است. این در حالی است که تازه ترین آمار نظرسنجی که از ۴۴ هزار فرد در سراسر جهان گرفته شده است، نشان می دهد که این عدد محبوب ترین عدد جهان است، اما واقعا راز این محبوبیت و جذب شدن افراد به سوی عدد ۷ چیست؟

در کشور چین عدد ۷ نماد خوش شانسی است، زیرا شبیه ۲ کلمه چینی “بوجود آوردن” و “زندگی” تلفظ می شود.

همچنین این عدد در چین نشان دهنده با هم بودن است و در روابط خانوادگی شگون دارد.

علاوه بر این عدد ۶ در کشور چین نماد نوع بشر است و عدد ۷ ارتباط انسان با خالق هستی را نشان می دهد.

از این موارد که بگذریم این عدد در تاریخ و فرهنگ نیز اهمیت ویژه خود را دارد.برای مثال ما دارای عجایب هفتگانه جهان، هفت روز هفته، هفت گناه کبیره و هفت نت پایه در موسیقی می باشیم. در آیین بودا عدد ۷ بیانگر تعداد عروج است. همچنین یهویان معتقد هستند که این عدد بهره هوشی افراد را نشان می دهد، دلیل دیگر اهمیت عدد ۷ برای آنها این است که در آیین یهودی در طول سال ۷ روز مقدس وجود دارد. همچنین در آیین اسلام تعداد ۷ آسمان راز محبوبیت عدد ۷ است. طبق نظرسنجی های صورت گرفته ۵ عدد محبوب جهان به ترتیب اعداد ۷، ۳، ۸، ۴ و ۵ می باشد.

واژه سیزده هراسی یا ترس از عدد ۱۳ از سال ۱۹۱۱ همراه با خرافاتی نظیر بد یمن بودن این عدد ابداع شد. اینکه چرا ۱۳ عدد نحسی است، کسی نمی داند اما برای این موضوع نظرهای متفاوتی وجود دارد. در فرهنگ ایرانیان نیز عدد ۱۳، عدد بد شانسی است، به همین علت ایرانیان سیزدهمین روز سال نو را به گردش در طبیعت می‌روند تا بلکه نحسی آن روز را در کنند.

در آیین یهود عدد ۱۳ به سیزدهم جمعه سال اشاره دارد و نشان بد شانسی است. علاوه بر این در آخرین شامی که حضرت مسیح با حواریون خورد، ۱۳ نفر حضور داشتند که ۱۲ نفر از آنها اشخاص مومن و وفادار بودند ولی سیزدهمین آنها یهودا بود که به حضرت عیسی (ع) خیانت کرد.

این در حالی است که علارغم اعتقادات منفی مردم جهان در مورد عدد ۱۳ در کشور ایتالیا این عدد خوش یمن است و به جای آن عدد ۱۷ نحس و بد یمن است.

تحقیقات صورت گرفته در مورد محبوب ترین و منفورترین اعداد جهان نشان می دهد که از میان اعداد ۱ تا ۱۰ عدد ۷ به لحاظ هندسی دارای اهمیت ویژه ای است و محبوب ترین عدد جهان است. همچنین علم عدد شناسی نشان می دهد که تمام اعداد قابل تبدیل به عددهای تک رقمی هستند و این اعداد در تاریخ و طبیعت یافت شده و هریک معنای ویژه ای دارند.

بنابراین افرادی که به عدد خاصی گرایش دارند، هر یک دارای روحیات متفاوتی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.