وزیر علوم در بازدید از سازمان سنجش مطرح کرد:
در مورد جایگزین آزمون سراسری نگران هستیم/ لزوم وجود کارنامه توانمندیهای عمومی در کنار سنجش علمی
غلامی گفت: باید از صحت و سنجش منطقی مدل جایگزین برای آزمون سراسری اطمینان داشته باشیم که از این بابت نگران بوده و دغدغه داریم.
وی افزود: ما باید از دقت، صحت و سنجش منطقی مدل جایگزین برای آزمون سراسری اطمینان داشته باشیم که از این بابت نگران بوده و دغدغه داریم.
وزیر علوم افزود: در این خصوص وزارت آموزش و پرورش باید با هماهنگی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به ارائه مدل جایگزین آزمون سراسری مبادرت کند؛ به طوری که این مدل جدید از مسیر تعامل، همکاری و همفکری این سه مرکز علمی دنبال شود.
اکثر بحثهای حذف آزمون سراسری غیرکارشناسی است
غلامی با بیان اینکه “بحث حذف برگزاری آزمون سراسری که در برخی جاها مطرح می شود، اکثرا غیر کارشناسی است”، گفت: این روزها بحث در خصوص چگونگی سنجش داوطلبان ورود به دانشگاه ها و اعمال روشی جایگزین برای آزمون سراسری مطرح می شود ولی واقعیت این است که ما در هنگام ورود داوطلب به دانشگاه ، چگونگی وضعیت علمی او را باید بررسی کنیم که سازمان سنجش تاکنون این مهم را به نحو احسن انجام داده است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم بررسی و طراحی مدل جایگزین برای برگزاری آزمون سراسری را با هدف ارتقای کیفی سنجش داوطلبان آزمون سراسری آغاز کرده که البته این کار باید با هماهنگی و تایید وزارت علوم صورت گیرد و افراد صاحب نام و باتجربه و استادان دانشگاه ها از سراسر کشور با برگزاری کارگروه های مشترک این مهم را پی گیری کرده و به نتیجه برسانند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای جهان آزمون هایی برای سنجش علمی داوطلبان ورود به دانشگاه اعمال می شود، گفت: ما معتقدیم در کنار سنجش علمی داوطلب، داشتن یک کارنامه توانمندیهای عمومی برای داوطلبان هم لازم و ضروری است که باید کارشناسان امر این موضوع را نیز پی گیری کنند تا سنجش افراد متقاضی ورود به دانشگاه بهتر و موثرتر اعمال شود.
در این نشست، ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز توضیحاتی در خصوص عملکرد این سازمان و برنامه های آتی آن ارائه کرد.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان