سرویس: سیاسی 13:07 - جمعه 24 آذر 1396

واکنش صریح نماینده مجلس به موضع سخنگوی دستگاه دیپلماسی:

قاسمی به جای «ناشی‌گری سیاسی» از «خصومت سیاسی» استفاده کند/ پشتیانی فرانسه از منافقین و لاشه‌های سیاسی فراری

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضع‌گیری سخنگوی وزارت خارجه در مقابل اقدام دولت فرانسه در مجوز دادن به منافقین برای تجمع علیه کشورمان، گفت: صراحتاً به قاسمی اعلام می‌کنم حرف خود را پس گرفته و به‌جای عنوان ناشی گری سیاسی از خصومت سیاسی برای موضع‌گیری در مقابل این اقدام فرانسه استفاده کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک با انتقاد از موضع‌گیری سخنگوی وزارت خارجه در مقابل اقدام زشت دولت فرانسه در مجوز دادن به منافقین برای تجمع در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: طبق بند پنجم از اصل سوم قانون اساسی و سایر اصول قانون اساسی هر حکومتی در ایران نباید اجازه سلطه سیاسی و اقتصادی را به عناصر سلطه جهانی خارجی بدهد.

وی با اشاره به اینکه این اخطار قانونی اساسی به رئیس‌جمهور و اعضای دولت است، افزود: بر کسی پوشیده نیست که کشور فرانسه و انگلیس دو کشوری هستند که در جنگ تحمیلی قوی‌ترین تسلیحات خودشان را در اختیار صدام گذاشتند و با ابزار تسلیحاتی علیه ملت ما به جنایت و کشتار پرداختند و هزاران شهید و جانباز زیر سلاح‌های آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و آلمانی گرفتار شدند.

سالک عنوان کرد: دولت فرانسه در اقدامی خصمانه اجازه داده است منافقین تجمعی را علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند و حرف‌هایی را بزنند، رئیس‌جمهور فرانسه پشتیبان منافقین و لاشه‌های سیاسی فراری در فرانسه است.

وی با ابراز تأسف از نحوه موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه در مقابل این اقدام، تصریح کرد: تعجب من این است که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقابل اجازه فرانسه به منافقین این تعبیر را به کار می‌برد که این اقدام یک ناشی‌گری سیاسی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این جمله این را می‌فهمم که آقایان در وزارت امور خارجه به دنبال ایجاد یک نوع سازش و بسترسازی برای تقویت حرکت نفوذ در داخل هستند و باید به سخنگوی وزارت امور خارجه گفت این‌ یک خصومت سیاسی است و نه ناشی‌گری سیاسی.

وی اضافه کرد: ناشی‌گری سیاسی مفهوم خاص خود را دارد و این در حالی است که این‌ها خود را پیر سیاست می‌دانند؛ چگونه می‌شود که تشکیلات حکومتی فرانسه یک ناشی‌گری سیاسی انجام دهد؟

سالک خطاب به سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: صراحتاً به سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام می‌کنم حرف خود را پس بگیرد و به‌جای اینکه از واژه ناشی‌گری سیاسی در مقابل این اقدام استفاده کند، از خصومت سیاسی برای موضع‌گیری در مقابل این اقدام فرانسه استفاده کند.

وی گفت: البته رئیس‌جمهور فرانسه قرار است در آینده برای دلالی و واسطه‌گری بین ایران و آمریکا به ایران بیاید، کما اینکه در واشنگتن بین روحانی و ترامپ نیز دلالی کرد ولی رئیس‌جمهور کشورمان با درایت آن را نپذیرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرانسه دنبال دلالی بین‌المللی است و از طرفی نتانیاهو در سفر به فرانسه مورد استقبال رئیس‌جمهور این کشور قرار گرفت و نتانیاهو اعلام کرد که رئیس‌جمهور فرانسه پشتیبان صهیونیست بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: جای تعجب است در حالی‌که مردم جهان به خاطر کودک‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها و این حرف ترامپ در انتقال پایتخت به بیت‌المقدس علیه آمریکا و اسرائیل بسیج شده‌اند؛ ما این‌گونه صحبت کنیم که تجمع منافقین در فرانسه ناشی‌گری سیاسی است از آقایان سیاسی در وزارت خارجه تعجب می‌کنم.

سالک با اشاره به سفر چند روز گذشته «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس که با پرونده قرمز به ایران آمده بود، اظهار کرد: ملت ایران به جنایات انگلیس واقف‌اند و سؤال این است که فرانسه و انگلیس با چه هدفی فعال شده‌اند و تلاش می‌کنند روابط خود را برقرار کنند و چرا بعضی مسؤولان ما هوشیار نیستند.

وی با تذکر به مسؤولان در این خصوص ادامه داد: الآن شاهد هستیم لایحه‌ای تحت عنوان لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم به مجلس ارسال‌شده و این درست در متن معاهده بین‌المللی است، این نوع لوایح با مدیریت بیرونی کشور صورت می‌گیرد و به دلیل اینکه آقایان انواع قراردادها را در دولت یازدهم امضا کردند الآن می‌خواهند آن را قانونی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما نگران این سیاست‌ها در دولت هستیم و به نمایندگان اعلام می‌کنیم مراقب این لایحه‌ها باشند چرا که حرکتی زیرپوستی برای تقویت پروژه نفوذ در کشور است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.