سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:55 - پنجشنبه 18 آبان 1396

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی اصفهان:

طی 10 روز آینده تکلیف کشاورزان شرق اصفهان مشخص شود

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه در سال 96 – 97 آب برای یزد تخصیص داده می شود، گفت: برای یزد آب شرب در نظر گرفته شده و میزان آب صنایع مشخص است، اما نوبت به کشاورزان منطقه شرق که می رسد ناگهان نرمال آب به هم می خورد.

به گزارش اصفهان شرق، کاظم محمدی اظهار کرد: در سال زراعی 95-96 یک میلیارد و 175 میلیون متر مکعب آب پشت سد آمده است. در سال 94-95 10 میلیون متر مکعب آب پشت سد کمتر بوده است اما به کشاورز شرق کمتر آب داده اند و امسال 209 میلیون متر مکعب آب به ما ارایه شده است.

وی با بیان اینکه هزار سال زاینده رود از سرچشمه تا تالاب گاوخونی ادامه داشته است، افزود: وزارت نیروی 14 طبقه و برج میلاد 430 متر است به هر دوی این ساختمان ها با فشار آب می رسد. اما در استان بالادست آب را 800 متر از سطح زمین برای کاشت بادام روی کوه پمپ می کنند، آیا این به هم زدن وضعیت زمین پس از هزار سال نیست این ظلم به زمین کشاورز و طبیعت خداوندی است.

نایب رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان ادامه داد: در سال 96 – 97 آب شرب برای یزد تخصیص داده می شود. میزان آب صنایع نیز مشخص است، اما نوبت به کشاورزان منطقه شرق که می رسد ناگهان نرمال آب به هم می خورد.

محمدی با بیان اینکه تدبیری بیاندیشید که آب به این حوضه برگردد، تاکید کرد: آب امسال باید بر اساس طومار شیخ بهایی 23 سهم به شرق اصفهان و 10 سهم به غرب اصفهان داده شود و باید طی 10 روز آینده تکلیف کشاورزان مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته مسئولان استان اشتباه کردند و آب را پس از کشت پاییزه رها سازی کردند و این موجب شد که که ما هزینه کاشت و داشت را بپردازیم، اما هنگام برداشت کمتر از هزینه که کرده بودیم به ما برگشت.

انتهای پیام/ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.