سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 15:14 - سه شنبه 27 اسفند 1392

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

رفتار برخی وزرا به اعتماد نمایندگان خدشه وارد کرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از رفتارهای مدیریتی وزرا سبب شده است که به حد قابل ‌توجهی از اعتماد نمایندگان خدشه وارد شود.

به گزارش اصفهان شرق: عباس مقتدایی پیرامون موضوع جمع‌آوری امضاء از سوی برخی از نمایندگان برای استیضاح و طرح سئوال از چند تن از وزرا اظهار کرد: استفاده از اختیارات قانونی که برای یک نماینده در قانون اساسی پیش‌بینی شده است حق نماینده مجلس است.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها و شواهد حاکی از جدیت نمایندگان مجلس مبنی بر جمع‌آوری امضاء برای استیضاح یکی از وزرای علوم، وزارت خارجه و آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ابراز کرد: بنده طرح استیضاح و سئوال از این سه وزیر را امضا نکرده‌ام ولی قویاً از آنان تغییر منشی و روشی عملکردی‌شان را خواسته‌ام.

وی تصریح کرد: عدم امضا من به این دلیل است که اعتقاد دارم که دولت و مجلس در یک فضای تعاملی و همکاری بهتر می‌توانند به مطالبات مردم و انتظارات نظام و انقلاب اسلامی توجه داشته و از مدیران کلان خدمتگزاری حداکثری را شاهد باشیم.

مقتدایی افزود: در این چند روزه ما شاهدیم در صحنه علنی مجلس تعدادی از نمایندگان پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم و امور خارجه را آماده کردند ولی ما همچنان بر تعامل حداکثری و توجه هرچه بیشتر دولت و مجلس به یکدیگر تاکید داریم.

وی با توضیح بیشتر پیرامون برخی تحرکات و کوتاهی‌ها و فعالیت‌های چند تن از وزرا در ماه‌های اخیر برخلاف انتظارات ملت و نمایندگان خاطرنشان کرد: اگر روند عملکردی برخی از وزرای یادشده در وزارتخانه‌های مربوطه همچون آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت خارجه به همین منوال سپری شود هیچ بعید نیست که در روزهای ابتدایی سال آتی شاهد استیضاح یکی از وزرای یادشده باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس نهم عنوان کرد: امیدوار هستیم با تغییر منش و مشی مدیریتی وزرا به سمت تعامل حداکثری دولت با مجلس شورای اسلامی پیش برویم و شاهد استیضاح نباشیم، چرا که در فضای آرام و تعاملی بیشتر می‌توان به ملت ایران خدمت کرد.

وی بیان داشت: قابل ذکر است که استفاده نمایندگان مجلس از اختیارات و ابزارهای قانونی خود، حق آنان بوده و به موقع از آن در راستای حفظ منافع ملت ایران بهره می‌برند.

مقتدایی در پایان یادآور شده برخی از رفتارهای مدیریتی سه وزیر علوم و تحقیقات، وزیر آموزش و پرورش و وزیر امور خارجه سبب شده است که به حد قابل‌ توجهی از اعتماد نمایندگان ملت ایران خدشه وارد شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.