سرویس: دین و اندیشه 14:06 - دوشنبه 08 خرداد 1396

مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان خبر داد

گرامی‌داشت حماسه پنج رمضان با عنوان «عزت الهی، همت مردم و هدایت رهبری»

عمرانی با اشاره به برگزاری گرامیداشت حماسه پنج رمضان در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان، گفت: این نشست ویژه فعالان، نخبگان، مرتبطان و سرمایه‌گذاران اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان ، از برگزاری نشست گرامیداشت حماسه پنج رمضان اصفهان با عنوان «عزت الهی، همت مردم و هدایت رهبری» خبر داد.

ابراهیم عمرانی تأکید کرد: این نشست ویژه فعالان، نخبگان، مرتبطان و سرمایه‌گذاران اقتصاد دانش‌بنیان در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حماسه پنجم رمضان شهر اصفهان، اظهار کرد: این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و به‌نوعی نمادی از مقاومت و جهاد تاریخ مبارزات مردم اصفهان علیه ظلم و استبداد بوده است.

مدیر خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان بابیان اینکه مردم اصفهان در خیلی از زمینه‌ها جز پیشگامان بوده‌اند، گفت: با توجه به تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در تقویت حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، از فعالان این عرصه برای این ویژه‌برنامه دعوت‌شده است.

حماسه خونین پنجم رمضان در اصفهان روز 19 مرداد 1357 مصادف با 5 رمضان سال 1398 اتفاق افتاد که منجر به صدور اولین فرمان حکومت‌نظامی از سوی رژیم ستم‌شاهی در این شهر شد.

بنا بر قول‌هایی در این روز درمجموع 10 شهید و حدود 100 مجروح تقدیم حرکت انقلاب و نهضت اسلامی شد.

خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۶ الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین است؛ این خانه در میدان شهدا، خیابان چهارباغ پایین، خیابان جامی واقع‌شده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.