سرویس: فرهنگ و هنر 18:07 - شنبه 06 خرداد 1396

برنامه های ویژه ماه رمضان؛

پخش ویژه برنامه‌های شبکه اصفهان در ماه مبارک رمضان

شبکه اصفهان از اول ماه رمضان ویژه برنامه‌هایی با نام‌های «یک شهر ضیافت»، «ماه ملاقات خدا» ویژه سحر و جزء خوانی قرآن کریم تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، شبکه اصفهان از اول ماه رمضان ویژه برنامه‌هایی با نام‌های یک شهر ضیافت، برنامه ماه ملاقات خدا ویژه سحر و جزء خوانی قرآن کریم تهیه و پخش می‌کند.

ویژه برنامه «یک شهر ضیافت» به صورت زنده با همکاری دستگاه‌های مختلف شامل از جمله دادگستری کل، دادستانی، اداره کل زندان‌های استان اصفهان و با همکاری عموم مردم نوع دوست اصفهان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند می‌پردازد.

ارتباط مردم با برنامه یک شهر ضیافت از طریق تلفن، سامانه پیامکی و سایت برنامه انجام می‌گیرد و در برنامه امسال حضور هنرمندان تئاتر، سینما، بحث کارشناسی تحقیقی و نیز حضور چهره‌های شاخص و محبوب کشوری به تنوع برنامه کمک خواهند کرد.

برنامه «یک شهر ضیافت» به تعداد 30 قسمت، هر قسمت به مدت 90 دقیقه به اجرای مجریان اصفهان در سیمای مرکز اصفهان به صورت زنده تولید و در ایام ماه رمضان، دقایقی قبل از افطار از شبکه اصفهان پخش می‌شود.

برنامه «ماه ملاقات خدا» ویژه سحر پیرامون موضوعات سحرگاهی به تعداد 30 برنامه و هر برنامه به مدت 75 دقیقه، برنامه جزء خوانی قرآن نیز به صورت زنده صبح‌ها از امام‌زاده هلال بن علی در شهرستان آران و بیدگل، بعدازظهرها مراسم «جزء خوانی» از صحن امام‌زاده نرمی دولت‌آباد اصفهان به تعداد 30 برنامه و هر برنامه به مدت 60 دقیقه از شبکه اصفهان پخش می‌شوند.

همچنین پخش مراسم «جزء خوانی» قرآن بعد از خبر 24 به مدت 60 دقیقه از روستای مشهد اردهال، جزء خوانی نوجوانان در امامزاده آقا علی عباس روزانه به مدت 20 دقیقه و انعکاس مراسم‌های ویژه ماه رمضان در سطح شهر هر شب به مدت 20 دقیقه از دیگر برنامه‌های شبکه اصفهان هستند.

برنامه پزشکی «سیب» نیز به شکل ویژه روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به مسائل و مشکلات روزه‌داران خواهد پرداخت که شهروندان اصفهانی می‌توانند از این برنامه در طول ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

در حوزه صدا هم علاوه بر پخش هر روز ترتیل قرآن و دعای افتتاح هر شب ساعت 21:35، ویژه برنامه‌هایی با عنوان‌های دعوت‌نامه ویژه افطار و در بارگاه ملکوت ویژه سحر به صورت زنده تهیه و پخش می‌شود.

بر این اساس ویژه برنامه «دعوت‌نامه» با ساختار ترکیبی نمایشی در 31 برنامه باهدف ارشادی تربیتی با موضوع اخلاقی اجتماعی تولید می‌شود که مسابقه، نمایش، معرفی مساجد، گزارش، کارشناس، تلفن و پیامک از جمله بخش‌های این برنامه است که در ایام ماه مبارک رمضان ساعت 18:30 به مدت 90 دقیقه تولید و پخش می‌شود.

ویژه برنامه «در بارگاه ملکوت» نیز با ساختار ترکیبی ساده به مدت 120 دقیقه در 30 برنامه باهدف ارشادی تربیتی با موضوعات اخلاقی عرفانی در هنگام سحر به صورت زنده پخش می‌شود.

پخش فراز کوتاهی از دعای ابوحمزه ثمالی، گفت‌وگو با کارشناس در خصوص موضوع برنامه، دعای سحر، تلفن و پیامک و گزارش‌های مردمی از جمله بخش‌هایی این برنامه است در ساعت 2:45 بامداد پخش می‌شود.

تهیه، پخش خبر و گزارش در بخش‌های خبری رادیویی و تلویزیونی از محافل قرآنی، معرفی خیرین و خیریه‌های استان اصفهان، گزارش از روزه اولی‌ها، پوشش عزاداری‌های شب قدر، اهداء خون و پوشش راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر از دیگر برنامه‌های مرکز اصفهان در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.