سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 13:12 - یکشنبه 17 بهمن 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

استقلال سیاسی مهم‌ترین دستاورد انقلاب بود/ لزوم احیای نهادهای انقلابی برای جهاد اقتصادی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نهادهایی نظیر جهادسازندگی، بنیادمسکن و بسیج سازندگی با تمرکز بر مناطق محروم توانستند عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند اما با تغییراتی که در طول زمان رخ داد، نقش این نهادها کمرنگ شد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان در همه ابعاد مشاهده کرد اما جدا شدن از وابستگی کامل به آمریکا را می‌توان اصلی‌ترین دستاورد این انقلاب دانست.

وی در ادامه افزود: ایران در حال حاضر در رده مستقل‌ترین کشورهای دنیا از نظر سیاسی است و بر عکس زمان قبل انقلاب، سیاست‌های آن از جای دیگر دیکته نمی‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: تحول ساختاری بسیاری با وقوع انقلاب در فرهنگ، اجتماع و سیاست ایران صورت گرفت و در بخش سیاست خارجی و امنیت ملی پیشرفت‌های قابل توجهی روی داد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی افزایش توان دفاعی و خودکفایی در صنایع دفاعی را یادآور شد و اذعان داشت: در حال حاضر 90 درصد از نیازهای صنایع دفاعی کشور از داخل تأمین می‌شود.

به گفته فولادگر در حوزه اقتصاد اگرچه پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما هنوز با اهداف ابتدای انقلاب که تحقق توسعه، رفاه و عدالت اجتماعی بود فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در این امر صورت گیرد.

وی مبارزه با فساد، فقر و تبعیض را یکی از مهم‌ترین راهبردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفته و دستاوردهای زیادی نیز محقق شده که یکی از آن‌ها تأمین زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، راه و تلفن در تمامی مناطق روستایی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در این رابطه افزود: این دست اقدامات، موجب کاهش روند مهاجرت از روستاها به شهرها شد و در حال حاضر نیز اگر مهاجرتی صورت می‌گیرد به دلیل کمبود امکانات نیست؛ بلکه به نتیجه نرسیدن سیاست‌های اشتغال موجب این مهاجرت شده است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس توسعه صنایع فولاد در استان اصفهان را محصول انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: طرح‌های توسعه ذوب آهن، پس از انقلاب شکل گرفت، فولاد مبارکه نیز که مولود انقلاب بود و بسیاری از شرکت‌های پایین دستی خصوصی نیز در پی توسعه این دو بنگاه در استان به وجود آمدند.

به گفته فولادگر، بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مترقی در دوره انقلاب اسلامی بوده است و در استان اصفهان، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، تولید شیر و محصولات کشاورزی با شیب مناسبی گسترش یافته‌اند.

وی همچنین افزود: اتخاذ سیاست‌های حمایتی از دامداری و کشاورزی در جمهوری اسلامی قوت گرفت و ارائه تسهیلات، خرید تضمینی و ارائه مشاوره فنی به کشاورزان در حال حاضر به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بخش‌هایی نظیر گردشگری، صنعت برق، خدمات شهری و حمل و نقل را جزو بخش‌هایی دانست که در دوره انقلاب پیشرفت کرده و در اثر سیاست گذاری‌های جمهوری اسلامی به توسعه قابل قبولی رسیده‌اند.

فولادگر در این بین نقش ساختارهای جدید انقلابی را بسیار پررنگ ارزیابی کرد و اظهار داشت: نهادهایی نظیر جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی از جمله نهادهای انقلابی بودند که با تمرکز بر مناطق محروم توانستند عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند اما با تغییراتی که در طول زمان رخ داد، نقش این نهادها کمرنگ شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم احیای نقش این نهادها گفت: یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی، احیای نگاه جهادی به مشکلات اقتصادی و ترویج کار جهادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین افزود: هدف از مطرح شدن مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر نوسانات جهانی و تقویت بنیان‌های اقتصاد است و به معنای بسته‌تر کردن اقتصاد نیست.

فولادگر در پاسخ به سؤالی در رابطه با ایجاد بنیاد نصف جهان در استان برای رفع مشکلات استانی در سطح ملی گفت: هدف از تشکیل این بنیاد، تجمیع سرمایه، تجربه و فکر اصفهانی‌ها و مسؤولان اصفهانی بود تا با اتکا به آن، استان از چالش‌های پیش رو دور شود.

وی در ادامه تأکید کرد: آنچه واضح است، دولت با اعتبارات فعلی نمی‌تواند طرح‌های نیمه تمام خود در استان را به اتمام برساند و اصل 44 هم اجازه سرمایه گذاری مستقیم دولتی را نمی‌دهد، بنابراین باید با اتکا به منابع داخلی استان و استفاده از تجربیات مسؤولان و مقامات اصفهانی اقتصاد اصفهان را احیا کرد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.