سرویس: اخبار شهرستان » ورزنه 13:48 - دوشنبه 10 آبان 1395

یادآوری یک وعده

امام جمعه ورزنه: رئیس‌جمهور در مقابل هزاران نفر قول داد/تأکید کشاورزان بر جلوگیری از هرگونه تنش و درگیری

امام جمعه ورزنه گفت: این که در کشور اسلامی سخنان شخص دوم مملکت که نه در یک جلسه خصوصی یا هیأت وزیران بلکه در مقابل دیدگان جمعیت انبوه اصفهانی گفته شده در عمل تحقق پیدا نکند شایسته نیست.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امروز در اصفهان اظهار کرد: یک ماه قبل از طرف آب منطقه‌ای اعلام شد که آب برای کشت پاییزه به کشاورزان داده نمی‌شود و از بنده نیز خواسته شد به مردم اطلاع دهم که این کار انجام شد.

وی افزود: پس از مطرح شدن این قضیه در شرق اصفهان و به ویژه در منطقه بن‌رود، بخشی از کشاورزان اعلام کردند که می‌خواهند دست به تجمع بزنند؛ به آن‌ها گفتیم بهتر است از طریق قانونی این مطالبه مطرح شود اما کشاورزان این راه حل را ناکارآمد می‌دانند.

امام جمعه ورزنه ادامه داد: کشاورزان معتقدند سال‌های قبل از تمامی راه‌ها قانونی اقدام کرده و به نتیجه نرسیده و زمانی به درخواست‌هایشان توجه می‌شود که یک اقدام عملی انجام دهند، به همین دلیل از ابتدای آبان ماه تجمعی آغاز شده که هر روز بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می‌شود.

شامحمدی عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور مسؤولان جهاد کشاورزی و شهرستان برگزار شد،‌ همه کسانی که بودند متفق القول گفتند که حق‌آبه حق قانونی و شرعی کشاورزان است و باید به آن‌ها تعلق پیدا کند و از طرفی نباید با تجمعات غیرقانونی بهانه‌ای به دست دشمنان داد.

وی تصریح کرد: کشاورزان در مقابل گفتند ما به تجمع خودمان ادامه می‌دهیم تا مطالباتمان تحقق پیدا کند اما نمی‌گذاریم تنشی هم به وجود بیاید، اگر وعده‌ها محقق شد که تجمع هم خاتمه پیدا می‌کند، در غیر این صورت حرکت‌های بعدی را انجام خواهیم داد.

امام جمعه ورزنه با بیان این که چند روز قبل در جمع کشاورزان حضور پیداکرده است و به‌پای صحبت‌ها و درد دل‌های آن‌ها نشسته تصریح کرد: علی رغم دستور رئیس جمهور به وزیر نیرو و استاندار اصفهان که در سال 93 در مقابل هزاران نفر داده شد مبنی بر جاری بودن زاینده‌رود حتی در حد خیلی کم،‌ شاهد خشکی کامل زاینده‌رود هستیم.

وی با تأکید بر این که نباید دستور رئیس جمهور روی زمین بماند اضافه کرد: این که در کشور اسلامی سخنان شخص دوم مملکت که نه در یک جلسه خصوصی یا هیأت وزیران بلکه در مقابل دیدگان جمعیت انبوه اصفهانی گفته شده در عمل تحقق پیدا نکند شایسته نیست.

شامحمدی خاطر نشان کرد: تجمع کشاورزان را نه تأیید می‌کنم و نه رد می‌کنم؛ اما مسؤولان باید واقعاً و به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند و تصور کنند که خودشان کشاورز هستند و از طریق آب، نانشان تأمین می‌شود.

امام جمعه ورزنه به اشاره به تأثیر خشکسالی بر مشکلات ایجاد شده گفت: نمی‌توانیم چشممان را بر واقعیت ببندیم،‌ خشکسالی وجود دارد اما طبق گفته‌های استاندار اصفهان در سرچشمه زاینده روز 25 درصد کاهش بارندگی بوده، ‌طبیعتاً نباید با کاهش 25 درصدی کل رودخانه خشک می‌شد و این یعنی مشکل اصلی عدم مدیریت و عمل نکردن به مصوبان 9 گانه شورای عالی آب است.

وی یادآور شد: نباید انتظار داشت با این حجم آب کم پشت سد و خشکسالی آب به سرعت به زمین کشاورزان برسد و مشکل به صورت موقت حل شود، مطالبه کشاورزان باید این باشد که مسؤولان مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنند که برای سال‌های آینده هم این موضوع تکرار نشود.

شامحمدی در پایان اظهار کرد: در این مسأله سه استان درگیر هستند و می‌دانیم که مسؤولان استان پیگیر این موضوع بوده و در جایی هم استاندار گفته اگر اجازه‌اش داده شود با هزینه خودمان آب را مدیریت می‌کنیم؛ حل بحران آب اصفهان نیاز به یک تصمیم کشوری دارد تا هنوز فرصت هست و چالش‌های جدید به وجود نیامده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “امام جمعه ورزنه: رئیس‌جمهور در مقابل هزاران نفر قول داد/تأکید کشاورزان بر جلوگیری از هرگونه تنش و درگیری”

  1. ورزنه ای گفت:

    شامحمدی خاطر نشان کرد: تجمع کشاورزان را نه تأیید می‌کنم و نه رد می‌کنم؛ این دیگه چه موضعی هست ؟؟؟؟؟؟؟ پس این کشاورز های بدبخت چه کنند؟ مسولین به داد مردم برسند >خسارت >خشک سالی ما نمیخواهیم اتفاقات تلخ سال 91 تکرار شود

  2. ورزنه ای 2 گفت:

    شامحمدی درادامه هم گفت تا پای جان از حق کشاورز دفاع خواهم کرد
    ای کاش بقیه اش را هم خونده بودید واینهمه غرض ورزی نداشتی جناب کسی خودت را ورزنه ای میدانید ولی نیستی.

    امام جمعه ورزنه درخصوص شایعه تایید تجمعات ازطرف خود گفتند: بنده به هیچ وجه تجمعات راتایید نکرده ام هرچند تاپای جان ازحقوق شما دفاع می کنم وجرات وجسارت حمایت ازشماراهم دارم ولی این دلیل نمیشود که کارغیرقانونی راتایید کنم ایشان مردم ومسولین راازتمرد ازقانون نظام اسلامی نهی کرده وگفتند هم مردم وهم مسولین تخطی ازقانون راخط قرمزخودبدانند.
    حجت الاسلام شامحمدی خطاب به مسولین گفتند: دررفع مشکل کشاورزان لازم است اول خودراکشاورزبدانید تابتوانید کشاورزان رادرک نموده ومسائل راباسرعت پیگیری نمایید.

  3. ورزنه ای2 گفت:

    امام جمعه ورزنه این مطلب را گفته چرا ازاین حرف ایشون دفاع نکردید چون مرض دارید جناب ورزنهای که تو ورزنه ای نیستی وازایادی دشمن هستید
    امام جمعه ورزنه گفت: این که در کشور اسلامی سخنان شخص دوم مملکت که نه در یک جلسه خصوصی یا هیأت وزیران بلکه در مقابل دیدگان جمعیت انبوه اصفهانی گفته شده در عمل تحقق پیدا نکند شایسته نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.