سرویس: اجتماعی 15:30 - سه شنبه 06 مهر 1395

دبیر کمیته فرهنگ رسانه خبر داد

تربیت ۳۵۰ مربی در دوره آموزشی سواد رسانه و فضای مجازی

دبیر کمیته فرهنگ رسانه شهرداری اصفهان از برگزاری موفق دوره تربیت مربی سواد رسانه ای در شهر اصفهان با شعار “نهضت سواد رسانه ای و فضای مجازی” با حضور ۳۵۰ نفر از نخبگان حوزوی، دانشگاهی و فرهنگیان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، دبیر کمیته فرهنگ رسانه شهرداری اصفهان با بیان اینکه دوره تربیت مربی سواد رسانه ای در شهر اصفهان با شعار “نهضت سواد رسانه ای و فضای مجازی” برگزار شد، افزود: این دوره با استقبال علاقه مندان روبه رو شد و ۳۵۰ نفر برای شرکت در دوره ثبت نام کردند که بیشتر این افراد دارای رزومه قوی در حوزه دانشگاهی یا حوزوی بودند.

غلامرضا رحیمی، مدرک تحصیلی منتخبین دوره تربیت مربی سواد رسانه ای را مدرک کارشناسی و بالاتر عنوان کرد و گفت: در رزومه افراد انتخاب شده سابقه تدریس، مربیگری یا نویسندگی وجود داشت همچنین موفقیت در مصاحبه ها بخش دیگری از مراحل بود که پس از جلسات پرسش و پاسخ و مصاحبه، افرادی با رزومه بهتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به سطح کیفی مخاطبان افزود: این دوره متشکل از دانشجویان مقطع دکتری، فرهنگیان فعال، افراد با رشته های تحصیلات تکمیلی مرتبط روابط عمومی، ارتباطات، مدیریت فرهنگی، مدیران، مسئولان فرهنگی، مربیان برگزیده مراکز فرهنگی، مساجد و پایگاه های بسیج و افراد مستعد و توانمند بود.

دبیر کمیته فرهنگ رسانه، مبنای آموزش دوره آموزش مربی رسانه را کتاب پایه دهم آموزش و پرورش نام برد و تصریح کرد: هسته فکری و اتاق فکر کمیته فرهنگ رسانه کتاب تدوین شده در این مقطع بود و این کتاب از اول سال تحصیلی برای دانش آموزان پایه دهم تدریس می شود به همین دلیل بخشی از متقاضیان این طرح معلمان آموزش و پرورش هستند.

وی از تدوین سرفصل های دوره تربیت مربی سواد رسانه ای بر اساسی مبانی علمی سواد رسانه ای و مبتنی بر سرفصل های کتاب سواد رسانه ای پایه دهم به عنوان یک مرجع علمی خبر داد.

رحیمی گفت: کتاب های آموزش و پرورش به عنوان اسناد ملی حساب می شوند و انتخاب کتاب سواد رسانه ای پایه دهم آموزش و پرورش نسبت به سایر منابع به دلیل مقبولیت بیشتر آن از سوی کارشناسان است.

دبیر کمینه فرهنگ رسانه از همکاری سازمان فضای مجازی سراج با کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان جهت برگزاری دوره تربیت مربی سواد رسانه ای خبر داد و افزود: از دنیای رسانه تا ضرورت سواد رسانه ای، از آواتاریسم تا واقعیت افزوده، آینده پژوهی در عصر رسانه، اجیوتیمنت چیست، بررسی موردی بازی های رایانه ای و فیلم و سریال، اخلاق رسانه ای، از رژیم مصرف تا مدیریت رسانه، در کارگاه سواد رسانه ای چه می گذرد؟ و از بازنمایی تا تکنیک های اقناع در رسانه از جمله سرفصل های کارگاه های دوره تربیت مربی سواد رسانه ای بودند.

وی، دعوت از اساتید مطرح کشور و متخصص در حوزه های امنیت فضای سایبر، عضو شورای تالیف کتاب سواد رسانه ای پایه دهم، نویسنده کتاب و دوره های آموزشی، مدرس دانشگاه را نقطه قوت دوره تربیت مربی سواد رسانه ای در کمیته فرهنگ رسانه دانست.

رحیمی خاطرنشان کرد: برگزاری هشت جلسه آموزشی در قالب ده بحث با ارائه محتویات آموزشی و بسته های چند رسانه ای شامل کلیپ، فیلم های آموزشی شیوه تدریس کتاب، عکس، پوستر، کاریکاتور، سیر نمایشگاهی، متن و پاورپوینت با محوریت سرفصل های کتاب به متقاضیان دوره به مخاطبان این دوره صورت گرفت.

کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به عنوان یک نهاد متخصص در حوزه سواد رسانه ای آماده همکاری و برگزاری دوره تربیت مربی سواد رسانه ای برای سازمان های مختلف از جمله آموزش و پرورش و معلمان را دارد.

انتهای پیام/ع

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.