سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:28 - دوشنبه 07 بهمن 1392

چند سوال بی پاسخ از استاندار اصفهان

در زمان دو دولت قبل مسئولیت شما چه بوده است؟

آيا همچنان با وجود اذعان بسياري از متخصصين امر مبني بر آلاينده بودن پالايشگاه، همچنان اين صنعت و صنايع همجوار آن كه ريشه بسياري از درختان اطراف را خشكانده اند، بدون آلاينده حساب مي‌شوند؟

به گزارش واحد رصد فضای مجازی اصفهان شرق: روز پنجشنبه ۳/۱۱/۹۲، جناب استاندار در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی به مناسب هفته هوای پاک، (در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین مبنی بر عدم اقدام مناسب در استانداری اصفهان برای آلودگی هوا و همچنین خشکی زاینده رود) گفتند: این که در مدت چند ماه همه‌ی مشکلات حل شود، انتظار درستی نیست چرا که این مشکلات در طول ده سال ایجاد شده و نمی‌توان در چند ماه به حل آن پرداخت و بعد با لحنی نسبتا تند نسبت به اعتراض صورت گرفته در خصوص عدم واکنش مسئولین اصفهان درباره مشکلات موجود در اصفهان از جمله خشکی زاینده‌رود و… اشاره کردند که ما! در اصفهان ـ مثل آنچه در مجلس توسط نمایندگان خوزستان یا ارومیه اتفاق افتاد- به دنبال هیاهو نیستیم و در حال حاضر بی سر و صدا در حال گذراندن مصوبه‌ای در مجلس به نفع آب اصفهان می‌باشیم.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه علت اصلی آلودگی هوا در اصفهان کارخانه های اطراف این شهرند که با مصرف مازوت آلودگی را برای مردم به ارمغان می‌آورند، در این باره عنوان داشتند که دستورالعملی از سند آمایش استان استخراج شده که نسبت به آن –البته در اجرا!- سخت‌گیر هستند و این امر کاهش آلودگی را در سال‌های آینده نوید خواهد داد. حال با توجه به این اظهارات چند سؤال مطرح است:

آلودگی اصفهان

عکس صرفا تزئینی است!

1-     آیا در خصوص صنایع آلاینده با محیط زیست هماهنگی نموده‌اند که به کدام صنایع، صنایع پاک بگویند و آیا همچنان با وجود اذعان بسیاری از متخصصین امر مبنی بر آلاینده بودن پالایشگاه، همچنان این صنعت و صنایع همجوار آن که ریشه بسیاری از درختان اطراف را خشکانده اند، بدون آلاینده حساب می‌شوند؟

۲-     آیا سند آمایش مورد اشاره و دستورالعمل مستخرج از آن در این چند ماهه تدوین شده است؟ اگر نه – که همین‌گون است- در دولت قبلی بوده و لازم است با تدبیر و امید به اینکه سیاه‌نمایی در این دولت حداکثر نیست بلکه مشی اعتدال به عنوان پیشانی شعارهای آن -حتی در ارائه خدمات- رعایت می‌شود، افتخارات آن به دولت قبل و مسئولین آن در استان نیز مرتبط شود بلکه کل افتخار سند آمایش به عنوان مبنای برنامه‌ریزی آتی متعلق به دولت قبل است.

۳-     در زمان دو دولت قبل مسئولیت شما چه بوده است؟ آیامعاون وزیر نیرو در امور آب نبوده‌اید؟ آیا در آن موقع نسبت به مردم اصفهان، پدر و مادر و خانواده‌تان که در اصفهان زندگی می‌کرده‌اند، احساس مسئولیت به شدت اکنون که استاندار شده‌اید، نداشته‌اید؟ پس چرا در آن زمان مانع خشکی زاینده‌رود نشده و نسبت به تصمیم‌سازی‌های مسئولین نقش خود را به خوبی ایفا ننموده‌اید؟

البته سؤالات دیگری نیز مطرح است که به آینده موکول می شود.

منبع: صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.