سرویس: غیر تولیدی 10:50 - یکشنبه 24 مرداد 1395

امام جمعه ورزنه:

امام رضا (ع) ادامه دهنده راه انبیاء الهی هستند

حجت الاسلام شا محمدی گفت: ولایت امامان معصوم را پذیرفتن تلاش می خواهد اینکه بگوییم ولایتی هستیم ولی اعمال و رفتارمان مورد پسند اهلبیت (ع) نباشد این درست نیست کسی که ولایت اهلبیت را پذیرفت باید در عمل،رفتار و کردار به گونه ای باشد که این اعمال مورد رضای اهلبیت قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت السلام والمسلمین شا محمدی امام جمعه ورزنه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: تمام انبیاء و اولیاء الهی برای ما مقدس هستند و حضرت امام رضا (ع)هم کسی است که ادامه دهنده راه انبیاء الهی هستند.

امام جمعه ورزنه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بیان داشت: حضرت امام رضا(ع) به ابن شبیب فرمود اگر دوست داری که در بهشت ودر کنار ما وهمنشین ما باشید در غم ما غمگین باش ودر شادی ما شاد وولایت مارا بپذیر.

وی تصریح کرد: ولایت امامان معصوم را پذیرفتن تلاش می خواهد اینکه بگوییم ولایتی هستیم ولی اعمال و رفتارمان مورد پسند اهلبیت (ع) نباشد این درست نیست کسی که ولایت اهلبیت را پذیرفت باید در عمل،رفتار و کردار به گونه ای باشد که این اعمال مورد رضای اهلبیت قرار گیرد.

حجت الاسلام شا محمدی به ورود اسلام در تمام امورات زندگی یک شخص مسلمان اشاره و اظهار داشت: یک مسلمان باید در عمل ،در صحبت کردن ودر تمام امور دین را در نظر بگیرد چرا که دین اسلام دینی است که برای تمام امورات یک مسلمان برنامه  وقوانین خاص خود را دارد.

وی در ادامه بیان داشت: گروهی از خراسان نزد امام رضا(ع) رفتند ولی ایشان آنهارا به محضر خود راه نداد و این مسئله مدتی طول کشید تا اینکه به آنها اجازه حضور دادند وقتی خدمت امام رسیدند از امام گلایه کردند که از شما توقع نداشتیم ما را به خانه خود راه ندهید امام فرمدند این کار بخاطر ادعایی بود که شما انجام دادید و خود را شیعه من نامیدید در صورتی که اعمال و رفتارتان آنگونه نیست که یک شیعه باید داشته باشد و لذا خود را محب ما بنامید .

امام جمعه ورزنه به خصوصیت شیعه اشاره و افزود: شیعه اگر با دنیا دست و پنجه در انداخت باید برای خدا و اهلبیت هزینه و مبارزه کند همانند شخصی که در عمل ثابت کرده که شیعه واقعی ائمه می باشد.

حجت الاسلام شا محمدی  ضمن تقدیر از عمل پسندید جناب آقای محسن خلیلی رزمی کار ورزنه ای بیان داشت: جناب آقای محسن خلیلی این رزمی کار جوان شهرما که در مسابقات  سبک چاچوان ووشو استان اصفهان شرکت کرده بود بخاطر حضور خواهران در سالن مسابقات حاضر نشد با لباس مرسوم در مسابقات شرکت کند بخاطر اینکه نامحرم بدن او را نبیند با لباس کامل به سکوی مسابقات می آید ولی مسئول برگزاری با اصرار بر اینکه باید لباس خود را عوض کند ایشان قبول نمی کند و بخاطر این حجب و حیا او را از مسابقات محروم می کنند و رقیب او را بعنوان برنده مسابقات معرفی می کنند این کار آقای خلیلی یعنی هزینه کردن بخاطر شیعه بودن و ولایت اهلبیت را پذیرفتن باید از این جوان که فردی مومن و مذهبی هستند به صورت ویژه تشکر کرد و افتخار بکنیم به چنین جوان های مومن ومتعهد ی که در شهر ما وجود دارد و باید کسانی که در سالن مسابقات اینگونه برخورد کرده اندو مراعات مسائل شرعی و اسلامی را انجام نداده اند توبیخ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.