سرویس: سیاسی 10:08 - شنبه 25 اردیبهشت 1395

فولادگر؛

تصویب لایحه برنامه ششم توسعه، شاید وقتی دیگر/ آخرین وضعیت فراکسیون فراگیر

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر از لحاظ مدت زمان مورد نیاز برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه فرصت نشود یا دولت تقاضای استرداد کند چاره‌ای نیست جز اینکه تصویب این لایحه در مجلس بعد انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص آخرین وضعیت لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: دولت این لایحه را دیر به مجلس ارائه کرد و زمانی این اتفاق انجام شد که بودجه 95 در دست بررسی بود و از طرفی همزمانی با انتخابات مجلس منجر به تعویق در بررسی این لایحه مهم شد.

وی محدودیت زمانی را یکی از دلایل مخالفت با کلیات طرح عنوان کرد و افزود: دلیل دیگری که با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه مخالف بودم این بود که اسم آن «احکام دائمی مورد نیاز برنامه» بود که از دولت خواستیم این احکام را کامل کرده و در قالب برنامه ارائه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اما زمانی که کلیات آن به تصویب رسید برای بررسی آن وقت گذاشتیم و هفته گذشته کمیسیون تلفیق گزارش آن را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه وقت باقی مانده از هفته آینده در بهترین حالت پنج جلسه علنی بوده و فرصت کمی برای بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه است، اضافه کرد: بهتر بود دولت لایحه را زودتر به مجلس می‌داد و ای کاش تعامل بهتری شکل می‌گرفت که متأسفانه این هماهنگی به وجود نیامد.

فولادگر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دولت در حال حاضر معترض است که موارد زیادی به این لایحه اضافه شده و کلیات آن را تغییر داده است و امکان دارد تقاضای استرداد لایحه را مطرح کند.

وی تأکید کرد: اگر از لحاظ مدت زمان مورد نیاز برای بررسی لایحه فرصت نشود و یا دولت تقاضای استرداد کند چاره‌ای نیست جز اینکه تعیین تکلیف تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس بعد انجام شود که در این صورت، طبق آیین‌نامه دولت باید دوباره لایحه ارائه کند.

فراکسیون فراگیر برای ریاست لاریجانی اجماع دارد

منتخب مردم اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه به جناح بندی مجلس و تشکیل فراکسیون‌ها اشاره داشت و عنوان کرد: فراکسیون فراگیر که شنبه هفته جاری شکل گرفت، شامل سلایق مختلف اصولگرایان و تعدادی از نمایندگان مستقلی است که در آن جلسه حضور پیدا کردند.

وی افزود: بر سر ادامه فعالیت فراکسیون فراگیر تا انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس توافق نظر وجود دارد اما برای ادامه آن در آینده تصمیم گیری خواهد شد.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: در مورد ریاست مجلس، علی لاریجانی مورد اجماع فراکسیون است اما در خصوص اعضای هیأت رئیسه رایزنی‌ها ادامه دارد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.