سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:20 - یکشنبه 22 دی 1392

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد:

اصفهان در زمینه مدیریت بحران قوی وارد عمل نشده است

اصفهان در زمینه مدیریت بحران قوی وارد عمل نشده است

به گزارش پایگاه تحلیل خبری اصفهان شرق: وقتی اصفهان به عنوان معین و جانشین تهران مطرح می شود نباید در مسایل اولیه درجا بزند در این شهر باید زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل حادثه کاهش پیدا کند و به دنبال آن پایگاههای اورژانس اضافه شود و مکان مناسبی برای استقرار نیروهای امدادی در نظر گرفته شود که این مسائل همت همگانی می طلبد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان درنطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه امروز در کلانشهر اصفهان با جمعیت بیش از دو میلیون نفر، نیاز است نسبت به مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه قوی وارد عمل شد حاطر نشان ساخت:با آماده کردن امکانات و تجهیزات لازم هم چنین اقدامات آموزشی به شهروندان در جهت آشنایی مسایلی هم‌چون پیشگیری از حوادث و چگونگی امدادهای مردمی می‌تواند کمک کننده باشد.

احمد شریعتی ادامه داد:از آن‌جایی که از سوی استاندار، مدیریت بحران به شهرداری کلانشهر اصفهان واگذار شده لازم است پیگیری‌ها، برنامه‌ریزی و فعالیت‌های خاصی به طور جدا وجود داشته باشد و همچنین سرمایه‌گذاری خاصی در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که در سریع‌ترین زمان ممکن، اورژانس هر در محل حادثه حاضر شود و خدمات امدادی خود را برای شهروندان دچار صدمه انجام دهد اما اینگونه نیست گفت:آیا به فکر افتاده‌ایم که اورژانس ۱۱۵ اصفهان دچار چه مشکلاتی بوده و هست؟ آیا کدهای موجودی و ایستگاه‌های اورژانس در شهر اصفهان به استاندارد و حداقل‌های مورد نیاز رسیده است؟

به گفته وی، حد استاندارد مورد نیاز پایگاه اورژانس به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه است و در کلانشهرها به ازای هر ۶۰ هزار نفر جمعیت مازاد بر تعداد پایه (پنجاه هزار نفر) یک پایگاه به همراه دو آمبولانس فعال اضافه می‌شود ولی متاسفانه در شهر اصفهان با این حجم جمعیت و وسعت جغرافیایی، ۱۸ پایگاه موجود است و به بیست پایگاه نیازمند هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.