سرویس: غیر تولیدی 08:32 - سه شنبه 14 اردیبهشت 1395

بازی ناجوانمردانه برای رسیدن به قهرمانی؛

غیبت اصفهانی ها فضای رسانه ای را ملتهب کرد

از لیگ هشتم به بعد که ذوب‌ آهن نایب قهرمان لیگ شد تا به امروز به صورت متناوب یکی از دو تیم سپاهان و ذوب آهن نام خودشان را به عنوان مدعیان قهرمانی در لیگ مطرح کرده بودند و حتی در این فاصله چهار عنوان قهرمانی هم نصیب فوتبال اصفهان شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، فقط دو هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران زمان باقی است و در شرایط فعلی سه تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس شانس قهرمانی در این فصل فوتبال ایران را دارند و بقیه تیمهای مدعی فرصت رسیدن به این مثلث قهرمانی را پیدا نخواهند کرد.

به هر حال این روزها رقابت پرسپولیس و استقلال به اوج خودش رسیده و هرکدام از آنها سعی می کنند تا با استفاده از قدرت رسانه ای در بیرون از زمین نسبت به تیم حریف برتری لازم را پیدا کنند.

sepahan perspolis151..

حتی کار به جایی رسیده که تغییر ورزشگاه محل برگزاری بازی پرسپولیس در مقابل گسترش فولاد تبریز مورد اعتراض استقلالی ها قرار می گیرد و از جانب دیگر اشتباهات داوری به سود استقلال از سوی روزنامه پرسپولیس به “بوی لجن” تشبیه می شود.

این رقابت نه چندان منصفانه و البته غیر اخلاقی در شرایطی به این مرحله رسیده که مدت ها بود تیم های قرمز و آبی اینطور به یکدیگر نزدیک نشده بودند و حتی در لیگ سیزدهم هم اختلافشان به مرحله تفاضل گل آن هم در فاصله دو هفته تا پایان لیگ نرسیده بود. در این صورت رقابت قرمزو آبی برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ همچنان ادامه دارد ولی خود هواداران هر دو تیم هم می دانند که این فضای رقابتی ایجاد شده در فضای مجازی به منزله شور از مزه رفتن است و در این وضعیت می توان انتظار وقوع هر اتفاقی را داشت.

تقابل قرمزو آبی در شرایطی به روزهای پایانی خودش نزدیک می شود که امسال از معدود دفعاتی بود که اصفهانی‌ها در کورس قهرمانی لیگ حضور نداشتند. به هر حال از لیگ هشتم به بعد که ذوب‌ آهن نایب قهرمان لیگ شد تا به امروز به صورت متناوب یکی ازدو تیم سپاهان و ذوب آهن نام خودشان را به عنوان مدعیان قهرمانی در لیگ مطرح کرده بودند و حتی در این فاصله چهار عنوان قهرمانی هم نصیب فوتبال اصفهان شد.

zob es tehran152

البته در زمانی که سپاهان و یا ذوب آهن در کورس قهرمانی لیگ حضور داشتند باز هم بازی رسانه ای تیم های حریف برای تضعیف فوتبال اصفهان وجود داشت و استفاده از الفاظی به مانند باند اصفهانی فدراسیون فوتبال راهی برای زمین زدن فوتبال اصفهان در مقابله با رقبای پرهوادار خودش بود ولی هیچگاه رقابت به این مرحله نرسیده بود که طرفین اینطور صریح و بی پرده بخواهند عملکرد طرف مقابل را به زیر سوال ببرند.

در حقیقت فوتبال اصفهان به عنوان یکی از قطب شکنان فوتبال ایران در ۱۵ سال اخیر در شرایطی عناوین قهرمانی متعدد خودش را در بالاترین سطح فوتبال ایران بدست آورد که جنگ نابرابری بین سپاهان و ذوب آهن با تیمهای پرسپولیس و استقلال شکل می گرفت و آنهایی که تیمشان در کورس قهرمانی بود هر یک به طریقی سعی داشتند تا تمرکز نمایندگان فوتبال اصفهان را بر هم بزنند اما این وضعیت باز هم در بدبینانه ترین حالت باز هم قابل تحمل بود و هیچگاه اینطور صریح و بی پرده از دایره اخلاق خارج نشده بود.

در حقیقت اصفهانی ها و به خصوص سپاهان بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل نه چندان موفق با غیبت خودشان در بین مدعیان قهرمانی لیگ قاعده بازی جوانمردانه را بر هم زدند و بدون شک حضور سپاهان و یا حتی ذوب آهن در این دو هفته پایانی تا حدودی از این تنش عجیب و غریب بین رسانه های سرخابی کم می کرد و باعث می شد تا بازی رسانه ای به سمت و سوی دیگری برود. ولی با این وجود باید دو هفته دیگر منتظر ماند و دید که در این فضای ملتهب در نهایت کدام یک از ۳ تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و یا پرسپولیس جام قهرمانی لیگ را بالای سر می برند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.