سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 25 دی 1393

مشاور ‌سازمان میراث فرهنگی در امور زنان:

اجلاس میراث فرهنگی ناملموس، توانمندی بانوان ایرانی را به جهان نشان داد

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی در امور زنان و خانواده گفت: برپایی اجلاس زنان در جشنواره میراث فرهنگی ناملموس و نمایشگاه توانمندی زنان در همایش میراث ناملموس اصفهان، نشان‌دهنده توانمندی بانوان در عرصه‌های بین‌المللی و فرهنگی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ زهرا‌سادات احمدی‌زاده در جمع بانوان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: حضور زنان در جامعه سبب رشد و پیشرفت و ایجاد فضای رقابتی سالم در پیشبرد اهداف درون‌سازمان و برون‌سازمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار به طور قطع زنان در جامعه نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند، افزود‌: عوامل مؤثری در توسعه و رشد اقتصاد جامعه نقش دارند که اساسی‌ترین و مهم‌ترین این عوامل منابع انسانی یا همان سرمایه‌های انسانی است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده بیان کرد: برپایی اجلاس زنان در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس و همچنین نمایشگاه توانمندی زنان در همایش بین‌المللی میراث ناملموس در اصفهان، نشان‌دهنده توانمندی بانوان در عرصه‌های بین‌المللی و فرهنگی است.

وی حضور پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نشان از توانمند‌سازی زنان دانسته و تصریح کرد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی به نقش بنیادی زنان در خانواده و فعالیت‌های اجتماعی توجه ویژه شده و این امر در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی مشهود است‌.

احمدی زاده گفت: ظرفیت‌های فراوانی در بدنه میراث فرهنگی وجود دارد که می‌تواند به حل مشکلات بانوان کمک کند‌.

بانوان در همه عرصه‌ها می‌توانند نقش تأثیرگذاری را در جامعه ایفا کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: بانوان در همه عرصه‌های اجتماعی‌، سیاسی و فرهنگی نشان دادند که می‌توانند نقش تأثیرگذاری را در جامعه ایفا کنند.

فریدون اللهیاری افزود: زنان نقشی بسیار اساسی و جدی در جهت‌گیری جامعه دارند و باید در تصمیم‌گیری‌ها با نگاهی عمیق و ظرافت خاصی با توجه به اینکه نقش اساسی در تحکیم خانواده دارند، به آنان نگاه کرد.

وی حضور 90 پرسنل خانم در اداره‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با سطح عملی و توانمندی بالا از سرمایه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 99 درصد بانوان این اداره‌کل به لحاظ تحصیلاتی در مقطع فوق دیپلم به بالا بوده که تعداد قابل توجهی از این تعداد دارای مدرک فوق لیسانس هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مسئولیت‌پذیری بانوان را در محیط اداری ستودنی دانسته و بیان کرد: امیدوار هستیم با تعاملاتی که صورت می‌گیرد بتوانیم از ظرفیت‌های خوبی که در توانمندی بانوان وجود دارد در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.