سرویس: غیر تولیدی 13:29 - چهارشنبه 01 اسفند 1397

مؤلف کتاب سردار شهید صادقی:

نباید از نقش ویژه همسران شهدا در تربیت فرزندان شهدا غفلت شود

حسن پور سودرجانی گفت: در همان کتاب شهید صادقی نقش والدین را می توان به زیبایی دریافت، اما آنچه که بیش از هر چیز مورد غفلت و بعضا فراموشی قرار گرفته و حتی این فراموشی را در برخی دستگاه های انقلابی هم می توان دید، نقش همسران شهدا می باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر حسن پور سودرجانی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا با اشاره به جایگاه والای مادران و همسران شهدا مسئله تربیت را مهم دانست و اظهار کرد: واقعیت آن است کسب این مقامات توسط شهدا به طور قطع در وهله اول به دلیل تلاش آنها در این مسیر و به خصوص نوع تربیتی بوده است که والدین و به ویژه مادران شهدا در خصوص فرزندان شهید خود داشته اند.

وی افزود: عوامل متعددی می تواند در رشد در مسیر حق و یا حتی در انحراف از صراط مستقیم موثر باشد، اما در مجموع تلاش و اراده فردی و هم چنین والدین نقش بسیار مهم و کلیدی در این باره دارند.

این مولف کتاب سردار شهید سیدعلی اکبر صادقی در تبیین نقش والدین در رشد فرزندان در مسیر حق گفت: والدین در این باره نقش بسزایی دارند اما اگر همه عوامل محیطی در رشد یک انسان در مسیر حق را در نظر بگیریم، هر یک نقش موثری در تربیت دارد و مادران شهدا نیز همین مسیر را برای تربیت فزندان خود در پیش گرفتند.

حسن پور سودرجانی با اشاره به تمثیلی که امیرمومنان (ع) پیرامون تاثیر تربیت در ساختار وجودی انسان و شکل گیری شخصیت مطرح نموده اند گفت: ساختار وجود انسان مانند چوب کمانی است که هر گاه دچار انحراف و کجی گردد راست کردن آن دشوار و گاهی غیرممکن است.

حسن پور به بخش هایی از کتاب سردار صادقی که پیرامون نقش والدین و به ویژه مادر این شهید در تربیت فرزند خود داشت اشاره کرد و افزود: در همان کتاب شهید صادقی نقش والدین را می توان به زیبایی دریافت، اما آنچه که بیش از هر چیز مورد غفلت و بعضا فراموشی قرار گرفته و حتی این فراموشی را در برخی دستگاه های انقلابی هم می توان دید، نقش همسران شهدا می باشد.

وی با تاکید بر نقش ویژه همسران شهدا در تربیت فرزندان شهدا تصریح کرد: این بانوان بار مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته اند و بسان پرنده ای می مانند که با یک بال پرواز کردند و فرزندان شهدا را رشد دادند.

حسن پور با یادآوری نقش برجسته و ارزشمند همسران شهدا و خطای محاسباتی دشمن در خصوص نقش بانوان در عرصه دفاع مقدس گفت: حتی صدام در زمانی که از ارزیابی های نظامی خود در خصوص حمله به ایران سخن می گفت اذعان و اعتراف کرد که هرگز در ارزیابی های نظامی خود نقش نیروهای مردمی را در نظر نگرفته بوده است.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم پرداخت بیشتر به نقش همسران شهدا در عرصه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این مسئله رابه عنوان یک نقص عنوان کرد و ادامه داد: در مقدمه کتاب سردار شهید صادقی نیز به مشکلات عدیده و سختی هایی که همسر شهید با وجود فرزند معلول و بیماری کلیوی که همسر شهید با آن رو به رو بوده است نیز اشاره شده است و به فداکاری های این بانو و خانواده شهید پرداخته شده است.

سردار شهید سیدعلی اکبر صادقی فرمانده گردان یا زهرا(س) لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و از نیروهای مومن و انقلابی خوانسار بود که در جریان عملیات کربلای پنج به همراه 24 همرزم شهید دیگر خود به درجه عظمای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.