سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:10 - سه شنبه 29 دی 1394

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان:

گرانی ۱۵ درصدی قیمت نارنگی در اصفهان/ برای تنظیم بازار جلوی قاچاق گرفته شود

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت نارنگی گفت: برای تنظیم بازار جلوی قاچاق گرفته شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصر اُطرج پیرامون گرانی 15 درصدی قیمت نارنگی، اظهار داشت: عمده مرکبات از جمله نارنگی در شمال کشور کاشت و برداشت‌شده و در سایر استان‌ها ازجمله اصفهان توزیع می‌شود، با توجه به اینکه عرضه نارنگی شمال کاهش پیداکرده است در اصفهان شاهد افزایش قیمت این میوه هستیم.

وی افزود: این مشکل مختص به امسال نیست و هرسال در چنین مواقعی شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم، البته در این دوره زمانی انبارهای عرضه نارنگی در شمال کشور رو به خالی شدن است و باغ‌ها آخرین محصولات خود را برداشت می‌کنند که به دلیل کاهش محصول شمال در مقطعی شاهد این افزایش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه جایگزین نارنگی شمال، محصول مشابه در جنوب کشور است، تصریح کرد: برای جبران کمبود باید این محصول از جنوب کشور منتقل شود و در این فصل نارنگی جنوب با کمبودی مواجه نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات گفته‌شده و همچنین صحبت از قاچاق این میوه، برای تنظیم بازار چه باید کرد؟ اظهار داشت: در اسفندماه واردات نارنگی را خواهیم داشت و این موضوع به تنظیم بازار کمک می‌کند اما طی نکردن مراحل قانونی واردات و فرار از هزینه‌ای که به گمرک باید پرداخت کرد سبب افزایش قاچاق این محصول شده است.

اُطرج افزود: راه‌حل این مشکل در دست دولت است، دولت باید تصمیم بگیرد و اجازه واردات نارنگی در مقطعی خاص را بدهد تا هم با تزریق این محصول کمبود جبران شده و هم قیمت‌ها متعادل شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.