سرویس: رپورتاژ آگهی 14:09 - سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

در سفر با ماشین از تهران به اصفهان کدام مسیرها را بریم؟

چطور با ماشین از تهران به اصفهان بریم؟ از کدام مسیر بریم بهتره؟ سفر مهم‌ترین بخش زندگی انسان است، انسان با سفرهای متعدد، تجربه‌های بسیاری کسب می‌کند. انتخاب درست وسیله سفر از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام مسافرت به آن توجه داشته باشیم. در مسیر تهران به اصفهان وسایل نقلیه بسیاری فعالیت دارند که من در این مقاله قصد دارم، مسیر تهران به اصفهان با ماشین را معرفی کنم.

آشنایی با مسیرهای تهران به اصفهان با ماشین

چطور با ماشین از تهران به اصفهان بریم؟ از کدام مسیر بریم بهتره؟ سفر مهم‌ترین بخش زندگی انسان است، انسان با سفرهای متعدد، تجربه‌های بسیاری کسب می‌کند. انتخاب درست وسیله سفر از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام مسافرت به آن توجه داشته باشیم. در مسیر تهران به اصفهان وسایل نقلیه بسیاری فعالیت دارند که من در این مقاله قصد دارم، مسیر تهران به اصفهان با ماشین را معرفی کنم.

 

معرفی مسیر تهران به اصفهان با ماشین

یکی از متداول‌ترین راه‌های سفر به اصفهان از تهران، سفر با ماشین است. فرقی نمی‌کند ماشین موردنظر شما اتوبوس باشد یا سواری، مهم این است که چه مسیرهایی را باید طی کنید و چند ساعت باید در جاده باشید تا به مقصد برسید. شما می توانید بلیط اتوبوس خود را از سایت قاصدک 24 تهیه کنید. در مسیر تهران به اصفهان سه مسیر زمینی وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهم کرد.

  1. مسیر اول: بهترین مسیر، مسیر قم – کاشان است که حدود 430 کیلومتر مسافت دارد و حدود 4 ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد.
  2. مسیر دوم: مسیر بعدی اتوبان کرج به ساوه است، حدود 436 کیلومتر است و 4 ساعت و نیم طول می‌کشد تا به سلفچگان و میمه برسید.
  3. مسیر سوم: مسیر سوم کمی طولانی‌تر است و باید از شهرهای قم، سلفچگان، دلیجان و استان مرکزی عبور کنید، این مسیر 450 کیلومتر مسافت دارد و 5 ساعت و نیم طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

مسیر تهران با اصفهان با اتومبیل شخصی

از ویژگی‌های مسافرت به اصفهان با اتومبیل شخصی این است که می‌توانید از دیدنی‌های بین راه لذت ببرید. علاوه بر این در شهر اصفهان نیز برای رفت و آمد درون شهری مشکل حمل و نقل ندارید و هزینه‌ها هم کم خواهد شد.

بهترین مسیر زمینی از تهران به اصفهان

بهترین مسیر زمینی از تهران به اصفهان که هم کوتاه‌تر است هم با صفاتر، مسیر قم کاشان است. که اگر این مسیر را با اتومبیل شخصی طی کنید، علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌های مسیر می‌توانید شهر قم و کاشان هم سر بزنید و دیدنی‌های این دو شهر زیبا را نیز تماشا کنید. برای اطلاع از دیدنی‌های مسیر، مقاله اطراف اصفهان کجا بریم؟ را مطالعه کنید.

شهرهای در مسیر قم – کاشان

  • تهران
  • قم
  • کاشان
  • نطنز
  • شاهین شهر
  • اصفهان

مسافت بین شهرهای مسیر قم – کاشان

 

شهر

 

مسافت

 

تهران – قم

 

145 کیلومتر

 

قم – کاشان

 

109 کیلومتر

 

کاشان – نطنز

 

83 کیلومتر

 

نطنز – شاهین شهر

 

106 کیلومتر

 

شاهین شهر – اصفهان

 

30 کیلومتر

مجتمع های بین راهی تهران به اصفهان

در مسیرتهران به اصفهان مجتمع های خدماتی بسیاری وجود دارد که هنگام سفر با ماشین می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. در ادامه بعضی از مجتمع هایی که در فاصله تهران اصفهان قرار دارند را به همراه آدرس معرفی می‌کنم.

مجتمع های رفاهی بین راهی تهران اصفهان

 

مجتمع رفاهی

 

تلفن تماس

 

آدرس

 

مجتمع رفاهی ساعدی نیا

 

09118817408

 

قم، کیلومتر 6 بزرگراه قم – تهران

 

مجتمع رفاهی یاس

 

09127541073

 

قم – جعفریه

 

مجتمع رفاهی تعاونی 58

 

09123517470

 

آزادراه قم – تهران

 

مجتمع رفاهی مهتاب آفرینان راه نور

 

09121148367

 

آزادراه قم – تهران

 

مجتمع رفاهی سبلان جویان

 

09122910726

 

آزادراه قم – تهران

 

مجتمع رفاهی آفتاب 1 و 2

 

09126530482

09100810406

 

آزادراه سلفچگان – ساوه

 

مجتمع رفاهی ماهان تندیس

 

09123513793

 

اتوبان قم – سلفچگان، جنب زیرگذر شهرک شکوهیه

 

مجتمع رفاهی مارال ستاره

 

09121537411

 

آزادراه قم – کاشان

مسیر تهران به اصفهان با اتوبوس

اتوبوس یکی از وسایل نقلیه ارزان و به صرفه مسافرت است. شرکت های مسافربری زیادی وجود دارد که در این مسیر فعالیت دارند، شما می‌توانید از طریق قاصدک 24 از این شرکت ها بلیط اتوبوس تهران اصفهان را تهیه کرده و به نصف جهان سفر کنید. مسافت تهران به اصفهان با اتوبوس حدود 450 کیلومتر است که این مسافت با اتوبوس حدود 4 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید سفر خود را از هر کدام از چهار ترمینال تهران شروع کرده و به یکی از ترمینال‌های اصفهان برسید.

ترمینال های شهر اصفهان

  • پایانه کاوه: اصلی‌ترین پایانه اصفهان ترمینال کاوه است که علاوه بر 16 شرکت اتوبوسرانی که در آنجا فعالیت دارند، این پایانه امکانات رفاهی مجهزی برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته است.
  • پایانه صفه: این پایانه در جنوب اصفهان واقع شده و بعد از ترمینال کاوه مهم‌ترین ترمینال شهر محسوب می‌شود. در پایانه صفه امکاناتی نظیر؛ خدمات تاکسی، فروشگاه صنایع‌دستی، رستوران و هتل وجود دارد.
  • پایانه جی: پایانه جی در شرق اصفهان قرار گرفته است و برای سفر به تهران، یزد و شهرهای داخلی اصفهان از آن می‌توانید استفاده کنید.
  • پایانه زاینده‌رود: از پر رفت و آمدترین ترمینال های اصفهان است که خدمات زیادی از جمله؛ فروشگاه موادغذایی، غرفه‌های صنایع‌دستی و پوشاک در آن وجود دارد.
  • پایانه صمدیه: پایانه تازه تاسیس صمدیه در غرب اصفهان قرار گرفته است و بیشتر برای مسافرت‌های داخلی اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردم مسیر تهران به اصفهان با ماشین را به طور خلاصه معرفی کنم و طول مسیر را به همراه ساعتی که باید آن را طی کنید را توضیح دادم، علاوه بر آن بعضی از مجتمع های رفاهی این مسیر را معرفی کردم تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی آنها را در جاده پیدا کنید. اما اگر در رسیدن به اصفهان عجله دارید، بلیط هواپیما را از قاصدک 24 تهیه کنید و در کوتاهترین زمان خودتان را به این شهر برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.