سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:00 - یکشنبه 01 شهریور 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب هر چه سریعتر، عملیاتی شود

آب، آلودگی هوای اصفهان، بازنشستگی و وضع صنایع از موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجمع استان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک شب گذشته مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: در این جلسه 12 نفر از اعضای مجمع نمایندگان استان، پیرامون موضوعات مهم مرتبط به حوضه زاینده رود و پیگیری قول های داده شده صحبت های مهمی ارائه شد.

حجت الاسلام احمد سالک با توجه به مطالب عنوان شده در جلسه دیشب، اظهار کرد: آلودگی هوای اصفهان به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور، از دیگر موارد و مشکلاتی بود که نمایندگان در این جلسه با ذکر مواردی در این خصوص به سمع معاون اول رساندند.

وی با ذکر قول های داده شده در این جلسه افزود: مباحث مربوط به اشتغال، کار، وضع صنایع، مساله بازنشستگان و حقوق عقب افتاده برخی از صنایع طی ماه های اخیر در این جلسه مطرح و قول هایی در این خصوص داده شد.

سالک مساله آب را از مباحث مهم استان اصفهان عنوان و تاکید کرد: به سبب اهمیت حضور معاون اول رییس جمهور در شورای عالی آب، مساله مصوبات این شورا و عدم اجرای کامل مصوبات 9 گانه در این جلسه مطرح و نمایندگان به طور جد، خواستار عملیاتی شدن بندهای این شورا شدند.

وی حذف برداشت‌های بی‌رویه آب در بالادست حوضه زاینده‌رود را از موضوعات قابل پیگیری توسط نمایندگان برشمرد و افزود: جلوگیری از برداشت های بی رویه استان های بالادستی در اصفهان یکی از بندهای مهم در مصوبات 9 گانه شورای عالی اب است و در این رابطه کنترل های بیشتری از سوی مسئولان ذیربط باید انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به چرایی عدم تاسیس صندوق خسارت کشاورزان طی یک سال اخیر، بیان کرد: در این خصوص بحثی در جلسه صورت نگرفت ولی خسارت های کلان شهر اصفهان و موارد قابل ذکر در این خصوص مطرح شد.

وی رفع موانع رشد تولید ملی و مساله استمهال بانک برای دامداران و کشاورزان اصفهان را از موضوعات مهم و قابل پیگیری در این جلسه عنوان کرد.

گفتنی است، اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: تصمیماتی برای رفع دغدغه‌ها و محدودیت منابع آب در استان اصفهان اتخاذ شده و اگرچه ممکن است برخی از این تصمیمات نیاز به زمان داشته باشد اما دولت نسبت به اجرای کامل این مصوبات هیچ تردیدی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق در این جلسه نمایندگانی همچون حجت‌الاسلام سالک، حاجی دلیگانی، سید محمدحسین میرمحمدی، حمیدرضا فولادگر، مجید منصوری، سکینه عمرانی، ابوالفضل ابوترابی، محسن صرامی، عوض حیدرپور، محمد فیروزی و احمد بخشایش حضور داشتند.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.