سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:12 - چهارشنبه 17 تیر 1394

استاندار اصفهان:

مصلای اصفهان برای اقامه نماز عید فطر آماده می‌شود + تصاویر

استاندار اصفهان گفت: مصلای اصفهان برای اقامه نماز 30 هزار نمازگزار در روز عید فطر آماده می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در بازدید از آخرین وضعیت مصلای اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه مصلای اصفهان یکی از پروژه‌هایی است که سبب شرمندگی استان است چرا که باید در طول سه تا چهار سال تمام می‌شد و آن زمان وضعیت مدیریتی استان به نحوی بود که می‌شد زودتر تمام شود اما درگیر یک سری از مسائل شد و به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه اکنون 20 سال از آغاز ساخت پروژه مصلای اصفهان می‌گذرد، افزود: در شأن مردم اصفهان با این تعداد شهید، ایثارگر و فداکاری‌ نیست که مصلی نداشته باشند و به همین منظور از دو سال قبل تصمیم جدی گرفته شد که مصلی فعال شود.

 13940416000449_PhotoL

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مصلای اصفهان سه مشکل اساسی داشت، تصریح کرد: یک مشکل، شخصیت حقیقی مصلی بود که پس از پیگیری حل شد، دیگری بحث معماری و مهندسی و نیز جمع‌بندی‌های نظرات مخالف و خروج از دوگانگی بود که آن هم برطرف شد.

 

13940416000445_PhotoL

 

وی سومین مشکل مصلای اصفهان را مسائل مالی دانست و گفت: تاکنون 40 میلیارد تومان برای مصلی هزینه و در مجموع فاز نخست مصلی 100 میلیارد تومان می‌شود و این در حالی است که این اَبَر طرح صددرصد دولتی نیست و باید مردمی هم باشد.

زرگرپور بیان کرد: خوشبختانه مسائل مالی و اعتباری و تامین منابع حل شده و با هدف‌گذاری که صورت گرفته، امسال بنا داریم با عنایت امام جمعه اصفهان، نماز عید فطر را در مصلی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نظر بود که نماز عید در یک سقف بازتر و خارج از شهر برگزار شود، افزود: پس از تکمیل سقف قسمت اعظم مصلی، این مکان برای اقامه نماز 30 هزار نمازگزار آماده می‌شود.

 

13940416000448_PhotoL

 

وی تصریح کرد: البته مسئولان باید تلاش بیشتر کنند تا تسهیلاتی برای نمازگزاران ایجاد کنند که مردم زیر آفتاب نبوده و دسترسی به سرویس‌های بهداشتی و پارک‌ خودرو داشته باشند.

زرگرپور برگزاری نماز در مصلی را حق مردم اصفهان دانست و افزود: با هدف‌گذاری انجام شده، افتتاح مصلی و اقامه نماز به نظر امام جمعه بر می‌گردد.

وی گفت: تا دو ماه آینده بخش قابل توجهی از مترو هم افتتاح و تا پایان سال، سه الی چهار اَبَرطرح باقی مانده 30 ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

 

13940416000443_PhotoL

 

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.