سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 13:19 - شنبه 02 آذر 1392

مشاغل خانگی آغاز مناسب برای ورود به بازار کار

مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: مشاغل خانگی برای بسیاری از افراد بستر مناسبی را برای راه‌اندازی آسان و ساده فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کند و نقطه آغاز مناسبی برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود.

48_econews-80-32_Fixd_Fixd

به گزارش اصفهان شرق: شرق اصفهان در راستای مشاغل خانگی از تولید قارچ به عنوان محصول جایگزین تا پرورش ماهی و….توانسته است منبع درآمدی مناسب در جهت تامین برخی مخارج خانوارها باشد.

یکی از مراکز مهم که در این راستا قدم گذاشته است شهر محمد آباد از توابع جرقویه علیا می باشد که حدود 120 خانوار در راستای اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی به پرورش این ماده ی غذایی در سطح خانگی اقدام کرده اند.

در راستای مهم خواندن مشاغل خانگی ، ابوطالب جلالی گفت: یکی از بهترین روش ها در راستای تحقق اشتغال رسالت آموزشی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای ‌کشور وهمسو شدن اهداف و برنامه ‌دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت‌های مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد می باشد.

وی افزود: : مشاغل خانگی برای بسیاری از افراد به ویژه، جوانان تحصیل‌کرده و مهارت‌آموختگان، بستر مناسبی را برای راه‌اندازی آسان و ساده فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کند و نقطه آغاز مناسبی برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در آینده، سرنوشت دنیای کار به صورت فزاینده‌ای با استفاده از خود‌اشتغالی تعیین می‌شود لذا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار خانگی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان مشاغل خانگی، مزیت‌های رقابتی را تشریح و توسعه و حضور اقتصادی آنها را تبیین می‌کند.

جلالی در پایان  تاکید کرد: اداره کل آموزش‌ فنی وحرفه‌ای استان اصفهان در راستای ترویج مشاغل خانگی به نیاز‌سنجی آموزشی و شناسایی حرفه‌های مرتبط با مشاغل خانگی با رویکرد بازار‌محوری و مزیت منطقه‌ای و بررسی استاندارد‌های آموزشی و استخراج ۱۲ حرفه آموزشی جدید به همراه شرح شغل پرداخته است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.