سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - پنجشنبه 16 بهمن 1393

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان:

سرمایه‌گریزی اصفهان ناشی از سخت‌گیری سازمان‌های دولتی است

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان با اشاره به اینکه در سرمایه گریزی استان اصفهان را ناشی از سخت‌گیری سازمان های دولتی دانست و گفت: قانون در استان اصفهان بسیار سخت تر از سایر استان ها اجرا می شود و به همین دلیل سرمایه گذاران برای فعالیت به سایر استان ها می روند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی رناسی در دهمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان، یکی از وظایف تشکل های اقتصادی را توسعه بازار برای اعضای خود برشمرد و افزود: اتاق اصفهان قرارداد همکاری سه ساله با یونیدو سازمان توسعه صنعتی ملل متحد با هدف تقویت مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (SPX) به امضا رسانده است.
علی صفرنورالله مسئول کمیته توسعه سرمایه گذری و فناوری اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به قرارداد مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان با یونیدور، گفت: در این قرارداد یونیدو علاوه بر ممیزی ساختار spx اصفهان زمینه اتصال به شبکه جهانی spx را فراهم می کند.
مرتضی بانک عضو کمیسیون در این جلسه با تشریح مسایل و مشکلات استان اصفهان، گفت:برای برطرف شدن مسایل و مشکلات و همچنین برنامه ریزی بلند مدت برای استان نیاز است شورای راهبری دایمی سازمان دهی شود.
عضو کمیسیون و رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت های این انجمن، گفت: این انجمن با ۵۰ شرکت در دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد و ۱۶۰ شرکت با فعالیت ۵ هزار کارشناس عضو این انجمن بودند ولی در حال حاضر ۸۰ شرکت در استان فعال می باشند.
محمدرضا ابکا افزود: بازار کار شرکت های خدمات فنی و مهندسی با رکود روبرو شده است و دولت به سراغ شرکت هایی می رود که فایناس پروژه را بر عهده داشته باشند .
وی از برگزاری روز ملی مهندس به صورت ملی با همکاری اتاق اصفهان در چهارو پنجم اسفندماه خبر داد و گفت: این مراسم با هدف تبیین و تقویت جایگاه مهندس در جامعه برگزار می شود.
وی از اجرایی نشدن قانون حداکثر ساخت داخل در کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از بندهای این قانون استفاده نکردن از مهندسان خارجی به جای مهندسان داخلی است که برخی از شرکت ها توجه نمی کنند و این موضوع در پروژه های مشترک با کشور چینی مشهود است.
رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان تاکید کرد: اگر این قانون را دولت به طور کامل اجرا می کرد امروز دغدغه کاهش قیمت نفت در کشور نبود زیرا نیروی انسانی فنی و مهندس می تواند چرخه اقتصادی کشور در داخل و بازارهای خارجی بچرخاند.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.